Skulptur

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
dboydesign
Moderator
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Skulptur

Legg innav dboydesign » tor 01 aug, 2013

Hei,

Lenge siden jeg har gjort noe personlig arbeid ferdig.
Er en konkurranse på gnomonworkshop om og intrigere en skulptur i et foto.

Jeg kunne nok ha gjort mye mer, men det var det tiden strakk til i ferien.
Hadde egentlig lyst til og finne et nedlagt lager og sette den inn der men det fant jeg ikke innen tiden.. :(

Skulpturert i Zbrush, rendret i Max og Vray, teksturering ble gjort i Mari, comp i Nuke og litt pirke ting i photoshop. Til slutt ble det gnikket litt på i Lightroom.

Bare hiv i vei med konstruktiv kritikk!
Vedlegg
DanielRosnes_2013.jpg
(548.5 kiB) Lastet ned 2233 ganger
3D/VFX Artist
Storyline Studios AS
Storyline Studios

personal:
WEBSITE

Brukeravatar

anedrehagen
Sted: Hamar
Kontakt:

Legg innav anedrehagen » fre 02 aug, 2013

Ah, stilig arbeid! Hadde lyst å delta på denne konkurransen jeg også, men ble desverre ikke tid.

Uansett fin skulptur, shading og solid integrering med foto! Har ikke så mye å komme med her egentlig, mulig det er litt vanskelig å bedømme den fysiske størrelsen av skulpturen når den er alene i forgrunnen med undervinklet kamera?

Alt i alt bra jobba! Og lykke til i konkurransen.

Brukeravatar

codexdelux

Legg innav codexdelux » søn 04 aug, 2013

Ser veldig fint ut.
Jeg reagerer litt på er at det ikke ser ut som den mørker ned gresset særlig på høyre bakside i samme grad som f.eks. treet på venstre side av bildet (ved skiltet).

Det er relativt lite ellers som skal til, det kunne vært litt mer colorbleed fra gress nede og himmel oppe.

Det er litt mørkere i de mørkeste områdene i backdrop'en enn det er i de mørkeste delene av statuen
har lagt ved et bilde som illustrerer. Statuens mørkeste burde kanskje ikke være like mørkt (ikke slå hull), men jeg synes de ble litt vel lyse i forhold.
riktignok kan dette være min screencapture av ditt bilde som facker opp ting litt ekstra (damn you Jpeg:P)

Legger også ved et bilde der jeg har kjapt rettet det opp så man kan se forskjellen.
på min skjerm integrerer den i hvertfall litt bedre nå:) men jeg tror jpeg komprimering av en jpeg kommer til å ødelegge litt:P
Vedlegg
forskjeller og bounce fikset.jpg
0.91 gamma og +0.1 exposure på statue samt litt mer saturering av grønt og gult nede, og blått og cyan oppe. og en skygge på høyre.
(538.02 kiB) Lastet ned 2148 ganger
Forskjeller i sortnivå.jpg
forskjellen i sortnivået er på rundt 2-3%, jeg mener det er litt mye.
(256.77 kiB) Lastet ned 2148 ganger
kast huset ut gjennom vinduet!?!
If you say PLx instead of please i'm inclined to say no instead of yes because its shorter.

Brukeravatar

codexdelux

Legg innav codexdelux » søn 04 aug, 2013

Om jeg skal være riktig så kritisk er det også ved andre øyekast noen små ting til.
Fuglebæsjen midt på armen tar litt mye oppmerksomhet:P
den høyre hånden hennes føles ikke som om den er i en naturlig posisjon, den kunne vært mer avslappet og hengt mer, fingre pleier også å være mer separert og krølle mer på lillefinger enn på pekefinger.

Det som er kanskje problemet for bildet er at siden det er undervinklet og nært blir det veldig vanskelig å se om det er en 10 meter høy statue eller en 2 meter høy:/

Men nå er jeg kanskje litt vel hard på kritikken:)
kast huset ut gjennom vinduet!?!

If you say PLx instead of please i'm inclined to say no instead of yes because its shorter.

Brukeravatar

Trådstarter
dboydesign
Moderator
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dboydesign » man 05 aug, 2013

Tusen takk anedrehagen! Det er igjengående tilbakemelding angående skalaen. Jeg vurderer sterkt og ta et nytt bilde fordi jeg er fornøyd med modellen og den fortjener og bli 100%!

codexdeluxe: Haha ikke noe problem bare og hakke i vei :P Kan hende det har skjedd litt i mellom nuke og lightroom. Jeg hadde egentlig sagt meg ferdig med bildet men valgte og prøve det ut i Lightroom også så det har blitt noen jpg saves igjennom prosessen som da påvirker kvaliteten.
Som jeg sa over er det igjengående tilbakemelding angående skalaen, og jeg kommer til og finne en ny location som er litt mer spennende.
Planen var og skyte noen bilder i et nedlagt lager/fabrikk som er godt slitt og brukt. Der hadde jeg lyst til og plassere henne med et slags presenning som ligger sånn delvis over henne. Gjøre det veldig moody og fint. Skape rett og slett litt mer stemning i bildet.
3D/VFX Artist

Storyline Studios AS

Storyline Studios

personal:

WEBSITE

Brukeravatar

Howii
Sted: Oslo

Legg innav Howii » fre 09 aug, 2013

Grattis med 1. plass!!

Selv om konkurransen er over hadde det vært kult å sett statuen i lager/fabrikk som du nevnte, likte ideen :)
3d generalist - Storm Studios

Brukeravatar

anedrehagen
Sted: Hamar
Kontakt:

Legg innav anedrehagen » lør 10 aug, 2013

Grattis! Bra jobba :) Stemmer også for at du kjører på videre med ideen din ;)

Good works! :D

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » lør 10 aug, 2013

Gratulerer Danny! =)

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn