paradis

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
michael90g
Innlegg: 34
Registrert: tir 25 sep, 2012

paradis

Legg innav michael90g » fre 14 des, 2012

dette var realisme oppgaven ved idefagskolen, 2012 - 2013
mesteparten av scenen ble lagd i mudbox, vannet er en plane med simpel maya shader på, i sluttrenderen la jeg til depth of field
for å få til den uklare vannkanten, total render tid ble 2 - 3 timer .
Vedlegg
paradise finnish daytime net.jpg
lagd i maya, mudbox, photoshop
(236.64 kiB) Lastet ned 3632 ganger

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » ons 02 jan, 2013

Knalltøft bilde! Fin comp og kontrast. Litt rare svingninger på palmene og selve shaderen på overflaten til vannet så litt for glossy ut. :)
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

einarmn
Innlegg: 189
Registrert: man 15 okt, 2007
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav einarmn » ons 02 jan, 2013

Kjempefint bilde!
Men jeg synes vannet skulle vært mer reflektivt oppå overflaten jeg også. Antar det var det v@la også mente, siden det ser litt matt ut. Men en ting som forvirrer meg, om noe ser for glossy ut...vil det ikke si at det er for blankt? En høy verdi på glossyness, foreksempel 1, Gir deg en klar refleksjon, mens en lav verdi gir deg en mer diffus/ ufokusert refleksjon.
Vil det da være riktig å si at om noe skal være mer reflektivt, så skal det være mer glossy?
Grunnen til at jeg gjør et poeng utav dette er at jeg har hørt flere si det samme som V@la og lurer på om jeg har sovet i timen eller om jeg fra nå av kan se ned på alle som sier det v@la sa :) .
Ikke et forsøk på å kapre tråden din michael90g, men jeg måtte bare spørre :D

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tor 03 jan, 2013

Du har nok sovet i timen ;) Det er jo massevis av refleksjoner der, men refleksjonen vises feil. Ihvertfall utifra hva jeg vant til å se på vannflaten.

http://www.raytracegroundup.com/downloads/Chapter25.pdf

med mindre du missforstår hva jeg mener med glossy da. Uansett så står det godt forklart i linken over.
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Brukeravatar

krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » tor 03 jan, 2013

Vann skal jo ha høy gloss. problemet her er jo at vannmeshen ikke har noe detaljert displacement ser det ut til, bare en liten noise.
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tor 03 jan, 2013

Skal eller ikke avhenger av hvor rolig vannet er. Ofte vil det være en del gloss, men det avhenger av hvor mye bevegelse og bølger det er i vannet. Displacement er heller ikke en mal for å få vann til se bra ut. Han kan fint klare seg uten displacement i dette tilfellet. Mener nå jeg :)

Lite gloss - http://www.google.no/imgres?q=water+ref ... x=94&ty=51

mye gloss - http://www.google.no/imgres?q=water+ref ... ,s:0,i:174
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Brukeravatar

krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » tor 03 jan, 2013

Nå var siste bildet du linket til sperret her på jobb, men tror jeg fant det du mente når jeg googlet.

Vil si at ikke det er noe mer eller minre gloss på hver av dem. Vann er vann vil jeg si, men at displacement, bump og environment er hva som bestemmer utseende på vannet.

lav gloss på vann så ser det jo bare ut som tåkete glass. Jeg stiller opp og ned reflektiviteten da, og om du vil bruke refraction eller ikke kommer også an på scenen.

Kan hende jeg tar feil her, men er slik jeg har opplevd det.
Russia is not a country, it's a lifestyle...



National Oilwell Varco



www.1kvisuals.com

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tor 03 jan, 2013

Vann er selvfølgelig vann, men vi opplever vannets overflate som mye forskjellig utifra hvor mye bevegelse det er i vannet. Du skriver at vann SKAL ha høy gloss og at problemet i dette tilfellet er mangel på displacement. Her er jeg ikke enig.

Vi kan sikkert diskutere dette frem og tilbake, men jeg ønsker ikke ta over tråden her.

Kjempefint bilde uansett :)
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Brukeravatar

einarmn
Innlegg: 189
Registrert: man 15 okt, 2007
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav einarmn » tor 03 jan, 2013

Høy gloss er lik, blankere overflate. Ser seff bort fra refl og og spec settings.

http://en.wikipedia.org/wiki/Glossy
"Materials with smooth surfaces appear glossy".

Om du er enig missforsto jeg deg v@la

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tor 03 jan, 2013

da missforsto vi hverandre :)
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Brukeravatar

Trådstarter
michael90g
Innlegg: 34
Registrert: tir 25 sep, 2012

Legg innav michael90g » fre 04 jan, 2013

takk for positive tilbakemeldinger ;) ,, v@la, einarmn, det dere ser som ser glossy (uskarpt ut) er depth of field som forsaker, for å få vekk den skarpe vannkanten, shaderen på vannet er faktisk bare en vanlig maya blinn shader,, ville spare meg for render tid, så jeg droppa tunge shadere som material x,, og med blinn refleksjoner er jo glossien som standard, blank eller 1.

Brukeravatar

einarmn
Innlegg: 189
Registrert: man 15 okt, 2007
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav einarmn » ons 09 jan, 2013

Valg av shader er uvesentlig, en glossy overflate er en blank overflate uansett om attributten heter glossyness eller noe annet.
Var det at jeg å v@la mente to forskjellige ting jeg hang meg opp i, hadde ikke så mye med bilde ditt å gjøre. Men nå har vi fått det oppklart :D

Tilbake til det viktige i din post :D kjempefint bilde=D>

Brukeravatar

Aleks90
Innlegg: 2985
Registrert: tor 08 feb, 2007
Sted: Nordland, Sortland
Kontakt:

Legg innav Aleks90 » man 04 feb, 2013

Flott bilde! Minner meg litt om FarCry :D


Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

cron