søt planteeter fantasifigur fra fortiden.

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
monjanse

søt planteeter fantasifigur fra fortiden.

Legg innav monjanse » fre 19 jul, 2013

modellert i blender. her spiser den gress. (det er en bug i blender tror jeg, som gjlør at farging av texturen kommer andre steder på modellen i tillegg til der jeg farger).
Vedlegg
planteeter.jpg
planteeter fra fortiden
(63.08 kiB) Lastet ned 1221 ganger

danielodland

Legg innav danielodland » søn 21 jul, 2013

Hvis jeg forstår problemet ditt rett kan det jo være at dette dreier seg om at du har UV-bleed..mener du at du painter på modellen og fargen kommer et sted der du ikke forventet den? Kan være det er noe med at du har overlap på UV'er eller at UV-islands ligger for nære hverandre eller sidene på 0-1-space. Eller utenfor. Kan dog ikke se at du har paintet den.

Brukeravatar

ktysdal
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav ktysdal » man 22 jul, 2013

Det kan være det som danielodland sier at UV'ene rett og slett ligger for tett. Hvis det er sånn at det du maler ender opp på flere steder så høres det ut som at UV'ene overlapper.
Den enkleste måten å fikse det på er å velge alle UV'ene, så kjøre en UV Pack med "Ctrl+P", så trykke "F6" for å justere "Margin" verdien.

her er ett par tutorials som kanskje hjelper litt.
http://cgcookie.com/blender/2011/04/21/ ... -painting/
http://cgcookie.com/blender/2011/01/21/intro_uvmapping/

Brukeravatar

Trådstarter
monjanse

Legg innav monjanse » tir 10 sep, 2013

danielodland skrev:Hvis jeg forstår problemet ditt rett kan det jo være at dette dreier seg om at du har UV-bleed..mener du at du painter på modellen og fargen kommer et sted der du ikke forventet den? Kan være det er noe med at du har overlap på UV'er eller at UV-islands ligger for nære hverandre eller sidene på 0-1-space. Eller utenfor. Kan dog ikke se at du har paintet den.

det stemmer at fargen kommer et sted der jeg ikke forventet den skulle komme.

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»