Hus visualisering

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Nebel
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Hus visualisering

Legg innav Nebel » søn 15 jul, 2012

Vi skal bygge hus, som vi forøvrig har designet selv. Jeg har i den sammenheng gjort en visualisering for å ha å diskutere rundt når vi skal i møte med byggmesteren osv. Jeg har slurvet litt med trær, busker, gress osv. Men det var mest for å få den rette følelsen av hvordan det kommer til å bli.
Vedlegg
huset4.jpg
(456.91 kiB) Lastet ned 9688 ganger

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » fre 20 jul, 2012

Det blir koselig :-) Nice design.
Synes rendern og det som er grønt funker bra til dette. Tipper du har veldig bra rendertid. Blir ofte endel runder med byggmester og arkitekten uansett. Så du må nok rendre ut dette et par ganger til ;)

Brukeravatar

Trådstarter
Nebel
Kontakt:

Legg innav Nebel » ons 03 okt, 2012

Vi jobber fortsatt med visualisering av huset vårt. Nå har vi endelig fått det godkjent av kommunen så da er det ikke så mye endringer vi kan gjøre på formen på huset lenger. Men vi har begynt å se litt på alternative materialer så kom gjerne med innspill på hva dere synes om fasaden nå kontra tidligere (ser for oss ceder tre på fasaden).

Huset er tegnet i ArchiCAD og tatt inn i Maya for detaljering og rendering.
Vedlegg
hus5.jpg
(587.6 kiB) Lastet ned 9051 ganger

Brukeravatar

einarmn
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav einarmn » ons 03 okt, 2012

Urealistisk at du skal klippe plenen så fint? Ellers vakkert. Blir gøy å bli invitert på innflyttingsfest Nebel :D

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » tor 04 okt, 2012

Det du bør sjekke er hvor mye vedlikehold de forskjellige trematerialene trenger. Noe treverk må oljes/ beises nesten hvert år og noe tåler mye mer. Det kan være tidkrevende. Men det går jo sikkert å male over senere uansett. :wink: Synes det ser fint ut hvertfall! :)

Ville laget terrassen litt større. Så du får plass til en sittegruppe, grill osv. Men det er kanskje bare vinkelen. :)

Brukeravatar

Trådstarter
Nebel
Kontakt:

Legg innav Nebel » tor 04 okt, 2012

Jobbet litt videre med renderen av fasaden.

Ja innflyttningsfest må vi få til Einar :)

Cedertre skal være helt vedlikeholdsfritt og er naturlig motsandsdyktig til sopp og råte. Men det koster en del så vi må vel fort regne 60-70.000 kr ekstra for å skifte til det på fasaden (i tillegg må det skrues som også koster litt ekstra) så vi får se hva lommeboken tåler. Men rundt resten av huset kjører vi nok vanlig malt kledning - rett og slett pågrunn av prisen.
Vedlegg
hus-ceder-render-highress2.jpg
(459.75 kiB) Lastet ned 8957 ganger

Brukeravatar

Trådstarter
Nebel
Kontakt:

Legg innav Nebel » søn 04 nov, 2012

Nå er vi endelig i gang. Tomten har blitt sprengt og ryddet, så nå kommer straks grunnmuren opp :)

I mellomtiden har jeg nerdet litt og bygd huset i lego :)
Bilde

Bilde

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » man 05 nov, 2012

Haha, kjempegøy! :)

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » man 05 nov, 2012

The king of lego strikes back! :D
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Saihtam
Sted: Sunde, Kvinnherad, Hordaland, Norway

Legg innav Saihtam » tir 06 nov, 2012

Lego! Lego! Lego! Lego!

Alltid gøy å sjå kva du gjer med Lego. =D>
Mvh
Saihtam

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » tir 06 nov, 2012

Veldig kult å se huset i lego ;)

Litt off topic men noen som har noen gode tips til hvor man kansje finner noe billig lego på nett? Ønsker helst å kunne kjøpe masse lego uten noe spesifik sett.
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tir 06 nov, 2012

Knall lego-bygging som vanlig :) grattulerer med godkjente husplaner. Spennende tid i møte skjønner jeg. Husk å ha tungen rett i munn når du skal krangle med entrepenører og lignende ;)
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Trådstarter
Nebel
Kontakt:

Legg innav Nebel » tir 06 nov, 2012

Går mye tid med på husplanlegging for tiden og jeg tror ikke kona mi og jeg er de blant de enkleste kundene siden vi allerede vet nøyaktig hvordan vi vil ha det, hehe.

Ezben: Hender det er en del Lego til salgs på Finn, men skal du ha ny Lego så kan du plukke deler her: http://shop.lego.com/en-NO/Pick-A-Brick-ByTheme Outland i Kirkegata i Oslo har også selvplukk i Lego, men ofte litt lite utvalg.

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » ons 07 nov, 2012

Konge! Tusen tak Nebel.. Har en del lego prosjekter jeg har lyst å realisere men så for meg at det fort kunne bli dyrt om jeg skulle kjøpe sett på sett for å få dette til
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

Trådstarter
Nebel
Kontakt:

Legg innav Nebel » tir 29 okt, 2013

Et år siden disse postene nå, men tenkte jeg kunne laste opp litt bilder av hvordan prosjektet ble til slutt. Etter et år med mye slit så er huset endelig ferdig og vi flyttet inn i sommer. Det har vært veldig moro å tegne sitt eget hus og være med i hele prosessen (til byggmesterens store fortvilelse, hehe).

Her er bilder av ferdig hus og den endelig renderen som vi ga byggmesteren. Tidligere versjoner med tre på hele front fasaden ble forkastet da vi var redd for at huset skulle skille seg for mye ut i nabolaget. Flere bilder av huset og prosessen kan sese her: http://husfoross.blogg.no/
Vedlegg
garasje-ceder.jpg
(331.02 kiB) Lastet ned 6010 ganger
hus.jpg
(279.13 kiB) Lastet ned 6011 ganger
hus-bak.jpg
(358.97 kiB) Lastet ned 6011 ganger

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»