Interiør av leilighet

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
Kirre
Sted: Trondheim
Kontakt:

Interiør av leilighet

Legg innav Kirre » fre 08 mar, 2013

Hei.

Jeg har det siste året brukt Mental Ray Iray. I forhold til den tradisjonelle Mental Ray er Iray enkel å bruke, og resultatene blir veldig bra. Iray er laget for å utnytte GPU-kapasiteten i nVidia CUDA-baserte skjermkort, så rendertiden kan bli meget lang ved bruk av prosessoren på maskina alene. Med et godt skjermkort blir det derimot særdeles morsomt å rendre.

Denne illustrasjonen har, utenom lysene inne, kun et HDRI-bilde som lyskilde.

Kom gjerne med kritikk :-)
Vedlegg
Alstadjordet 3dhue.jpg
(342.25 kiB) Lastet ned 1402 ganger

Brukeravatar

Zipstick
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg innav Zipstick » fre 08 mar, 2013

Har drevet litt med Iray selv, men føler ikke den er ferdig utviklet enda evt så må man ha Kepler/Tesla tech.
Problemet mitt med Iray er at skyggene gjerne blir kornete og stemnings/kveld/natt rendering ser ikke ut..

Utover det ser bildet bra ut!
Mangler kanskje listverk og noe noise/grain i vedovnen, om man skal pirke :wink:

Edit:
Om man får spørre litt om produksjonen
- CPU?
- GPU?
- iRay iterations?
"I found my dream through visions of great mountains and in valleys fused with the moon.
I rest now on the pillow of prosperity."

Brukeravatar

tarje.p
Sted: Nøtterøy
Kontakt:

Legg innav tarje.p » lør 09 mar, 2013

Wow, det så skikkelig bra ut!

Trådstarter
Kirre
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav Kirre » lør 09 mar, 2013

Takker for tilbakemeldinger :-)

Støy er en stor utfordring dessverre. Løsningen er masse GPU-kraft, noe jeg har i begrensede mengder så langt. Jeg bruker et Quadro 4000-kort som har 256 kjerner. Dette i seg selv reduserer rendertiden med 25%. Sammen med CPU blir tiden halvert i forhold til å bruke bare CPU. Det er ingen tvil om at Kepler/Tesla hjelper solid.
Til tross for støy og rendertid har jeg ingen planer om å gå tilbake til MR. Med Iray kan jeg starte en render og få et klart bilde av hvordan ting blir etter 20-30 sekunder, også med store scener. Kvaliteten er i en annen liga sammenlignet med noe annet jeg har sett. Tidligere ble jeg liksom aldri helt fornøyd uansett hvor mye jeg fikset og justerte. De gangene det ble bra, ble rendertiden ulevelig. Nå får jeg bra resultat med én gang, hver gang.

Jeg vurderer seriøst å investere i kraftigere GPU med det første. Forøvrig bruker jeg Maya for Mac, og siden Iray ikke er integrert i Maya ennå så er det heller ikke så lett å vite hvor mange iterations og andre ting det er snakk om...

Når det gjelder bildet så er det ikke alle leiligheter som leveres med lister ;-) Ovnen i seg selv ble ikke særlig bra, og det ble alt for mye støy i skyggen. Skulle også gjerne ha brukt andre spotlights også. Mer fornøyd er jeg med bokhylla som tok sine timer med bokstabling.

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » lør 09 mar, 2013

Om du ikke har alt for høy render tid kan du rendre dobbelt så stort, kjøre en noice reduction i photoshop og så sacle det med igjenn.
Men der knakanes bra ut dette her!
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»