Somersby Double Press Viz

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
tarje.p
Sted: Nøtterøy
Kontakt:

Somersby Double Press Viz

Legg innav tarje.p » ons 11 sep, 2013

Hei.

For noen måneder begynte jeg på et eget visualiseringsprosjekt slik at jeg kunne få øvd på litt lysoppsett og shaderutvikling.
Ble veldig fascinert av en av cider flaskene som Somersby lager, nemlig Double Press.
Veldig elegant design på etiketten og flasken generelt. Jeg spurte designbyrået som hadde laget etikettene om å få låne etikettdesignet, men det ville de dessverre ikke gi ut (ikke spesielt overaskende :| )
Så jeg endte opp med å lage alle de forskjellige etikettene fra scratch. Det samme gjelder alt annet; modeller, teksturer, lys osv...

High Res her!

Produsert i Maya & Vray

Holder nå på å gjøre meg ferdig med prosjektet og lurte i den forbindelse på om noen hadde noe kritikk/kommentarer på ting som kunne vært gjort annerledes. Fint å få en "second opinon". :)
Vedlegg
Somersby_v023_1500.jpg
Double Press
(688.77 kiB) Lastet ned 1978 ganger
Sist redigert av tarje.p den fre 13 sep, 2013, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » tor 12 sep, 2013

Ser veldig bra ut denne her, eneste jeg vil pirke på er labelen på flasken ser litt for "flat" eller for skarp ut. Merket ved korken ser utrolig bra ut og har en god dybde på folien. Er noe med dråpene på eplet jeg ikke helt likte, de er kansje litt for skarp de og. mulig det vile endret seg om eplet fikk litt mer porer.. Ellers ser det veldig fristene ut :D
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

Trådstarter
tarje.p
Kontakt:

Legg innav tarje.p » tor 12 sep, 2013

Takk for tilbakemelding! :)

... labelen på flasken ser litt for "flat" eller for skarp ut

Kanskje jeg skulle prøve å lagt til et lite normal map, så det ser litt mer papiaktig ut.

Er noe med dråpene på eplet jeg ikke helt likte, de er kansje litt for skarp de og.

Har lurt på om jeg kanskje skal prøve med litt "rundere" dråper på eplet, så de fremstår litt mindre som is og mer som vann...

Ellers har jeg prøvd å legge til custom 80x80 thumbnail ikon på denne tråden men måtte bare gi opp etter utallige forsøk i går kveld.
Noen som har noe tips?

:?

Brukeravatar

anedrehagen
Sted: Hamar
Kontakt:

Legg innav anedrehagen » tor 12 sep, 2013

Fin render! Liker godt shaderene dine, speselt at man kan se at dråpene på flasken har rent nedover og etterlater seg et område med høyere spec. Pretty sweet! :)

Hvis du skal bruke den samme bakgrunnen til det endelige produktet, hadde jeg nok muligens bluret ut skillet mellom gulvet/bordet og veggen. Føler den harde linja trekker litt mye fokus nå sammen med alle de myke formene i flaskedesignet og eplet.

Brukeravatar

Trådstarter
tarje.p
Kontakt:

Legg innav tarje.p » tor 12 sep, 2013

Fin render! Liker godt shaderene dine, speselt at man kan se at dråpene på flasken har rent nedover og etterlater seg et område med høyere spec. Pretty sweet! Smil

Takk! :)

Hvis du skal bruke den samme bakgrunnen til det endelige produktet, hadde jeg nok muligens bluret ut skillet mellom gulvet/bordet og veggen. Føler den harde linja trekker litt mye fokus nå sammen med alle de myke formene i flaskedesignet og eplet.

Det er jeg veldig enig i! Skal fikses!

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tor 12 sep, 2013

Knall levert og flott render! Utenom noe av det som har blitt sagt så liker jeg ikke hvor rundt eplet er. Blir litt pirk, men jeg har to epletreer i hagen og det sjeldent jeg finner noen som er så perfekte som dette ;)
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » fre 13 sep, 2013

Ser veldig bra ut! Blir tørst! :)
Hva har vært din fremgangsmåte for "somersby" teksten på selve flaskemeshen? Modellert flaske og tekst separat og så "sveiset" dem sammen? Modellert alt mens det var flatt og så bøyd flaten 360 grader? Displace?
Har selv lekt litt med tekst på mesh med former og da brukte jeg en del tid på å koble tekst mesh og objekt mesh sammen :)
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

v@la
Kontakt:

Legg innav v@la » fre 13 sep, 2013

Må vel være displacement dette her? Vray er jo helt rå der.
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Brukeravatar

Howii
Sted: Oslo

Legg innav Howii » fre 13 sep, 2013

Veldig fin render Tarje :)
Om jeg skal komme med no comments, må det være eplet, som nevnt er det litt for perfekt. Blir tydelig i refleksjonen og outline. Bladet kunne godt blitt tweeka litt også. Litt translucency/sss hadde kanskje gjort seg!
Litt offtopic; hvordan klarer du deg som freelancer om dagen? Nok oppdrag å ta fatt på?
3d generalist - Storm Studios

Brukeravatar

Trådstarter
tarje.p
Kontakt:

Legg innav tarje.p » fre 13 sep, 2013

Setter skikkelig pris på tilbakemeldingene jeg har fått, fokens! :)

Knall levert og flott render! Utenom noe av det som har blitt sagt så liker jeg ikke hvor rundt eplet er. Blir litt pirk, men jeg har to epletreer i hagen og det sjeldent jeg finner noen som er så perfekte som dette Wink

Det blir ikke PREMIUM cider uten skinnende runde epler, haha :o
Neida, jeg kan være enig i det, skal prøve å lage litt ujevnheter for å få det litt mer naturtro....

Hva har vært din fremgangsmåte for "somersby" teksten på selve flaskemeshen?

Gjorde en del forsøk, begynte med displacement som funket bra, bortset fra at dråpene på selve teksten ikke "intersecta" skikkelig med dråpene. Så gjorde noen forøsk med å extrude somersby teksten og så bruke to bend deformere for å brette teksten rundt flask, men det ble ikke like smooth som jeg ville ha det til. Endte opp med å gå tilbake til displacement metoden.

Noe som var litt gøy var at jeg fikk til å bruke flere UV sets på samme modell, slik at hver tekstur hadde sitt eget UV space. Så etikettene tåler en vanvittig oppløsning på renderen, brukte 4K på hver tekstur, også på displacement. Ble noe komplisert nodeoppsett da. :(

Litt offtopic; hvordan klarer du deg som freelancer om dagen? Nok oppdrag å ta fatt på?

Nei, det går litt opp og ned. Er ofte lange perioder hvor jeg ikke har noen oppdrag, og plutselig så får jeg tre oppdrag på samme tid. Og da skal alt være ferdig i morgen! Så funker sånn passe... :wink:
Vedlegg
hypershade_somersby.jpg
Somersby glass materiale
(245.26 kiB) Lastet ned 1841 ganger
extrusion.jpg
Forsøk på å bøye tekst rundt flaska...
(286.63 kiB) Lastet ned 1841 ganger

Brukeravatar

v@la
Kontakt:

Legg innav v@la » fre 13 sep, 2013

for å få intersecta dråpene med displacement så kan du lage lowpoly av teksten og attache til flasken, så må du bare passe på at den ikke blir med i renderen. Bare passe på at det er samme volum :) Takk for forklaring
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Brukeravatar

Rubenl
Sted: Steinkjer

Legg innav Rubenl » lør 14 sep, 2013

Fin render, kunne godt vert brukt i en reklame.
For helt photorealisme savner jeg litt "dirty spec" eller mye mer smådråper/dugg.
Finner en ganske grei referanse med Google bildesøk "somersby sunrise" eller bare "beer glass cold"

Tror labeln egentlig er av papirtypen som suger til seg fuktigheten, så da vill den kanskje vert litt rynkete og ikke had dråper på seg.
Ellers var det litt vell perfekt form på eple. :wink:
Men for en reklame, hvor ting skal se Pent ut, så er bilde fint sånn som det er nå. Good job! :beer:
Ruben André Lorås | Maya, Houdini, Mudbox

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»