Div. arbeider NOV 2011

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Innlegg: 3748
Registrert: lør 29 okt, 2005
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Div. arbeider NOV 2011

Legg innav Tronotrond » tir 28 feb, 2012

Hallois folkens! Har endelig fått lov til å legge ut litt bilder av noen av arbeidene vi har jobbet med i 2011.
Vi er i dag 7 stk. på avdelingen. Vi er alle litt poteter, men med hvert vårt fokusområde.

Offshore er litt vann og brød, men avdelingen vår er lagt inn under global marketing. Det gir oss flere varierte oppdrag innen film, reklame og annet med stor kreativ frihet! Vi sikter hele tiden mot å levere bedre kvalitet og strebe etter å matche de beste i bransjen!
Det fine er at et slikt stort firma kombinert med vår rolle gir oss ganske frie tøyler hvor vi ikke trenger å hele tiden tenke budsjett, selv om deadlinene ofte alikevel er tighte :)

Tenkte også å tipse om at vi skal ha inn en stilling til på en foreløpig ettårskontrakt. Om noen er interessert så send CV og portefølje til sondre.olsen@nov.com



BildeBilde

BildeBilde

BildeBilde

BildeBilde

BildeBilde

Bilde

BildeBilde
Vedlegg
df.jpg
(979.83 kiB) Lastet ned 4863 ganger
Sist redigert av Tronotrond den fre 02 mar, 2012, redigert 3 ganger totalt.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

tarje.p
Innlegg: 46
Registrert: ons 07 okt, 2009
Sted: Nøtterøy
Kontakt:

Legg innav tarje.p » tir 28 feb, 2012

Det her så jo veldig bra ut! Deilig med så mye detaljer i modellene, skulle gjerne likt å sett noen animasjoner av disse arbeidene :)

PS: Noen av linkene ser ikke ut til å fungere.

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Innlegg: 3748
Registrert: lør 29 okt, 2005
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tir 28 feb, 2012

Takker! Vi jobber med å kunne legge ut animasjoner, men er ikke bare-bare å få tilatelsene. Er hovedkontoret i USA som er ganske strenge på slikt, iallfall foreløpig.

Hm.. hvilke bilder er det snakk om? Alle virker her, men hoster dem på one.com, og de har vært litt trege til tider. Mulig det har vært noe problemer der.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

tassel
Innlegg: 3987
Registrert: man 26 sep, 2005
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » tor 01 mar, 2012

Flotte bilder. Synes Båten og Jack-Up'en var veldig Harry, men det er vel slik Amerikanerene (Mister Miller) vil ha det :wink:

Brukeravatar

Drakon
Innlegg: 1203
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tor 01 mar, 2012

Liker de crispe, mer realistiske bildene veldig godt :)
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tor 01 mar, 2012

Litt varierende kvalitet her, men stort sett knall arbeid :-)
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com


dronn1
Innlegg: 53
Registrert: lør 06 des, 2008
Sted: Ålesund
Kontakt:

Legg innav dronn1 » ons 07 mar, 2012

Mye bra her! :)

Hvilken render bruker dere?
Jørgen Drønnen
3D Designer - Teknisk Tegner

Offshore Simulator Centre AS
http://www.offsim.no

Personlig Portfolio: www.DronnenDesign.com

Brukeravatar

krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » ons 07 mar, 2012

Alt her er Mental Ray, men vi har nå gått over til V-Ray :)
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com


hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » ons 07 mar, 2012

Hvorfor det? :)
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Innlegg: 3748
Registrert: lør 29 okt, 2005
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » ons 07 mar, 2012

Ørkenriggen er Vray :)


hardrock_ram:
Flere grunner igrunn; For det første får vi finere lys og raskere rendertid. Så har vray en del shadere som MR ikke og div. andre features.
Ikke minst var det flere som hadde lyst til å lære og prøve seg på noe nytt.

En annen grunn som jeg anså som viktig var at vi ikke hadde noe særlig system i bl.a. shadinga i MR. Ting ble exportert og importert mellom scener, attacha, detacha, attacha igjen osv osv. Så scenene var fulle av multisub materialer på flere hunder materialer uten skikkelig navngivning.

Nå bygger vi opp databasen vår fra bunn med skikkelig pipeline, navngivning og et generelt bedre system som sparer mye tid og er lettere å jobbe i :)
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D


hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » ons 14 mar, 2012

Ok, skjønner ... :)
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » ons 14 mar, 2012

Det finnes mange grunner til å bytte ut MR med Vray. En av de større årsakene mener jeg er de geniale presampling funksjonene i Vray. Man kan få ut store renders på no time! :)
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Brukeravatar

Drakon
Innlegg: 1203
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » ons 14 mar, 2012

Presampling, er det noe a la saving av final gather map?
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » ons 14 mar, 2012

Yes sir! Noe av det samme man har til MR, bare det fungerer en hel del bedre i Vray :)
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com


Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron