Mazda 626

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
AndEBak
Sted: Oslo
Kontakt:

Mazda 626

Legg innav AndEBak » ons 24 okt, 2012

Min første bil, modellert og rendret i 3ds max.
Holder på med en enkel modelleringsreel til jobbsøking, denne blir en del av den.
Tar gjerne imot noen tips i henhold til presentasjon. Har ikke gjort så mye av denne typen render før,
fins sikkert bedre måter å gjøre det på.
Blir veldig happy om noen har noen tanker?
Vedlegg
MazdaWire_.jpg
(100.05 kiB) Lastet ned 2892 ganger
Mazda_.jpg
(123.47 kiB) Lastet ned 2892 ganger

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » ons 24 okt, 2012

Ryddig og fin mesh.
Litt høy polycount kanskje, pluss at bilmodellen i seg selv er lite spennende.

For å være helt ærlig, så tror jeg ikke denne modellen har noe i en portfølje å gjøre, men du er ikke langt unna. Jeg mener du bør ta med deg den ryddige modeleringen din på en ny, mer spennende bil. Øk detaljnivået litt, og lag en studiorender. Du gjør ingenting feil, og du har gode nok modeleringskunnskaper til å legge på alle detaljene du vil. :)
if your not living on a killing ground, you better make your own

Trådstarter
AndEBak
Kontakt:

Legg innav AndEBak » ons 24 okt, 2012

Takk for konstruktivt svar :) Ser absolutt hva du mener, jeg gjorde det enkelt og brukte min egen bil som utgangspunkt denne gang, var såpass kjent med formen. Det var uansett en gøyal øvelse på hardedgemodellering. Jeg har sett meg ut noen mer spennende biltyper, skal ta det til vurdering.

Brukeravatar

Nebel
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Nebel » tor 25 okt, 2012

Hei,

Jeg synes det er veldig kult at du har valgt noe annet enn en fancy "drømmebil". Ryddig og fin geometri. Lykke til med jobbsøking.

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tor 25 okt, 2012

Modellen er bra, det eneste jeg syns ser litt rart ut er helt framme på panseret (over venstre lykt) og over bakhjulet, men det kan være det er refleksjonen som gjør at det ser litt bølgete ut.

Hvis du vil ta deg tid til å ta det videre kunne du:

- prøvd deg på en HDRI render, det ligger endel tutorials på nettet som du kan google.

- Du kunne testet litt forskjellige materials, akkurat nå ser det litt ut som plastikk (mulig det bare er scenen og lyssettingen som gjør det)

- og når du har materialet på plass kan du leke litt med tekstur og prøve å få bilen litt skitten. Siden du har brukt din egen bil som referanse er det jo og litt lettere for deg å sammenligne med renders :)
Bilen er jo også ganske enkel i formene så da blir det lettere å unwrappe så den passer bra som første 3d bil til å lære seg litt om dette.

Syns selv også at det er litt friskt med en vanlig bil istede for en drømmebil, men du vil nok oftest få bedre respons på drømmebiler.
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Aleks90
Sted: Nordland, Sortland
Kontakt:

Legg innav Aleks90 » tor 25 okt, 2012

Ser bra ut som første bil! Litt mye polys som Hardy nevner. Selv synes jeg at jo mindre polys jo bedre, er lettere å holde styr på meshen og forhindre bulker, men ikke ha så lite at det ikke er nok til detaljer for eks.

Ser ut som hjulbuene er veldig skarpe i forhold til hvordan dem er på bilen IRL. Det med at bilen kanskje ser "kjedelig" ut kan være at du ikke har noe særlig detaljer på front fangeren. Kanskje adde noe tåke lys eller noe i den duren? Eller modellere en litt fancy fanger med lufte hull osv. Bare små ting sån som nummer skilt vil også få bilen til å få en finere "feel" om du skjønner. Og karmene rundt bilen har egentlig en liten stripe som går innover istede for bare helt flatt.
Du ser det på DETTE BILDET

Ble litt mye her, første bilene mine var og veldig "simple" og "kjedelige", men tror du kan lage denne til å bli en kjempe modell!
Også vil jeg ha en render og wire av rompa, om det er greit? :)

Trådstarter
AndEBak
Kontakt:

Legg innav AndEBak » fre 26 okt, 2012

Nobel: takk takk, er spent på hvordan det vil utarte seg:)

Drakon: du har rett i det med panseret, var en blanding av modelleringsblings og refleksjon av et lys. Prøvd å fikse på det. Har også gjort et forsøk på å gjøre materialene litt bedre. Syns lakken ble litt bedre, men det er fortsatt simpelt. Skal ta meg en runde og se om jeg finner ut av det.
Har holdt på mest med organisk modellering og unwrapping for sculpting tidligere, så dette er en ny vei. Blir mye prøving og feiling, men det er mye å lære av det.

Aleks:takk, prøvde å holde polyantallet nede i starten, men ble litt revet med. Tok en kjapp runde og klatta på noen detaljer, men jeg begynner å legge merke til fundamentale feil i meshen når jeg holder på, så jeg tror jeg skal holde holde den noenlunde simpel. Neste prosjekt av denne typen kommer jeg nok til å legge enda litt mer sjel i.

Takk for responsen, hjelper mye å få noen andre øyne på det en holder på med.
Legger ved siste oppdatering og originalreferansen her, i tillegg til rumperender og wire til deg Aleks :) :
Vedlegg
MazdaRumpeWire.jpg
(239.69 kiB) Lastet ned 2755 ganger
MazdaRumpe.jpg
(190.63 kiB) Lastet ned 2755 ganger
MazdaWire_.jpg
(273.03 kiB) Lastet ned 2755 ganger
Mazda_.jpg
(204.68 kiB) Lastet ned 2755 ganger
Original.jpg
(216.28 kiB) Lastet ned 2755 ganger

Brukeravatar

Aleks90
Kontakt:

Legg innav Aleks90 » fre 26 okt, 2012

Se der ja! Ser bedre ut :)
Men tviler på at du får denna EU ok.. den har jo ikke eksos potte :-o

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » fre 26 okt, 2012

Aleks90 skrev:Men tviler på at du får denna EU ok.. den har jo ikke eksos potte :-o

Haha

Stygg bil, fin model ;)
The road to success is always under construction.

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » fre 26 okt, 2012

Ezben skrev:
Aleks90 skrev:Men tviler på at du får denna EU ok.. den har jo ikke eksos potte :-o

Haha

Stygg bil, fin model ;)

Samme tenkte jeg :P
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » lør 27 okt, 2012

3D folk kjører ikke fine biler, vi bare moddelerer de! :P

Fin mesh, men kunne tenkt en penere render og shadere
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » man 29 okt, 2012

Jeg synes det er fint aa se noe annet enn audi r8 faktisk :) Du kan som de andre sier jobbe mer med selve presentasjonen. Baklyktene har du blandt annet ikke jobbet paa i texture/lookdev. Om du ser paa ref bildene saa kan man leke mye her med rust og annen moekk. Det kan gjoere at denne bilen blir mer troverdig og, med tanke paa at den er gammal. agep her paa forumet har jo flere gode HDRI setups gratis. nordicfx.net. Ta en titt :)
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Aleks90
Kontakt:

Legg innav Aleks90 » man 29 okt, 2012

agep her paa forumet har jo flere gode HDRI setups gratis. nordicfx.net. Ta en titt

SMcars.net har og begynt å legge ut gratis HDRI med backplates man kan laste ned, mye bra der og :)

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » man 29 okt, 2012

Nydelig at du lager noe annet enn superheftige biler! Som mange nevner over her så kan du jobbe litt med presentasjonen og renderen din. Noen nevner agep sine HDRI bilder. Jeg har brukt et av hans bilder på en bil her tidligere, resultatet kan du se her. http://www.3dhue.com/viewtopic.php?t=10464&start=0

Det er ikke vanskelig i det hele tatt.

:)
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Trådstarter
AndEBak
Kontakt:

Legg innav AndEBak » man 29 okt, 2012

Heisann, hyggelig med mer respons :)

Har en del baller i lufta for tiden, men har klart å skvise inn litt tid til å gjøre litt mer. Kverna gjennom en render i dag, er fortsatt en del jobb igjen med lyktene og sånt(la også merke til et par andre feil), men lurer på om jeg er nærmere med billakken(?). Eksospotte er på plass, men vil ikke rendre rumpa før jeg har fiksa baklysene;P kanskje jeg får slengt på litt rust også.. Har ihvertfall en grov uv-layout klar. HDRI-render har jeg veldig lyst til å få testa ut, har bare ikke rukket det ennå. Takker og bukker for tipsene om gratis nedlastingsside, ser knall ut!
Likte veldig godt renderen din V@la!

Blir litt bildespamming i denne tråden, satser på det går bra;P Siste oppdatering:
Vedlegg
Mazda_.jpg
(311.2 kiB) Lastet ned 2526 ganger

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»