Gilze-Rijn 15. august 1944

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Nils
Sted: Her og der

Gilze-Rijn 15. august 1944

Legg innav Nils » tir 24 jul, 2012

I august 1944 gjennomførte dei allierte styrkane gjentatte angrep på alle større tyske flyplassar for å sikre seg luftherredømmet i vest. Her er min tolkning av angrepet 15. august, på Gilze Rijn flyplass ved Rotterdam i Nederland. Flyplassen var ein av dei viktigaste basene for tyske jager og nattjager skvadroner mot slutten av krigen. Å "slå ut" denne basen, var strategisk viktig for alliert framdrift etter invasjonen i Normandie. Modellane er bygd over tid, i hovedsak 3DS men også i Modo, postrender abeidet er gjort i PS7.

Bilde

Brukeravatar

Saberril
Sted: Oslo

Legg innav Saberril » ons 25 jul, 2012

stilig bilde :)

Eneste som er veldig off, er den røyken på rullebanen, den er super lowress og veldig blurry. ville kanskje droppet den og fått en en sol eller noe som gir et fint dawn lys :)

Taket på hangaren også burde enten fikses i render eller i post.

høyre siden av bilde er så veldig mye mere chrisp med detaljer , mens venstre siden og midten er litt blurry og virker ikke i det heletatt. den trekker ned bilde veldig :)
Freelance 3d Artist

fxtor
Sted: LA, USA

Legg innav fxtor » tir 31 jul, 2012

Morro å se din tolkning av dette.

Forst, bra arbeid, jeg liker texturen paa flyet i forgrunnen.

Jeg synes bakken og hangaren i midten er for "perfekt". Renders av ting som tydelig har vert i bruk en stund gir mer troverdighet om du integrer alder i texturene dine.

Du er litt off i motion blur, og DOF. Flyet i midten er crispy, menst flyene ved sien av har motion blur. Ser unaturlig ut, siden du ser propellen som spinner raskt og dermed vet at flyet beveger seg.

Dersom du har en z-depth-pass, kan du lett fake DOF i post, og det ser ofte meget bra. Røyken som er lang borte burde ikkje vere like mye i fokus som røyk elementene i forgrunnen for eksempel. Prøv å tenk slik som et kamera ville presentert dette bildet til deg etter hvor kamera fokuserer.

Som nevnt i posten over: røyken til venste, en solnedgang eller noe slikt hadde vert fint og mulig det sammen med grading for annet tidpunkt på døgnet ville kanskje gitt bilde en spennende vri. Men om du ønsker å ha røyk der, er det ofte mye en depth-pass kan gjøre for deg om du tar det innom comp. Low res er sjelden et problem om ting er ute av fokus.

Jeg liker å legge på effekter som film-grain og lense destortion, ikkje overdrevent, veldig mininalistisk selvsagt. Ofte er slike effekter elementer du ikkje burde se med en gang eller i det heletatt i mange tilfeller, men det er ting du oppfatter i bakhodet som gir det en great feel, og du ser ikkje at det er noe off i bilde om du integrerer slike ting. Menst du ofte får en motsatt effekt om du ikkje integrerer det. Selvsagt opp til deg hvilke slike type integrasjonstrick du vil integrere dersom du ønsker en mer ekte camera feel.

I forhold til art direction osv er det ikkje sikkert du ønsker alle desse endringene, men om det er realime du går for er det nok noe relevant info for deg.

Igjen, liker bildet ditt:) Supert arbeid!
Gi bildet en second pass, iterations makes pretty images som jeg alltid sier, og have fun menst du holder på :)

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»