Bilde av frosken og maten hans

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Heileif

Bilde av frosken og maten hans

Legg innav Heileif » man 21 mai, 2012

Hei, da har jeg laget et nytt bilde, det bildet her var laget til Noroff konkurransen og som et bilde som jeg skal ha på semesteren min.

Oppdatert versjon.
Bilde

Fra jeg startet på prosjektet til jeg ble ferdig gikk det vel i underkant av 2 uker. Mesteparten av tiden brukte jeg på frosken mens jeg lærte programmer som Zbrush og Mudbox. øyenstikkeren tok vel et par timer å bli ferdig med. resten i bildet som render, shading, sette opp scenen, osv, gjorde jeg på søndagen som var siste frist til å levere inn bildet til Noroff konkurransen.
Plantene i bildet er laget med PaintFX, det eneste jeg endret på de var shadingen.
Vedlegg
FROGGIE 1500.png
Den gamle versjonen
(1.02 MiB) Lastet ned 3862 ganger
Sist redigert av Heileif den fre 22 jun, 2012, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

shcmack
Kontakt:

Legg innav shcmack » ons 23 mai, 2012

Ble bra dette :)

Dersom du skulle gå tilbake å jobbet mer på denne, så ville jeg nok jobbet litt mer med frosken. Nå som plantene ser såpass realistiske ut, så føler jeg at frosken blir litt simpel i forhold. Nå vet ikke jeg hvilken frosk du har brukt som referanse, så det er litt vanskelig å sette fingeren på hva som gjør det. Men, jeg hadde sett for meg litt mer gloss/spec i huden og litt mer/større detaljer i huden.

Ellers ville jeg jobbet med posen på frosken, det er litt vanskelig å se hva som skjer. Kanskje også slengt på litt blur (motionblur) på vingene til øyenstikkeren.

Lykke til ;)

Brukeravatar

Trådstarter
Heileif

Legg innav Heileif » ons 23 mai, 2012

Referansen jeg brukte var en trefrosk, planen er å jobbe mer med bilde siden jeg fikk litt dårlig tid til posering og shading. rendringtiden ved 1280X720 var jo veldig besjeden på fire minutter.
Bilde
Bilde

jeg likte den posen her egentlig jeg, men det gjorde ikke de andre som var i klassen når jeg satt å surra med det.
Bilde

Brukeravatar

Crockett
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg innav Crockett » fre 25 mai, 2012

Artig konsept, men sier meg enig med shmack her oppe ift. at det kan gjøres en del forbedringer både mht. materialer, modellering og pose. Når det gjelder modelleringen, så ser jeg først og fremst at hodet virker veldig høyt ift. størrelsen på øynene (bredden er sikkert grei nok). Jeg gjetter på at du kunne redusert høyden med nesten 100 % (se referansebildene nedenfor). Bildene viser også mer tydelig hvordan pupillene egentlig er og hvordan de oppfører seg. De blir ikke små og runde :)

Referanse 1

Referanse 2

Bildet øverst sier også litt om armenes bevegelser i hoppet - lenger fram og med god knekk i leddene. Tror dessuten at det er sjelden at en frosk kaster seg fram for å skyte ned et insekt med tunga, den har alle 4 beina godt plantet på bakken for å øke treffsikkerheten. Kanskje et litt stort blad hadde fungert bedre som "plattform" :)

Gleder meg til å følge prosjektet videre. Som sagt, det er et veldig artig og fargerikt konsept det her men mangler en del på realismen.

pHILIPoo
Sted: Bærum

Legg innav pHILIPoo » lør 26 mai, 2012

Større pupiller!

Brukeravatar

Trådstarter
Heileif

Legg innav Heileif » fre 22 jun, 2012

Her er den siste versjonen av bildet etter å ha fikset på forskjellige ting etter tilbakemeldingene jeg har fått. men jeg sier meg nok ferdig med det bildet her nå, selv om det er et par ting jeg burde fikset på, men de tingene er nok bare jeg som ser forhåpentligvis. :p
Bilde

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » fre 22 jun, 2012

Mye bedre! :)
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Crockett
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg innav Crockett » lør 30 jun, 2012

Litt sent svar fra meg pga. en ferietur, men det nye bildet ble betydelig bedre. Keep up the good work :)

Brukeravatar

oophus

Legg innav oophus » søn 01 jul, 2012

Jeg syns du kunne ha blurret bakgrunnen enda litt mer. :)

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»