Ogre

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Niwon
Innlegg: 127
Registrert: tir 15 des, 2009
Kontakt:

Ogre

Legg innav Niwon » man 08 nov, 2010

Har børstet støvet av en eldgammel mesh jeg har hatt liggende. Har laget en lowpoly versjon ut av Mudbox-skultpen.

Bilde

Bilde

Bilde
Sist redigert av Niwon den ons 10 nov, 2010, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

al3k
Innlegg: 146
Registrert: ons 01 aug, 2007
Sted: bergen

Legg innav al3k » man 08 nov, 2010

Den der hva stilig, veldig clean mesh :)
Hvordan klarer du å få så mange detaljer ut av en low poly modell? Har det med at man sender over normal map'en fra en modell som er modellert med flere poly's?

Brukeravatar

Trådstarter
Niwon
Innlegg: 127
Registrert: tir 15 des, 2009
Kontakt:

Legg innav Niwon » man 08 nov, 2010

Takker al3k :) Ja, du sa det selv, jeg lagde en highpoly variant i Mudbox, så mapper jeg normal mapen generert fra highpoly modellen på lowpoly versjonen. Det er rimelig plankekjøring å få til i Mudbox :)
Bilde

Brukeravatar

christerb
Innlegg: 3256
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » man 08 nov, 2010

Jeg syns du har gjort endel rare valg her og der hvis jeg skal være helt ærlig.
Det første jeg legger merke til er den clusteren på skulderbladet hvor du har
7 edges som møtes i samme vertex. Samt generelt en god del unødvendige
trekanter.
Pinches andre steder også. som f.eks. der halsen møter bakhodet som fører
til veldig avlange quads i bakhodet.. som etterfølges av noen rare trekanter
på toppen av bakhodet.
Også syns jeg ikke linjeflyten går helt der den burde ha gått overalt.
Skjønner meg heller ikke på trekantene bak på albuen, foran på kneet,
ankelen.. hehe.. nei dette ble litt av en rant. Var ikke meningen det. :)
Har du noen spesiell grunn for at du har valgt å gjøre slik du har gjort?

Brukeravatar

Trådstarter
Niwon
Innlegg: 127
Registrert: tir 15 des, 2009
Kontakt:

Legg innav Niwon » tir 09 nov, 2010

Hei christerb, takk for kritikken, den er på sin plass ;) Min unnskyldning er at basemeshen er en modell jeg laga så langt tilbake til som i 1997, og var en del av mitt studentarbeid uten 3d-veiledere i og med at det var en BA i tradisjonell illustrasjon jeg tok (og denne er en av de første karaktermodeller jeg noensinne har laga). Jeg smekka denne inn i mudbox i helga for å se hvor greit edgeloops funka på den og om det gikk an å lage en vettig highpoly-versjon. Det gikk ganske greit synes nå jeg :) Jeg gadd ikke gå over selve basemeshen etterpå. Det er mye mulig jeg tar å fikser topologien på denne om dama bestemmer seg for å gå i gang med et nytt og avansert strikke-prosjekt, da får jeg litt ekstra fritid :P

Brukeravatar

christerb
Innlegg: 3256
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » tir 09 nov, 2010

Aaahh... Misforstod jeg da. Trodde du hadde gjort retopo av en gammel
sculpt/modell. :) hehe.. Da beklager jeg. :)

Brukeravatar

Trådstarter
Niwon
Innlegg: 127
Registrert: tir 15 des, 2009
Kontakt:

Legg innav Niwon » ons 10 nov, 2010

Hehe, det går helt greit christerb. Jeg ser at jeg ordla meg litt klumsete i første posten, så det kunne nok oppfattes som om jeg hadde gjort en retopo :)

Jeg har laget en posering av ogren i max:
Bilde


Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron