Interiør (noroff oppgåve)

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
l_o_s_b
Sted: Bergen

Interiør (noroff oppgåve)

Legg innav l_o_s_b » fre 02 des, 2005

Ok tenkte eg skulle dele bilde eg sende inn til oppgåve 1 i første semeste på noroff(første året)

Begynte på ei stove men fant ut at eg måtte lage mesteparten på nytt så eg start på eit kjøkken i staden(stove prosjektet er ikkje heilt dødt, men ligger på is).

Tar studiene over internett(i tilfelle nokon som går på noroff lurer på kven eg er) og har jobba litt med 3d før(men hater texture). Så det er ikkje første bilde eg har laga.

Det skal vere eit kjøkken, og det skal vere om kvelden. Eit target direkt som kommer inn frå høgre(kjøkkenet er berre ein del av rommet, og det er masse vindu der) og 4 isotropic lys som lamper. Er rendra med mental ray og alle skyggen er ray-traced(hadde store problem med mental-ray shadow maps). Tok vel ca 15min å rendre.

Bilde

Laga i 3d max 7

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » lør 03 des, 2005

Fine modeller og bra satt opp med lamper og lys.
Men det er vel litt mørkt og trist likevell? Jeg hadde kanskje lagd
vinduer bak over komfyren og kanskje ett der knivene henger nå..Så kan du få sollys igjennom. Bare et forslag :) En ting til..kanskje flytt kameraet bittelitt ned så det er i hodehøyde?
Liker materialet du har i kjelene :wink:

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » lør 03 des, 2005

Heisann :)

Er enig i det 3dhue sier her. Jeg synes selve kjøkkenbenken din ser veldig bra ut, mens andre ting igjen som f.eks. lampene ser veldig firkantet og low-poly ut.

Har du prøvd å rendere med skylight og light tracer på?
Ellers synes jeg tapeten du har valgt var veldig .. vel.. merkelig for et kjøkken ;)

Brukeravatar

Trådstarter
l_o_s_b

Legg innav l_o_s_b » lør 03 des, 2005

:( Hadde det faktisk lysere, men fekk tilbake melding(av ein kompis og nokon på 3dbuzz) om at eg burde ha det mørkere. Det skulle vere nok av vinder på høgre side, men skrudde lyset ned(du ser skyggene, og du ser kanten på vinduet øverst i høgre hjørnet)

Materialet på kjelen(komfyren, lampene, knivane, luftekanalen, vasken, vaskemaskina og knagen) er faktisk *cough* eit av materialane som kommer med max*cough*. Heiter chome(trur det var berre det) og eg likte det litt for god :wink: .

Golvet er det einaste som har texture(i form av bitmap), mens resten berre er kombinasjoner av materialer.

Brukeravatar

larsem8
Sted: Kristiansand

Legg innav larsem8 » lør 03 des, 2005

hei :)

modellene er ganske bra her! men teksturene syns jeg blir litt kjedelig. Er veldig mye grått/blått syns jeg.
Jeg ser krukker på 3 steder i kjøkkenet og de har alle samme tekstur.
Ellers er jeg enig i det andre som er sagt her :)
Lykke til videre, og stå på! :D

Brukeravatar

Trådstarter
l_o_s_b

Legg innav l_o_s_b » lør 03 des, 2005

Tronotrond skrev:Har du prøvd å rendere med skylight og light tracer på?

Det har eg prøvd ja, og det tok for lang tid(10-15timer i 320x240). Så eg fant ut å rendre det uten. Men det hadde blitt bedre med.

Og som sagt tidlegare, er er ikkje flink med textures :(

Brukeravatar

Tronotrond
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » søn 04 des, 2005

Har mye å lære når det kommer til textures selv.. Selv pleier jeg bare å kjøre ensfarget tapet med en liten noise i bump map'et. Det fungerer i det fleste situasjoner ganske bra.

Jeg synes du har en veldig bra start på bildet her, men som sagt det er et par ting som hadde løftet helheten en del opp.

Skylight kan være veldig tregt, ja. Før final render så er det nok en idè å sette ned Rays/Samples under Advanced Ligthing til kanskje 50 eller mindre. Renderen blir kornete, men mye kjappere og gir et greit inntrykk av hvordan scenen vil bli.

Men V-Ray er nok det kjappeste og beste alternativet. Du kan hente ned V-Ray Free gratis fra www.chaosgroup.com :)
(Hehe, Chaosgroup.. høres ut som en gammel cracke/hacke gruppe.. er vel sikkert det også ;) )

Men ellers så på! :)

Brukeravatar

henrik
Sted: oslo
Kontakt:

kjoekken

Legg innav henrik » søn 04 des, 2005

fett dette!
synes kanskje gjoerne skapet ser litt merkelig ut naar du ikke har skap over kjoekken benkene. kunne jo satt lysene inn i overskapene da..
en liten ting er jo at kranen paa vaksen ikke har aapne og lukking, men hvem bryr seg..
oeyen din er rimelig stor, hadde vaert greit aa ha noen skap og saann til ting og tang.
ellers meget bra!! 8-)

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » man 05 des, 2005

Kommenterer ikke noe av det som er sagt tidligere her...

Jeg synes du burde bytte ut materialet på gulvet med tre gulv/parkett el.l, ellers så er det altfor lyst i hyllene under brødboksen, her burde det vært mørkere + at kjøkken benken(e) burde kastet litt mer skygger nedover, for sånn som det er nå føler jeg at alt som er oppå gulvet ligger å flyter rundt.. Ellers så synest jeg du har gjort bra arbeid...
(Det virker nesten som om det er gulv og vegg texturen som ødelegger endel for resten)

Brukeravatar

Trådstarter
l_o_s_b

Legg innav l_o_s_b » man 05 des, 2005

Okey, har ikkje tenkt å gjere denne posten til ein wip, men er det noko fleire ting som må gjerast(bortsett fra ting i hyllene og eg trur eg skal ta ein final gather på denne til slutt)

Har ellers flytta rund på visse ting, og har lagt til skap oppe(skal ikkje vere så vansklig å sjå). Eg lagde og ein ny vask(med muligheit for å skru vatnet av og på :o ). Burde ha jobba litt meir med denne før eg leverte den inn #-o , men den andre vart ikkje heilt galen heller :?(den eg har posta øverst)

Bilde

Brukeravatar

henrik
Sted: oslo
Kontakt:

...

Legg innav henrik » man 05 des, 2005

wow dette ble mye kulere!! =D>
kunne kanskje lagd hjoerne skapet samme hoeyde som overskapene eller lage et skap til over.

kult at du fikk med taket og!

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » man 05 des, 2005

wow, ja stor forbedring! Enig i det Henrik sier..
Synes du fortsatt kan guffe på mere lys men.
Likte den nye kamera vinkern også! :y:

Brukeravatar

Trådstarter
l_o_s_b

Legg innav l_o_s_b » man 05 des, 2005

Okey her er ein render med light-tracer(gjekk tilbake til scanline-render) og som derre ser blir det meir lys med ein gang. Er berre eit lys aktivt, så render tiden er berre 50min :D ,hm kanskje eg ikkje skulle ha rendra med så mangen lys den gangen eg fekk 16timer på eit 3320x240 bilde #-o

3dhue: Likte den nye kamera vinkern også!

Tenkte du kom til å nevne det siden det var du som anbefalte det :wink: ,men det vart mykje bedre så takk for tipset.

Bilde

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » man 05 des, 2005

Har blitt knall bra nå i forhold til første bilde synest jeg =D>

Brukeravatar

Tronotrond
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » man 05 des, 2005