character concept

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
creadull
Innlegg: 77
Registrert: ons 02 des, 2009
Sted: Melbourne

character concept

Legg innav creadull » søn 29 jul, 2012

Dette er en karakter jeg har jobbet med denne uken.

Software:
Zbrush
- sculpting
- texturing
- posing

3Dstudio Max
- rendering

Photohops
- Gamma & color correction
- Composition

se 'work in progress' lenke

Målet med dette prosjektet var å bli nativ med bruk av Pixologic Zbrush i en prooduction pipeline.
Ettersom jeg er interessert i å lande en character design job en gang i fremtiden, valgte jeg å lære meg Zbrush ved å ta en karakter ifra concept til ferdig modell.

Jeg hadde bestemt meg for at det skulle være en humanoid, med cartoony stil.
jeg tok i bruk thumbnail sketchene jeg hadde tegnet uken før (se Creadull's portfolio)
Ut i fra dem, kom jeg frem til bilde nr. 01 på work in progress tråden.

Derfra var det over til zSpheres.
All geometri til denne karakteren ble opprettet i zbrush.
brukte max til å fikse startup geometri før videre skulpt. som. f.eks. fingre, øre og nese. mer å se på dette på work in progress posten.

Alt i alt var det fantastisk artig å lære seg et sculpting software, og jeg storkoste meg.
Jeg polypaintet karakteren uten bruk av layers. Det var først i etterkant jeg fant ut at zbrush har en Layer funksjon :P




Feast yer eyes
Vedlegg
posed_07_comp2.jpg
(374.31 kiB) Lastet ned 1656 ganger
_______________________________

word.

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron