Iguana (realismeoppgaven)

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
danielodland

Iguana (realismeoppgaven)

Legg innav danielodland » søn 15 jan, 2012

Halla. Er nær veis ende på dette prosjektet og tenkte det var tid for litt feedback. Vil gjerne vite akkurat hva du syns, men har mange prosjekter nå så er usannsynlig at jeg fikser pirk hvis det er tidkrevende endringer. Men vil gjerne ha inputen likevel (for neste runde).

Har et par meninger selv og kan si noe om produksjonen men vil se hva ditt førsteinntrykk er først. Poster her en jpg i halv oppløsning. Har rendret i 32bit 3508x2480 (A4...ville printe det).

Alright, fyr løs!

Bilde

Brukeravatar

SveinKF
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » søn 15 jan, 2012

Hei Daniel!

Har hvertfall nevne noen ting å si kjapt:
- Lyssettingen kunne vært forbedret med f.eks noe sterk sollys som kom ovenfra.
- Kunne vært enda mer variasjon i teksturfargene. Mer grått, lyseblått, blågrønn, gul og mange forskjellige varianter av disse fargene isammen. Ser mange utroligt flotte bilder av iguanaer med utroligt mye detaljer og farger.
- Trur "taggene" langs ryggen bør være litt tettere i sammen. Tuppen på disse kan være litt bøyd bakover også. Altså at de ikke stikker rett opp.
- Øynene kan kanskje ta øyenlokket litt ned for å få et mer avslappet uttrykk.

Tror mesteparten er teksturen og lyset for å få den enda mer realistisk. Det jeg ser i de få bildene jeg har sett på nå - så ser det ut som (hvertfall på "armene") at "scales" har en svart underlag som fremhever godt mønsteret. Ser ikke dette overalt på kroppen, da. Huden deres ser ganske tøy-aktig ut. Ganske lyse og sterke farger.

Stå på, Daniel! Håper du får tid og motivasjon til å gjøre dette enda bedre enn det allerede er. :)

Trådstarter
danielodland

Legg innav danielodland » søn 15 jan, 2012

Halla Svein. Takker for inputen.

Tenker du at sollyset rett og slett er for svakt i intensitet?

Fargene på denne er en kombo av de jeg likte best av sju hundre bilder jeg samlet inn. Det er utrolig mange variasjoner i farger og mønster på en og samme art, sikkert avhengig av eksakt tilholdssted. Fargemap er noe av det siste jeg gjorde på denne og bærer sikkert litt preg av at jeg følte en trang for å legge prosjektet bak meg.

Taggene skal nok være tettere i virkeligheten. Det oppdaget jeg en stund etter at skinning var ferdig. Retningen på de er imidlertid ganske realistisk i forhold til de fleste øglene jeg har studert i denne perioden. Fins nok iguanaer som har de mer "strøket" bakover, men jeg liker det ikke =) Liker bedre de som har det på denne måten.

Øyelokket skulle nok vært dradd lenger ned hvis den slapper av, men jeg ser for meg at den reagerer på noe, kanskje kamerafolkene =) Da tenkte jeg at den ser litt mer "alert" ut.

Det du sier med sort mellom skjellene er helt rett, jeg hadde lyst å få det med. Det var grunnen til at jeg gjorde paintingen i zbrush, ville bruke sculpten med cavity masking til å painte nedi kavitetene. Det gikk ikke så bra, fikk aldri helt rett threshold. Så jeg gjorde det litt for hånd i ansiktet men det var det.

Igjen, takker for input!

Trådstarter
danielodland

Legg innav danielodland » tir 17 jan, 2012

Endret en del av tingene som ble foreslått og litt ting jeg ønsket å fikse.
Kom gjerne med videre feedback.

Bilde

Brukeravatar

SveinKF
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » tir 17 jan, 2012

Ser mye bedre ut nå! Bra jobba!

Glemte å svare på spørsmålet angående lyset, men det ser ut som du forsto det jeg sa. :)

Trådstarter
danielodland

Takk. Skal inn og gjøre noe retouch tror jeg, ser at UV'ene er litt slappe på treet like ved hakelappen.

Brukeravatar

Nebel
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Nebel » tir 17 jan, 2012

Ja dette ble MYE bedre. Savner fortsatt litt mer kontrast i skjellene slik at de står litt mer ut og mer spec. (spesielt på toppen). Kanskje få inn en cavity map i spec mappen kan gjøre noe her for å få skjellene til å stå litt mer ut?

Trådstarter
danielodland

Bilde

Litt tusj.

Takker, Henning. Mja skal åpne zbrushprosjektet igjen og ta en titt. Jeg lurer på om jeg snart er nødt å legge denne bak meg, har jo et par andre prosjekter gående i tillegg til å prøve å henge med på riggingen=) Det går en 4-5 timer på å rendre denne i full oppløsning også, det er 4-5 timer hvor jeg ikke kan jobbe i 3D=) Har med meg et par kartonger med fagbøker heldigvis=)

Men takker for input alle.

[NB: går det an å buste retusjen?]

Trådstarter
danielodland

Bilde

Final. Sånn blir'an =)

Takker for all input og feedback.

Brukeravatar

artifushion
Sted: Norge
Kontakt:

Legg innav artifushion » ons 18 jan, 2012

Denne ble veldig bra etter du fikk gjort endringer på den. Bra jobba.
www.amvfx.com

Trådstarter
danielodland

Legg innav danielodland » ons 18 jan, 2012

Takker!

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»