Torpedo!!

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Nils
Sted: Her og der

Torpedo!!

Legg innav Nils » man 16 feb, 2009

Eit bilde eg laga her sist vinter, modellen er gammel men bildet nytt :)
Bildet er laga som illustrasjon til angrepene på Murmansk konvoiene under krigen, motivet er tenkt tatt frå aktercockpiten på ledande fly under eit torpedo angrep..
Bilde
Sist redigert av Nils den tir 16 aug, 2011, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

Nebel
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Nebel » man 16 feb, 2009

Utrolig flott fly og bilde, eneste er at bakgrunnen er av så dårlig kvalitet at flyet passer ikke helt inn, men modellen i seg selv synes jeg var veldig flott.

Brukeravatar

Trådstarter
Nils

Legg innav Nils » tir 16 aug, 2011

Eg laga ein svart/kvitt - sephia versjon av denne seinare og med ny bakgrunn og ny "cockpit siluett", som illustrasjon for ein artikkel. Eg var i grunnen meir fornøgd med den slik.

Bilde

Brukeravatar

Saberril
Sted: Oslo

Legg innav Saberril » søn 04 sep, 2011

Syntes du skal droppe den cutten der med sort, Iallefall sett en gradiant på den, for det maker liksom ikke sense :) , kan se for meg at de ser flyet igjennom et scope eller sikte til noe, men da må den holde formen hele veien rundt :)

Ellers er det en veldig flott modell :)
Freelance 3d Artist

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » søn 04 sep, 2011

Jeg synes det passer bra inn, men det er kanskje litt mye svart. Svart i et av hjørnene hadde passet, så det ser ut som at fotografen har dårlig tid\ er stresset, og dermed holder fingeren sin såvidt foran linsa.

Det burde i tillegg være en smule motion blur. Nå ser det ut som om fotografen har funnet fram stativ, justert blenderåpning, lukketid og hele pakka for å få det så sylskarpt som mulig :P
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Trådstarter
Nils

Legg innav Nils » man 17 okt, 2011

Takk for kommentarer.
Den mørke ramme, er igrunnen heile hensikten med bildet. Eg hadde gått lenge med ideen om å lage bilde som ser litt meir "in action" ut enn eit flatt bilde av eit fly.. :)
"Betrakteren i bildet", sit fastspent godt inne i aktercockpit på flyet. Den mørke kanten som går oppover og bak i mot øvre del av bildet, skal illudere eit vippedeksel som sto ofte åpent bakover frå luftstrømmen og som gav akterskytteren åpen skuddfelt bakover. Det mørke feltet som går bakover og ender i ein rund kant, er cockpit-kanten og litt av skroget, der den runde kanten er ein del av skrogprofilen (den er faktisk modellert og med kraftig gaussian blur) Derfor blir bildet omramma av dette diffuse usymmetriske feltet (dei fleste "vanlige" soldatar hadde i beste fall eit Agfa kassekamera med fast fokus i disse dager)
Så har eg lagt gaussian blur på motivetb - nettopp med tanke på vibrasjonen og risting i fotografen sitt eige fly samt lagt på ein god del "noise" for å tilpasse bakgrunnen.

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»