Ridefilm

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Ridefilm

Legg innav Tronotrond » fre 25 nov, 2005

Bare sånn siden det ser ut til å nærme seg Oblig 2; ridefilm oppgaven på Noroff igjen tenkte jeg å slenge opp bidraget mitt fra i fjor :D
Er en del feil og ting og tang som burde vært fikset opp i, men har ikke tatt meg bryet til å gjøre det. Kanskje en gang i fremtiden ;)

Oblig 2 - Ridefilm

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » fre 25 nov, 2005

Tronotrond: Blir ofte til at man gidder å sette seg ned med gammle ting :wink:
Man kan heller ta lærdom av det og gjøre det bedre neste gang man lager film er vel litt mer sånn som ting fungerer :loll:

Her er foresten min Ridefilm også for dere som går på Noroff:
Bilde
http://www.jalla.org/tassel/3d/pix/ridefilm.avi

Lurer dere på noe så er det bare og spørre, eventuelt kan dere få max filene for studering også om dere spørr pent :wink:

Nå er det haugevis jeg skulle gjort med min også, men tiden strakk ikke til, så et godt råd på veien til dere som skal i gang med dette: IKKE TA DERE VANN OVER HUET!!!
Et lite tips til: Max lengde børr ikke overstige mer en 3 minutter, da blir fort ting veldig kjedelig... :wink:
Sist redigert av tassel den lør 26 nov, 2005, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

larsem8
Sted: Kristiansand

Legg innav larsem8 » fre 25 nov, 2005

Vi har faktisk sett på begge deres filmer i klassen, Tronotrond og Tassel :)

Hyggelig at du tilbyr oss maxfilene tassel, men jeg må meddele at dine maxfiler har hele klassen allerede fått....men det med du isåfall ta opp med Jani :P

Brukeravatar

tassel
Kontakt:

Legg innav tassel » fre 25 nov, 2005

Skal på Danmarkstur med han i morgen, så da blir det grisebank på han :x

Hehe... Nei, er vel ikke så mye hemmligheter uanz. :wink:

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » fre 25 nov, 2005

Superkule begge raid filmene! Catchy musikk også hehe :D

Daffy

Legg innav Daffy » fre 25 nov, 2005

Har du min ridefilm tassel? Finner den ikke selv. slenge den opp elrno isåfall.
"No, a merry Life and a short one shall be my Motto"

Pirate Captain Bartholomew Roberts

Brukeravatar

tassel
Kontakt:

Legg innav tassel » lør 26 nov, 2005

Jepp, skal legge den opp, men er ikke sikker på om jeg har den ferdige filmen din? Fikk jo en sak som ikke var helt ferdig først, men du kan jo se selv og se om det er denne :wink:

Legger opp piratfilmen din også om det går greit 8-)
(Kommer ikke inn på den serveren jeg vanligvis bruker, så dem ligger på en litt treigere server nå)

RIDEFILM: Deep Space av Daffy - http://laban.homeftp.net/PIX/DavidFroholdt-DeepSpace.avi

PIRATFILM: Pete The Pirate av Daffy - http://laban.homeftp.net/PIX/pirat.avi

Fett med Danmarkstur i morrgen... Alle som er i Kr.Sand (Gammle klassen) må møte opp på ferge terminalen så dem rekker å bli med på 19:00 båten! :beer:
Sist redigert av tassel den lør 26 nov, 2005, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

tassel
Kontakt:

Legg innav tassel » lør 26 nov, 2005

larsem8: Kan jo også legge til at Ridefilmen min var på nesten 5 minutter til å begynne med, men klippa den ned og kutta en haug siste dagen så den endte opp på rundt 1:30 (Det mest gunstige vil jeg anta er ca. 1:45 som maks, men ivertfall ikke over 3 minutter)

Lykke til med Ridefilmen foresten :D
Håper du deler den med oss etterhvert og eventuelt utkast under produksjonen :wink:

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » lør 26 nov, 2005

tassel skrev:larsem8: Kan jo også legge til at Ridefilmen min var på nesten 5 minutter til å begynne med, men klippa den ned og kutta en haug siste dagen så den endte opp på rundt 1:30 (Det mest gunstige vil jeg anta er ca. 1:45 som maks, men ivertfall ikke over 3 minutter)

Tjaa.. kommer vel heller ann på innholdet enn lengden synes iallefall jeg. Men tre minutter kan bli i lengste laget ja. Er lett å bli blind på eget arbeid og kjøre på med lange, fancy scener som kjeder gørret ut av andre ;)

Kutt ned, speed opp og få ting til å gå så kjapt som mulig.

Litt svada informasjon mens jeg er i gang her :loll:
En av de første leksjonene på 3D film studiet handlet om at øyet alltid søker etter ny "informasjon". Hvis man sitter og ser på TV og lite skjer så vil øyet automatisk begynne å lete etter andre ting å kikke på rundt forbi. Man mister fokus, og med andre ord så ser man på en dårlig produsert film ;)

Daffy

Legg innav Daffy » lør 26 nov, 2005

tassel skrev:Jepp, skal legge den opp, men er ikke sikker på om jeg har den ferdige filmen din? Fikk jo en sak som ikke var helt ferdig først, men du kan jo se selv og se om det er denne :wink:

Det er den gamle. Men det gjør ingen ting. Var bare intro-bildet jeg skiftet på. pluss litt bedre kvalitet.

Legger opp piratfilmen din også om det går greit 8-)
(Kommer ikke inn på den serveren jeg vanligvis bruker, så dem ligger på en litt treigere server nå)

Det er så greit atte.... :P

Fett med Danmarkstur i morrgen... Alle som er i Kr.Sand (Gammle klassen) må møte opp på ferge terminalen så dem rekker å bli med på 19:00 båten! :beer:

Gleder meg som en unge!! øøøøøøl..
"No, a merry Life and a short one shall be my Motto"

Pirate Captain Bartholomew Roberts

Brukeravatar

l_o_s_b
Sted: Bergen

Legg innav l_o_s_b » tor 05 jan, 2006

Lurer litt på kor lang tid dere brukte på ridefilmane? (å produsere dei)

Brukeravatar

tassel
Kontakt:

Legg innav tassel » tor 05 jan, 2006

Kikket på den i dag :wink: Trodde jeg brukte 3-4 uker, men stod vist 5 på slutten.. er ikke helt sikkert.. Hadde noen dager innimellom jeg ikke gjorde noe så holdt vel på i 5 uker og kanskje en plass mellom 3 og 4 uker med produktive virkedager..
Tips: Selv om man har alt for seg i hodet, er det ofte ting skjærer seg litt og man må ty til nød-løsninger og juks for å komme i havn, så legg alltid til litt ekstra tid i forhold til hva du har tenkt å bruke :D

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»