The Old Man

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
SondreJohre

The Old Man

Legg innav SondreJohre » ons 12 des, 2012

Går nå første året på 3D design på Idefagskolen, og til realismeoppgaven lagde jeg denne gamle karen :) Ser en del ting jeg kunne gjort bedre, men er godt fornøyd med sluttresultatet! Jobber hele tiden for å bli bedre så god konstruktiv kritikk hadde ikke skadet :)
Vedlegg
TheOldManBestFace3.jpg
Laget i Maya, Mental Ray, Photoshop.
(559.4 kiB) Lastet ned 2130 ganger

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » ons 12 des, 2012

Dette er veldig (!) bra. Her har du faat til mye og levert et bra sluttbilde. Kunne vaert interessant aa se mer behind the scenes. Modell, sculpt, topo textures og render layers til comp.

For meg er det som staar ut mest haararbeidet. Det ser veldig CG ut. Vanskelig aa se herfra, men det kan se ut som du har noe inkonsekvent disp/nm paa huden og. Noe aggresiv er den paa hans nedre oeyelokk. Det er greit at den er aggresiv, men den ser noe paaklistret ut.

Oynene ser noe flate ut. Det kan hende du maa dra tilbake utsiden noe. Det gaar i rekkefoelge etter hvilke som staar mest ut slik:
oevre oeyelokk, nedre, inne ved nesen og saa paa siden. Oeyevipper synes jeg ogsaa ikke holder helt.

Halsen staar ut og ser noe smooth ut og kanskje man vil ha noe mer skygge/kontaktskygge mellom hals og krage.

Jeg bare ramset opp det jeg kom paa her.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tor 13 des, 2012

Veldig bra :) Enig med alt Mika sier.
Hvis du vil ta det videre kan du sjekke ut denne på Digital Tutors hvis du har eller kjenner noen som har subscription (eventuelt spleise med noen i klassen): http://www.digitaltutors.com/11/trainin ... autoplay=1
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Mikademius
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tor 13 des, 2012

Denne kan du ogsaa titte paa:
http://eat3d.com/maya_portraits
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tor 13 des, 2012

Ah, ja den er kanskje bedre å se på. Så ikke at det var Maya den var laget i.
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Mikademius
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tor 13 des, 2012

Spiller ingen rolle egentlig om det er max, maya eller hva. Man kan plukke opp veldig mye fra slike DVD'er da man faar med seg teorier etc. Hva med aa se begge :) ?

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » fre 14 des, 2012

Skillz her ja!
Enig i kritikken, men det ser veldig bra ut :)
if your not living on a killing ground, you better make your own

Trådstarter
SondreJohre

Legg innav SondreJohre » fre 14 des, 2012

Tusen takk! Her var det mye god kritikk + hjelp! :D Dette setter jeg stor pris på :) Kan godt legge ut noen behind the scenes bilder etterhvert ;)

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»