Første oppgave på The Animation Workshop

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Første oppgave på The Animation Workshop

Legg innav Guilemo » tor 15 des, 2011

Jeg går for tiden på Computer Graphic Art linjen på The Animation Workshop i Danmark, og i disse dager er vårt første store projekt over. Vi fikk tema "Middelhavslandsby" og vi skulle designe en karakter i denne landsbyen. Jeg valgte den lokale mafia-bossen, Antonio.

Vi hadde 6 uker på jobben, som involverte en uke med design, to uker med modellering (interior og character) en uke på UV mapping og to uker på shading, lighting og texturing. Vi brukte Maya hovedsakelig, selv om det er en viss mulighet for at jeg holdt meg til modo så mye som mulig. La oss bare si at modellering i modo er en smule bedre enn i Maya. Jeg lyssatt det hele i Maya og rendret ut med Mental Ray, med postarbeid i Fusion.

Det var absolutt meget interessant å bli bedre kjent med Maya, på godt og vondt. Om dere vil se mer av det jeg har laget dette semesteret, kan dere ta en titt på bloggen min. Blogg.

Bilde

Det er bare å komme med feedback, men jeg kommer ikke til å forandre noe, ettersom, vel, jeg er temmelig lei det hele nå. Jeg tar selvsagt til meg feedbacken, slik at jeg kan bruke den til å forbedre meg i fremtiden :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » fre 20 jan, 2012

Det er tydelig at du gaar paa AnimWork naa ;) Liker stilen veldig godt og sluttproduktet ble veldig fint. Bra jobba. Synes du skal holde deg til Maya om det er det som brukes av verktoey dog saa du finner maater aa gjoere ting paa i Maya og. Mange maater aa gjoere ting paa og naar loesningen ikke er obvious maa man tenke litt rundt. Det kan vaere bra det og. (selvom jeg skjoenner frustrasjonen din naar det gjelder maya modeling, hehe.)
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

fantapeople
Kontakt:

Legg innav fantapeople » fre 20 jan, 2012

Veldig flott! Jeg syns karakteren og settingen komplimenterer hverandre veldig godt. Ser ut som at sofaputen er veldig stiv, den gir ikke etter når han sitter der. Han blir på en måte sittende oppå sofaen og ikke i sofaen.

Ellers gleder jeg meg veldig til å se hva mer dere finner på der nede!

Seruz

Legg innav Seruz » fre 20 jan, 2012

Utrulig bra sluttprodukt!

Seb-LB
Sted: Falmouth
Kontakt:

Legg innav Seb-LB » fre 20 jan, 2012

Veldig kult, digger spesielt karakteren din. Jeg er forsovet enig med fantapeople om at sofaen ser litt hard ut. :)

Brukeravatar

LuvMachine
Kontakt:

Legg innav LuvMachine » fre 20 jan, 2012

Kult bilde dette her. Ser bra ut, så thumbs up!

Kommer herved med litt critique, som jeg syntes kunne gjort bildet bittelitt bedre. Først er sofaen som nevnt her, den virker litt hard, og burde formet seg litt mer etter karakterens bakdel :P Det samme gjelder knappene/"rivets" i sofaen og, de mister litt av den indentation feelen der. Litt småpirkete, I know ^^

Syns også hendene ser litt rare ut. Tror ikke jeg har no bedre beskrivende ord enn at de er litt "pølsete", om det gir no mening. Det at han holder en sigarett kommer også litt dårlig frem utenom selve røyken som stiger opp. (Så faktisk ikke selve sigarett objectet før tredje gang jeg titta på bildet. Ser nesten litt ut som en joint :D )

Sist men ikke minst, skulle jeg likt litt mer volumetric light inn vinduet der for litt ekstra UMPH!
Kombinert med litt støvpartikler i lufta hadde det blitt :y:
Dette er vel litt personlig preferanse og, da jeg er veldig glad i volumetrics...
"There are very few personal problems that cannot be solved by a suitable application of high explosives."
http://failfactory.weebly.com/index.html

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » lør 21 jan, 2012

Martin: Takk skal du ha for feedback! Jeg hadde ikke vært på AnimWork om det ikke hadde vært for deg, btw. Jeg brukte maya til lyssetting og rendring, men på modelleringsfronten sliter jeg. Jeg vet hva verktøyene gjør, hvor de finnes, og slikt, men det er bare så utrolig frustrerende å modellere der. Det føles virkelig som å gå 10 år tilbake, i forhold til modellering i modo. Så, om jeg kan, holder jeg meg unna modellering og slikt i maya. Men ja, jeg forstår poenget ditt godt :) Jeg skal absolutt lære meg Maya godt.

Bare å ta turen ned her igjen btw! Frederik snakker mye om deg og hadde vært artig å ha en kompetent maya-lærer :)

fantapeople: Takk for fine ord og feedback! :) Settes pris på.

Seruz: Takker!

Seb-LB: Takk!

LuvMachine: Feedbacken din settes pris på! Jeg kommer ikke til å endre på bildet, men jeg tar til meg kritikken og skal bruke den på nye prosjekt :)

Forresten, om noen skulle være interessert i å vite hva i alle dager The Animation Workshop er, så kan jeg godt starte en tråd hvor jeg forklarer det in-depth. Kort sagt er det en skole i Danmark som er relativt billig, men likevel fantastisk bra. Du får en bachelor innenfor computer graphic art eller karakter animasjon, alt etter hva du foretrekker. Jeg går på CGA og vi deler opp tiden omtrent 50-50 med tegning og 3D, så vi får en virkelig solid utdannelse innenfor kunst generelt og ikke bare teknisk 3D. Nivået på elevene er høyt, og lærerne er awesome. Alle lærerne jobber i bransjen og kan sakene sine. Så langt har det vært 3 fra Pixar, 2 fra Dreamworks og flere andre fra store studios som lærere på skolen. Skaperen av Ran and Stimpy var her og noen dager. Meget interessant :)

To kortfilmer som kom fra skolen for ca ett år siden - top notch begge to.

Backwater Gospel

Saga of Biorn

Alt i alt er det et MEGET godt alternativ til f.eks Noroff og Idefagskolen. Utdannelsen er på 3.5 år og koster totalt sett mindre enn ett år på de nevnte skolene.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

pampers

Legg innav pampers » lør 21 jan, 2012

skjegg/hår ble veldig nice

Brukeravatar

creadull
Sted: Melbourne

Legg innav creadull » ons 20 jun, 2012

Det første jeg og la merke til var den nydelige hårveksten i ansiktet.

Hvordan har du gått frem for å få det resultatet vi ser her?

word.

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » man 30 jul, 2012

pampers: Takk!

creadull: Takker! Håret er relativt enkelt å lage, bare veldig tidskrevende. Helt ærlig kan jeg ikke huske nøyaktig hvordan jeg laget det, ettersom jeg ikke har en formel jeg følger, men bare vektøy jeg bruker om hverandre for å få det resultatet jeg ønsker. Det jeg ville gjort i dag er å bruke en clay brush for å blokke ut de store massene i håret, smoothe de ut, for så å bruke standard brush for å gi de mer form, gjerne med trim dynamic for å gjøre kantene skarpere og Dam Standard for å lage mer individuelle hårstrå. Hemmerligheten er rett og slett bare tålmodighet.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»