Western shacks

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
LittelFuse
Sted: Oslo
Kontakt:

Western shacks

Legg innav LittelFuse » man 05 des, 2011

Etter å ha spilt "OregonSettler" på iPad fikk jeg lyst til å lage noe western-stuff. Så dette er hva jeg har kommet opp med hittil. Mulig jeg lager flere. Just for fun!

Workshop
Bilde

Sheriff
Bilde

Brukeravatar

Trådstarter
LittelFuse
Kontakt:

Legg innav LittelFuse » man 05 des, 2011

Wire
Bilde

Brukeravatar

Trådstarter
LittelFuse
Kontakt:

Legg innav LittelFuse » ons 07 des, 2011

Far Western Inn
Bilde

Brukeravatar

SandboxMakebelieve
Kontakt:

Legg innav SandboxMakebelieve » ons 07 des, 2011

Man! Jeg liker disse veldig godt! Herlig stil på det, den går rett hjem hos meg i alle fall!

Hvis du vil ha noe kritikk vil jeg si at tre-teksturene dine, da tenker jeg på den den som er på hovedbyggene er litt for "cleane". Spesielt på de to siste bildene. Det er tydelig at du går for en litt "worn/shabby" look - at det har stått der noen år. Det bærer i alle fall modellene preg av. (Dette får du til veldig bra).

Men samtidig er teksturene dine så rene og "fine" at det krasjer litt. Skulle gjerne sett litt skitt og noen "scratches" opp etter veggene og spesielt på dørene. I alle western filmer har jo spesielt dører en tendens til å bli sparket opp. Det er også ofte ganske sølete ute i gatene der, fordi det som regel ikke er ferdige veier, men sand/jord. Og når dette blir kombinert med regn så sier det seg selv at det blir klissete rundt omkring. Dette ville bygningene utvilsomt båret preg av.

Det hele ser veldig bra ut, men jeg tror det ville gått opp mange hakk om du skitnet det til litt. Fordi, som sagt, så er det en krasj mellom stilen på modelleringen og teksturene.

Som en final note ville jeg tonet ned detaljene i teksturen på døra i det øverste bildet. Teksturen på de plankene som går loddrett ned ser litt over-eksponert ut, på en måte. Og det gjør at den står veldig ut fra det andre, og blender ikke så godt.

Håper dette var både oppmuntrende og hjelpsomt! Ta med deg det du vil :)

Fortsatt veldig godt arbeid.

Brukeravatar

Trådstarter
LittelFuse
Kontakt:

Legg innav LittelFuse » ons 07 des, 2011

Takk! Veldig konstruktivt og er enig med deg på alle punkter. Spesielt på clean/dirty looken. Er ikke så god på teksturering og velger ofte den letteste veien. Materialet er fra Autodesk Material library, altså ferdig wood tekstur og der har jeg ikke så mye muligheter..

Men ja skal prøve å følge opp litt bedre på teksturen med litt mer dirty look og scratches. Litt søle her og der. Tror jeg skal fortsette med en eller to bygninger til, så får jeg ta rådene dine med meg der.

Men veldig hyggelig at du liker modelleringen og stilen! :) Håper på å få ferdig en hel liten by etterhvert.

Brukeravatar

SandboxMakebelieve
Kontakt:

Legg innav SandboxMakebelieve » ons 07 des, 2011

Så bra!

Jeg hatet teksturering selv, i lang tid. Følte det var slitsomt, komplisert og lite givende i grunn. Men så fikk jeg en større level-design oppgave på skolen. I games har du ikke så mye frihet i modelleringen, eller nå om dagen får man jo mer og mer etterhvert som motorer og maskiner kan takle mer, men tradisjonelt så er det i teksturene alle detaljene kommer in. Så jeg bestemte meg får å gå ordentlig inn i teksturering. Da løste det seg skikkelig, fant ut at det hele egentlig er ganske enkelt, og veldig, veldig gøy i alle fall føles det sånn nå i begynnelsen.

Hold ut! Hehe

Fortsett!

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»