Colt 1911

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
simen
Sted: Købenahvn

Colt 1911

Legg innav simen » fre 07 mar, 2014

Her mitt siste prosjekt. Har nylig kjøpt meg en airsoft versjon av denne og tenkte det kunne være artig å prøve å lage den i 3D. Jeg anser meg som ferdig, men kom gjerne med kritikk på ting som jeg burde forandre på :)
Har lagt mest vekt på pistolen. Scenen var noe jeg satte kjapt sammen for å gjøre det litt mer interessant.
Vedlegg
1911_6.jpg
(1010.4 kiB) Lastet ned 2079 ganger

Brukeravatar

oophus

Legg innav oophus » søn 09 mar, 2014

Siden du har fokusert på pistolen så ville jeg rett og slett hatt det plain med kun pistolen. Scenen ser litt for hastet ut til at det gjør det hele så mye bedre.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg laget ferdig scenen med ganske enkle grep.
Fjern kaffen i koppen, og heller putt tekstur på innsiden av koppen som skal forestille gammel kaffe. Altså bare noen striper av gammel kaffe nedover fra der man har drukket og gjerne ei gammel inntørket dråpe kaffe på utsiden også fra "munnmerkene på toppen".
Putt litt mer "wear and tear" på bordet som nå ser alt for ren og pen ut til denne scenen syns jeg. Put noe "illumination" i lampeskjermen og putt tekstur på denne også. Gjerne ei flekk fra at lampen har satt på skjeivt engang og brent seg litt f.eks. Putt mer skitt på lampefoten og litt skraper og slikt der også så er du i mål.

Rett og slett gjøre det mer slitt. En fyr som har tatt bilde av våpenet sitt med ammo ved siden av ser jeg for meg er litt på "kanten" og dermed ikke så "ren". ^^

Trådstarter
simen

Legg innav simen » tor 13 mar, 2014

Har prøvd å gjøre scenen litt mer slitt samt tømme kaffikoppen, men å lage små "kaffirester" i koppen ble ikke akkurat noen suksess :|
Noen ideer på hvordan det kan gjøres?
Vedlegg
1911_8.jpg
(1.41 MiB) Lastet ned 1991 ganger

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » fre 14 mar, 2014

Du bør begynne fra bånn igjen når det gjelder rendering. Pistolen ser veldig fint modelert ut, og materialene er nok også ganske fine.
Som Oophus er inne på, så bør du fokusere i mye større grad på pistolen.
Du kan for eks. legge pistolen på kartet sammen med kulene i et ordentlig close-up bilde. Fjern kaffekoppen, lampa og bordet. Disse trekker bildet voldsomt ned slik de ser ut.

Bruk sterkere og hvitere lys sammen med ambient occlusion og/eller GI (final Gather) for å lysne opp. Nå er skyggepartiene altfor mørke. Korrekt gammakorrigering er veldig viktig i kontrastfyllte bilder.

Hva slags programvare bruker du?
if your not living on a killing ground, you better make your own

Trådstarter
simen

Legg innav simen » man 17 mar, 2014

Da har jeg fått endret litt på oppsettet. Tatt vekk unødvendige element og kun brukt en lysskilde. Jeg bruker Cinema 4D
Vedlegg
1911 2.jpg
(726.78 kiB) Lastet ned 1933 ganger

MathiGotLucky

Legg innav MathiGotLucky » man 17 mar, 2014

Mektig imponert .. =D>

hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » man 17 mar, 2014

Nå begynner det å komme seg! :)
Skyggeområdene er enda for mørke. Om du har mulighet for ambient occlusion og/eller en GI-løsning, så bør du bruke det. Er gammaen satt til 2,2?

Trådstarter
simen

Legg innav simen » man 17 mar, 2014

Har ambient occlusion og GI, men kan dessverre alt for lite om de forskjellige instillingene :( . Jeg har brukt begge her, men stort sett bare med standard instillinger. I hvert fall på ambient occlusion
Truemax Academy

Trådstarter
simen

Legg innav simen » ons 19 mar, 2014

Da har jeg satt gammaen til 2,2. Men hvorfor akkurat det tallet egentlig? Er det et spesielt tall som jeg bør bruke hele tiden?
Vedlegg
1911 5.jpg
(1.09 MiB) Lastet ned 1868 ganger

Brukeravatar

Howii
Sted: Oslo

Legg innav Howii » tor 20 mar, 2014

Kan annbefale å lese seg litt opp på linear workflow :)

Linker til en liten whitepaper om emnet jeg fikk på mail nå nettop, du kan også finne hauger av greie og kjappere gjennomganger på nett.

http://github.com/jeremyselan/cinematic ... or_VES.pdf

Når det gjelder bildet, så ser modellen fin ut, så det hadde gjort seg med en finere render. Jeg ville fokusert på metal materialene, på refleksjoner. Mønstret på handtaket kunne også godt fått litt mer love. Har du et ref-bilde du jobber utifra? Ser det er mange forskjellige typer finisher på nettet, så lettere å komme med konstruktiv kritikk om du linker til en du vil etterligne.
3d generalist - Storm Studios

hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » tor 20 mar, 2014

Bildet er noe helt annet enn det første ihvertfall, det er helt sikkert :).
Se om du kan øke effekten av GI`en. Dette kan du ofte gjøre ved å sette rays til å bounce flere ganger, sette på secondary bounces el.
Husk at du kan bruke svake lyskilder for å lyse opp områder også. Det er lov å jukse ;).
Bruk avstandsparameteren (radiusparameteren) til AO for å finjustere skyggeområdene. Jo lengre avstand, jo mørkere bilde.

Når det gjelder gammaen så er det enkelt forklart slik at skjermen lyser opp mørke områder for dårlig. Renderen din må kompensere for dette ved å lyse opp mørke områder for mye, slik at bildet vises på skjermen som lineært, dvs. korrekt.
Om dette ikke gjøres, så vil du bruke for mye lys for å få de mørke områdene akseptabelt lyse. Det vil føre til at lyse områder blir altfor utbrent. Bildet blir altfor kontrastfyllt på en weird måte.
2,2 er gammaverdien som skal kompensere for skjermen, en verdi de fleste skjermer er beregnet på. 1,8 - 2,2 er stort sett området man beveger seg innenfor.

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»