3D og Mote bransje Sammarbeid (PicureHeavy)

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

3D og Mote bransje Sammarbeid (PicureHeavy)

Legg innav FXdal » tir 29 jan, 2013

Hei Alle sammen

Jeg tenkte jeg skulle vise frem resultatet av et samarbeid mellom meg og min samboer. Klærene er laget i Marvelous Designer 2 som simulerer prosessen med å lage klær til det punktet at de er nesten produksjons klar fra programmet via CAD filer for printing. Programmet har også utrolig gode verktøy for å simulere klær for animasjon.

Dette er en del av et større prosjekt for å få 3D designere til å kunne jobbe mer direkte opp mot motebransjen og få motebransjen inn i 3D verden.
Jeg har da jobbet med å få cleanet up meshen som fra MD2 kommer i tris og har en del topologiske feil. I itillegg til dette er det da shading, rendering og texturering.

Jeg hadde totalt en måned på å gjøre alt arbeidet på min ende av prosjektet og det er derfor sikkert mye som kunne blitt forbedret.

Young Hee Chung: Simulating, Pattern Making, Concept, Design
Øyvind Fiksdal: Mesh Cleanup, Texturing, Shading, Rendering

Første Serie

Bilde
Bilde
Bilde

Bilde
Bilde
Bilde

Andre Serie

Bilde
Bilde
Bilde

Bilde
Bilde
Bilde

Tredje Serie
Bilde
Bilde
Bilde

Bilde
Bilde
Bilde

Bilde
Bilde
Bilde

Bilde
Bilde
Bilde

Fjerde Serie
Bilde
Bilde
Bilde

Bilde
Bilde
Bilde

Bilde
Bilde
Bilde
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Brukeravatar

matevil

Re: 3D og Mote bransje Sammarbeid (PicureHeavy)

Legg innav matevil » tor 31 jan, 2013

Hi Fxdal,

not bad I think is very interesting trade for the future, if you create a new version you can start from some scene and change the setup of light.

Matteo
"...If you bealive... you can do it!"

Computer Graphics and Services made in Italy - www.art2upz.com

Brukeravatar

evengi
Sted: Spydeberg
Kontakt:

Legg innav evengi » fre 01 feb, 2013

Hei.
Her har dere lagt inn mye arbeid!
Det var spennende klær og antagelig lurt å være tidlig ute i noe som kan bli stort.

Ang. oppsett, kom klærne best frem på mannekeng uten hode på hvit bakgrunn.
Negresse modellen var veldig fin, men stjeler fokus fra klærne, (mener iallfall jeg) kanskje en mindre iøyenfallende shading kunne rettet dette?

Generelt syntes jeg shadingen på klærne er fin, det svakeste punktet er mannekengene. Det som virker fungere best, er de minst prangende poseringene. De fleste ser bra ut, men de tre første hvite dukkene hvor armene er opp og bak hodet tar mye oppmerksomhet, i tillegg er det en topo feil på armen.

Alt i alt, dette var ikke dumt! Godt jobba!
:)
En dag vil jeg forhåpentligvis forstå det der.
www.evengi.no

Brukeravatar

Trådstarter
FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » fre 01 feb, 2013

Matevil: Thanks, I will see I might try different setups if I do some turntables.

Evengi: Takker for meget konkret og konstruktiv tilbakemelding.
Jeg er egentlig mest fornøyd med negresse modellene, men det kan være at det stjeler litt oppmerksomhet fra klærne :)

Det er morsomt at du nevner det med mannekengene, glemte å nevne at jeg har selv laget de sydukkene, men helfigur mannekengene er standard modellene fra Marvelous Designer.
Både de negressene og de andre er faktisk samme modell bare at jeg slettet håret og byttet shading.

MD har sin egen poserings funksjon som designeren har brukt til å posere modellen med, men den er rigget og skinnet på den rareste måten jeg har sett. Modellene har også bisarre topologi som er delt opp i mange uavhengige biter og bare triangler.

I fremtiden kommer jeg til å modellere egne mannekenger og pose de i et annet program, men fikk ikke tid til det på dette prosjektet.
Øyvind Fiksdal

http://www.fxdal.com

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»