Star asteroid

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
tarje.p
Innlegg: 46
Registrert: ons 07 okt, 2009
Sted: Nøtterøy
Kontakt:

Star asteroid

Legg innav tarje.p » ons 02 jan, 2013

Et lite prosjekt jeg har kost meg med nå i romjula, inspirert av Super Mario Galaxy :wink:
Startet egentlig som en eksperiment for å sette meg inn i Vray Fur og når jeg først var i gang syntes jeg at jeg kunne gjøre det til et ferdig bilde. :)
Vedlegg
starAsteroid_final.jpg
(1.56 MiB) Lastet ned 2081 ganger

Brukeravatar

Hymir
Innlegg: 431
Registrert: lør 20 okt, 2007
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Hymir » ons 02 jan, 2013

nice!
liker den koselige og fluffy stilen =)

Brukeravatar

Heileif
Innlegg: 40
Registrert: tor 01 sep, 2011

Legg innav Heileif » tor 03 jan, 2013

Stilig

Brukeravatar

Saihtam
Innlegg: 375
Registrert: fre 17 apr, 2009
Sted: Sunde, Kvinnherad, Hordaland, Norway

Legg innav Saihtam » tor 03 jan, 2013

Liker! Bra jobba Tarje :o
Mvh
Saihtam

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tor 03 jan, 2013

Morsom sak. Ser Mario Galaxy stilen her. Jeg synes bumben i vannet kunne vært jobbet mere med. :)
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

michael90g
Innlegg: 34
Registrert: tir 25 sep, 2012

Legg innav michael90g » fre 04 jan, 2013

kul ide! liker det ;)

har du brukt mia material x eller noe på vannet for å få dybde effekten?
max distance >> colour at max distance, ? måtte bare spørre!

Brukeravatar

Trådstarter
tarje.p
Innlegg: 46
Registrert: ons 07 okt, 2009
Sted: Nøtterøy
Kontakt:

Legg innav tarje.p » fre 04 jan, 2013

Morsom sak. Ser Mario Galaxy stilen her. Jeg synes bumben i vannet kunne vært jobbet mere med.

Ja enig med at overflaten på vannet kunne vært jobbet mer med (er forresten displacement og ikke bump). Orket bare ikke surre noe mer med det, også klarte jeg ikke å finne noen bedre displacementshader for vann. Jeg vet det følger med en vann shader til Vray som heter VrayWater men har aldri fått til å koble den ordentlig opp... Tips anyone?

kul ide! liker det

har du brukt mia material x eller noe på vannet for å få dybde effekten?
max distance >> colour at max distance, ? måtte bare spørre!

Bruker heldigvis ikke MR lenger :o så det kan jeg ikke svare på.
Men i Vray for Maya så kommer fargen i vannet ved at man gir Fog Color under Refraction menyen en blåfarge, Fog Multiplier og Fog Bias sier noe om falloff'en til fargen. Måten jeg har gjort det på er vel ikke helt realistisk, men det funka for denne scenen.

Eller ville jeg absolutt anbefalt å prøve ut Vray, er en annen verden! Hvertfall for Maya brukere...

by the way; gratulerer med fin realisme oppgave! :)

Brukeravatar

Teetime
Innlegg: 424
Registrert: man 01 mar, 2010
Kontakt:

Legg innav Teetime » søn 06 jan, 2013

Denna hadde jo vært perfekt for denne siden: http://www.cgsphere.com/ :)
Stor fan av mario! Og jeg ser helt klart stilen, men som v@la sier trenger bumpen i vannet litt finpuss=)
Petter Burhol
Produsent
Goldbox AS
www.goldbox.no

Brukeravatar

Drakon
Innlegg: 1203
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » søn 06 jan, 2013

Veldig bra, enig med det som blir sagt om vannet :)
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Trådstarter
tarje.p
Innlegg: 46
Registrert: ons 07 okt, 2009
Sted: Nøtterøy
Kontakt:

Legg innav tarje.p » man 07 jan, 2013

Takk takk, da tar jeg de kommentarene om vannet til etterretning. ;)


Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

cron