18-10-11 - Doodles galore

Her kan du poste hva du vil av skisser, samma hvordan kvaliteten og utførelsen er. Jo flere skisser jo bedre.

Moderatorer: EinarM, Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
LuvMachine
Kontakt:

18-10-11 - Doodles galore

Legg innav LuvMachine » tir 18 okt, 2011

Kay, som lovet, litt diverse snacks fra siste tiden.
Mye forskjellig her. Kommer noen flere senere i dag, etterhvert som jeg gidder og scanne inn ett utall sider fra sketchboka mi XD

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
(Kunne sikkert painta skyer i ukesvis.. Its so calming..)
"There are very few personal problems that cannot be solved by a suitable application of high explosives."
http://failfactory.weebly.com/index.html

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » tir 18 okt, 2011

Jeg syntes det er bra at vi får se sketches i denne kvaliteten her på 3dhue.

Helt sinnsykt inspirerende. Personlig har jeg alltid hatt lyst å bli bedre på å tegne, og har prøvd flere ganger å øve meg fremover, men har alltid endt opp med å ta meg tid til å zbrushe istedet, og tegninga har gått i glemmeboka. =D>

På en annen side har det vært veldig lønnsomt å zbrushe, fordi jeg har vist en stødig kurve i økning av skills innenfor 3d delen.

Håper jeg virkelig tar meg tid til å tegne mer fremover så kanskje jeg klarer å komme meg fremover. :) Hvor lenge har du tegna? Og hvor mye øvde du før du merka en kraftig økning i skills?
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

Andrews

Legg innav Andrews » tir 18 okt, 2011

EY! Der er robotene mine jo! :twisted: Hvorfor har jeg ikke sett dem før? :twisted:

Den siste roboten på den nest siste tegningen var feeeeet :) og den heelt først av dem på tegning nummer 5.

Brukeravatar

Misfortune
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » tir 18 okt, 2011

Meget pene skisser. Liker spesielt formene til hun nederst til venstre på det første bildet.

Brukeravatar

SandboxMakebelieve
Kontakt:

Legg innav SandboxMakebelieve » tir 18 okt, 2011

Sykt deilig as.. Jeg kan liksom ikke si noe på de, men det inspirerer veldig. Har endelig kommet litt ordentlig inn i tegning, der jeg prøver å gjøre det daglig osv.. Å se sketches som dette gir god motivasjon! More please!

PS: Digger det hodet øverst i midten på det bildet med head-sketches.. Kan se på det all day..

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tir 18 okt, 2011

Liker looken! Clean, men alikevel nok detaljer. Inspirerende, ja!
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Trådstarter
LuvMachine
Kontakt:

Legg innav LuvMachine » tor 20 okt, 2011

Mer sketches;

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Siste her er concept tegnet av Fusdahl, da han lånte en av sketchblokkene på togturen hjem fra Noroff tiden :P
Gikk over den litt her for en stund sia, og fiksa litt på den i PS i går kveld. Syns den blei litt cool, så slenger den med her.
"There are very few personal problems that cannot be solved by a suitable application of high explosives."

Brukeravatar

Trådstarter
LuvMachine
Kontakt:

Legg innav LuvMachine » tor 20 okt, 2011

Athidi;
Takker for pene ord, godt og høre det blir likt ^^
Er derimot ikke like enig i kvalitet, men slik er det vel alltid. Finner alltids noe pirke på, på noe man har laget selv, heh. Har en lang, lang vei igjen før jeg kan kalle meg en "mester" innenfor faget.

Uansett, er godt og høre det inspirerer. Med det sagt ser jeg frem til og se mer sketching/painting fremover i forumet.. :D
Har mye av samme feel når det kommer til Zbrush for min del, BØR sette av mer tid til og jobbe der, da det er ett av de mest fantastiske mediene på markedet og leke med. Pluss, det ligger jo en god del av tegneskills i det, så du får jo god trening til litt evt 2D arbeid. Not to mention, at Zbrush har en meget allraiight tegnefunksjon den og.

Syns absolutt du bør sette av litt tid til tegning, du har bevist mang en gang at du har Z-skillsa dine godt inne ;P
Så skal jeg gjøre det motsatte og sette av mer tid til Z.

Har tegnet siden liten pjokk, da slott, Donald, Mario og Turtles var det store. Samt Pyton, for den saks skyld. Har vært en relativt lineær kurve siden den gang, da jeg alldri har hatt no spesifikk tegneopplæring. Alt er stort sett selvlært.
Men det var ikke før Noroff for noen år siden at jeg føler kurven tok en mer eksponensiell retning. Ikke så mye pga lærere osv, men ett fåtall meget flinke studenter, bl.a. Fusdahl jeg linket til over her, og The End, Aka Remi, samt Einar her på forumet. Disse tvang meg til og tenke nytt og se på mine gamle tegninger med nye øyne, og åpnet for langt høyere kvalitet siden. Gjennom skoletider var det sjelden jeg kom over folk som kunne tegne bedre enn meg selv, og dette har vel også vært en av grunnene til at det tok litt tid å komme til ett bedre tegnenivå. Så når man møter slike folk, så ser man fort hvor crappy ens egne doodles er, og øker lysten til å gjøre det bedre selv. Slå dem, so to say. Bli bedre enn dem ^^

Så, kort fortalt, det har tatt sin tid og komme til mitt nåværende nivå, dette mye pga. manglende kunnskap om basic tegneteori. Vil annbefale skolegang for og lære basics til alle som måtte ønske og bli bedre på dette. Og ikke minst finne likesinnede du kan dra nytte av, og for å bli pushet hardere fremover.
With persistence and practice, you shall prevail, and one day may perhaps call yourself a true Master of the arts!

Andrews;
Jepp er bottene dine :D
Du har ikke sett dem fordi du ikke har vært på msn, og de har vært litt bortglemt din lille kødd, heheh. Får si fra om du er hypp på noe litt annerledes! Syns de er greie, men ikke heeeeeeelt der enda.

Misfortune, Tronotrond, Sandbox;
Takker takker XD
Sandbox, som med Athidi, fint det inspirerer! Ser frem til mer fra deg og. Og woot? Det hodet der? Digger mest 5'rn sjæl av de der. Syns den bli ganske så fet, 4'rn og. Noe eget ved han. Evil dood, hehe :D

Blei mye tekst her nå, så skal avlsutte her! Kommer nok en ny daily i kveld perhaps.

Brukeravatar

Andrews

Legg innav Andrews » tor 20 okt, 2011

Andrews;
Jepp er bottene dine Veldig glad
Du har ikke sett dem fordi du ikke har vært på msn, og de har vært litt bortglemt din lille kødd, heheh. Får si fra om du er hypp på noe litt annerledes! Syns de er greie, men ikke heeeeeeelt der enda.

De ser fete ut! T-pose og jeg er good to go;) Den første og den siste på tegning nummer 5. I like! :o MSN er støva bort, kan komme meg på en gang tenker jeg :oops:

Ikke helt fan av de siste tegningene du posta i den siste posten. Ikke så clean og nesten litt bort fra din stil. Fusdahl sitt concept var jo fett. Men de damene får altfor mye muskler :x

Fortsett å post tegninger! Digger de! Kanskje jeg tar et av environment bildene dine og lager de i Vue. If you don't mind? :-k

Brukeravatar

Saberril
Sted: Oslo

Legg innav Saberril » tor 20 okt, 2011

Gife Le assino front og side view ;) eller bare et bilde forfra! Elsker tegnestilen din!
Freelance 3d Artist

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » lør 22 okt, 2011

Meget pent! Jeg liker godt feilproporsjonene naar de er for lange. Robot sheeten er ogsaa veldig nice. Du faar mye karakter i skissene dine ogsaa.
=D>
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

telohs

Legg innav telohs » tir 03 jan, 2012

Jeg liker hva jeg ser, meget bra flyt i skissene dine.

Gå tilbake til «Dagens skisse»