Realisme oppgave - Idefagskolen

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
LoFeX
Sted: Nøtterøy

Realisme oppgave - Idefagskolen

Legg innav LoFeX » lør 10 des, 2011

Endelig ble jeg ferdig med denne oppgaven. Jeg gikk for en litt mørk og rustikk type setting (drømmebar for gutta). Jeg var veldig i tvil på om jeg skulle lage et helt rom, eller om jeg bare skulle ta for meg toppen av bordet for så å få med litt mer detaljer på det som forgår oppe på biljardbordet.
Jeg ble omsider ganske fornøyd, men det ble en anelse mørkt.
Bilde

Brukeravatar

Saberril
Sted: Oslo

Legg innav Saberril » lør 10 des, 2011

Ble veldig bra :D

Er noe med bakgrunnen vet ikke helt hva det er :) men Godt gjennomført!
Freelance 3d Artist

Brukeravatar

ufoninja
Kontakt:

Legg innav ufoninja » lør 10 des, 2011

Dette bildet likte jeg også veldig godt :) Du har fanget en utrolig bra stemning synes jeg, og bakgrunnen digget jeg selv om den kanskje blir litt komprimert i høyden pga camerasettings? Jeg vokste opp med biljardbord i kjellerstua og spiller litt biljardturneringer også, så gav meg gode vibber dette hehe. Om noe synes jeg kanskje køene virket litt i nyeste laget og shiny til et slikt sted. Det samme gjelder de fargede kulene. De burde være litt mattere/slitt og mindre reflektive synes jeg. Stusser også litt på disse ekstra kraftige dekslene ved hullene, men mulig det finnes en slik modell for alt det jeg vet. Bordet virker også litt i bredeste laget på yttersiden av den grønne filten. Virker ikke spesielt behagelig å måtte spille så langt inn på bordet hehe. Tror jeg kanskje ville plassert en ølflaske i compen i stedenfor vin/brennevinsglasset med askebegeret (som jeg ikke fikk helt tak i formen på). Nei nå hørtes dette ut som mye pirk, men overall var jo dette knakende godt laget i mine øyne :)

Brukeravatar

FXdal
Kontakt:

Legg innav FXdal » lør 10 des, 2011

Det ble bra bilde Joakim!, men tror du har vært uheldig med jpeg komprimeringa. Kanskje png hadde vert bedre eller litt høyere kvalitet på jpg komprimeringa ut av photoshop.
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

danielodland

Legg innav danielodland » lør 10 des, 2011

Hehe tenkte på det med ølen jeg også da jeg så den på skolen=) Men kanskje det er like vanlig med cognac til biljard :p

Kan det være at de greiene ved lommehullene (?) er litt for reflektive?

For meg ser det også ut som om bakgrunnen har betydelig varmere lys enn forgrunnen. Lett for å gjøre det, siden man kan føle man "ødelegger" fargene man har på objektene ved å bruke så mye farge på lyset.

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » man 12 des, 2011

Hiv på en tint effekt i eget layer i enten photoshop eller after effects, så kan du justere overgangen til bakgrunnsbilde. Jeg likte også denne veldig godt! Det ser også ut som bakgrunnsbilde er litt squasha i høyden?
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Misfortune
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » man 12 des, 2011

Var noe med vinkelen som forstyrrer. Veldig bra utført uansett. Baren din minner meg om england, which is good :D

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»