Realismeoppgave v/Idéfagskolen

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
ehb
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Realismeoppgave v/Idéfagskolen

Legg innav ehb » tir 17 jan, 2012

Det er vel bare på tide at jeg hiver meg på med resten av gjengen fra Idéfagskolen!
Elin heter jeg, er nokså fersk når det gjelder 3D

Så, her er min realismeoppgave; startet med et kjøkkenkonsept, som siden utviklet seg til å bli både kjøkken og oppholdsrom/stue. Det er endel småting jeg har hatt lyst til å fikse før jeg la dette ut, men det er knapt med tid om dagen. Først om fremst skulle jeg gjerne ha tonet ned gulvet litt, samt smalnet fugene. Tekstur mangler på sofaen enda.
En ny render ville kanskje gjort mye, den første ble veldig blå og dette henger litt igjen på listene blant annet.
Kom gjerne med tips og kritikk! Kanskje jeg får tid til å sette meg ned en dag det er litt rolig :)

Bilde

Bilde

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tir 17 jan, 2012

Hei og velkommen :)

Det første jeg legger merke til er at golvteksturen er blurry og for lav oppløsning i forhold til størrelsen, så enten gå for en annen i høyere oppløsning eller sett opp tiling. Mener og at det blir litt feil når lyset på veggen ved vinduet er lysere enn selve vinduet, hvis vinduet er "sota" bør det ikke komme inn så mye lys, så enten må lysstyrken ned eller så må man se mer lys i vinduet.

Ellers syns jeg dette er veldig bra til å komme fra noen som er nokså fersk når det gjelder 3d :)
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Saberril
Sted: Oslo

Legg innav Saberril » tir 17 jan, 2012

velkommen elin :D:D:D

jo flere vi får her inne jo bedre, er litt daut på forumet fra en tid til annen.
Freelance 3d Artist

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » tir 17 jan, 2012

Hei. Dette var kjepefint, men må legge meg på Drakon her og si at texturen på baken er ganske blury i forholden til resten som var veldig skarpt og fin.. :D

Vill også legge til at dette har nødt å være favorittlampa til alle 3dartister :P Har mekka akkurat sånn lampe mange ganger . Desverre føler jeg den er kanskje litt for stor, den tar mye plass i bildet.
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

3DJørgen
Sted: Bergen, Norway
Kontakt:

Legg innav 3DJørgen » tir 17 jan, 2012

Burde absolutt få gjort noe med teksturen på gulvet ja. Det stjeler mye oppmerksomhet fra resten av bildet også. Sofaen ser litt hard ut, så det ville jeg kanskje sett litt på. Også er det veeeldig høyt under taket, men det er kanskje en design avgjørelse?

Uansett så er det et fint første bilde, fint presentert.
“Think of me like Yoda, but instead of being little and green I wear suits and I'm awesome. I'm your bro—I'm Broda!”

3D Designer/Compositor hos Goontech. Medeier i Henchman & Goon AS.
http://goontech.no/ - http://henchmangoon.com/

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»