Oddruns skisser

Her kan du poste hva du vil av skisser, samma hvordan kvaliteten og utførelsen er. Jo flere skisser jo bedre.

Moderatorer: EinarM, Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » man 19 des, 2011

Kjempeflott arbeider.

men jeg syntes du kunne dra bildene i mer din egen retning og gjøre litt mer med dem..
Jeg føler tegningene dine er mere direkte kopier rett fra bilder, isteden for å la din egen kreativitet gjøre noe spennende med tegneskillsa dine. :p

Dette betyr ikke at jeg syntes tegningene dine er dårlige, tvert imot, du er en utrolig tegner! :D Jeg bare mener det kan ligge så mye mer til deg som artist enn dette, mer av DEG om du vill?

Du kan si det slik at jeg finner de tegningene kanskje litt kjedelige, og det er ingenting jeg ikke har sett før. :)

Beklager for kvass kritikk, det jeg prøver å komme frem til er at jeg skulle ønske vi kunne sett verk som var inspirert av the crow, breaking bad, batman, equilibrium.. Ikke verk som er direkte kopiert, viss du skjønner? ;)

Skulle gjerne gitt konkrete eksempler, men vill ikke ødelegge en utrolig flott tråd med tegninger..

virker som du har min smak innen film/serier også. Digger spesielt The Crow, noe jeg selv lagde som byste i zbrush en gang i tiden. :D

*waiting to be booed out*
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

Crockett
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg innav Crockett » tir 20 des, 2011

Veldig høyt nivå på tegningene, gleder meg til å se mer =D>

Du har en ekstremt god evne til å finne gode motiver og fange opp lys/skygge-forhold i bildene dine. Henger meg likevel på Athidi's kommentar her - føler meg temmelig sikker på at du har god fantasi :) Vet også av egen erfaring at det kan være tilfredsstillende å få noe til å likne (helt perfekt), men å skape noe helt fra scratch havner på hylla ovenfor

Trådstarter
Oddrun
Sted: Narvik

Legg innav Oddrun » ons 28 des, 2011

Takk for konstruktiv kritikk! Herlig. Har tatt til meg det dere sier og laget et bilde ut fra egen fantasi. For forandringens skyld brukte jeg tusj og tria markers.

"Batman" (ca. 7 timer)
[img=left]http://www.3dhue.com/files2/2879_batman_liten_1.jpg[/img]

Pjack
Sted: Middlesbrorough
Kontakt:

Legg innav Pjack » man 02 jan, 2012

Wow du har talent! Liker spesielt godt det siste fra "Equilibrium". Jeg ser rett på øynene hans, men så forflytter jeg meg rundt for det kom frem så utrolige detaljer fra skyggelellingen. Helt konge :)

Trådstarter
Oddrun

Legg innav Oddrun » ons 11 jan, 2012

Takk for det. :)

Enkel studie av mannlig (superhelt) torso. Alt er overdrevet og markert ekstra tydelig for å gjøre det lettere å se hvordan musklene fungerer i bevegelse. (ca. 2 timer)
Bilde

Trådstarter
Oddrun

Legg innav Oddrun » fre 27 jan, 2012

En liten øvelse i å tegne portretter raskere.

Aaron Paul bl.a. fra "Breaking Bad". (ca. 5 timer)
Bilde

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » fre 27 jan, 2012

Veldig fine tegninger du har, og god teknikk =) Det hadde vært kult å se du tegne noe utifra fantasien. Hva med feks " we rise over the mountain ridge of candoro, and the whole city of ghazerberg reveals itseft trough the dusk light of the evening dawn"

Trådstarter
Oddrun

Legg innav Oddrun » man 30 jan, 2012

Takktakk! Setningen inspirerer. ;) Her er en enkel consept art- tegning jeg har jobbet med litt nå og da. Hovedsakelig bare en øvelse i å designe drakter. Ideen er at slangene er festet bak på ryggen til en oksygen-tank som er bygd inn i drakta.

Bilde

Trådstarter
Oddrun

Legg innav Oddrun » ons 01 feb, 2012

Gårsdagens prosjekt. Er ganske ny i PS, så jeg ville herje litt rundt og utforske muligheter. Egen komposisjon.

"Guardian"
Bilde

Brukeravatar

SveinKF
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » ons 01 feb, 2012

Kult konsept med drakten.
Gjorde et lignende konspet med slange fra munn til ryggen et par år siden, men oksygen-tanken var inne i ryggen hans (fikk kritikk på at det var litt ulogiskt). Du kan se modellen inne på profilen min.

Håper du legger ut enda mer konsepter. Du har hvertfall veldig gode tegneferdigheter. :)

Brukeravatar

SandboxMakebelieve
Kontakt:

Legg innav SandboxMakebelieve » ons 01 feb, 2012

" we rise over the mountain ridge of candoro, and the whole city of ghazerberg reveals itseft trough the dusk light of the evening dawn"

Jeg lo høyt :)

Trådstarter
Oddrun

Legg innav Oddrun » søn 05 feb, 2012

Jeg herjer videre i Photoshop. ;) Den gamle mannen sitter og spiller på en "erhu", et kinesisk strykeinstrument.

Bilde

Trådstarter
Oddrun

Legg innav Oddrun » ons 08 feb, 2012

Jeg tok meg fri fra animering i noen timer og herja rundt med airbrush istedet. Egen komposisjon. Kom gjerne med konstruktiv kritikk. ;)

"Bird Girl"
Bilde

Trådstarter
Oddrun

Legg innav Oddrun » lør 11 feb, 2012

Det herjes! Egen komp.

Bilde

Brukeravatar

SveinKF
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » lør 11 feb, 2012

Flotte bilder! Kanskje du kan få frem en mer klar fortelling/historie i bildene? Få frem noe budskap eller følelser. Noe som folk kan relatere seg til. Kontraster er som kjent et veldig sterkt virkemiddel for å gjøre et bilde mer spennende å se på. Da mener jeg ikke bare farger, men også former, karakterer og alt som kan lages motsetninger/kontraster av (liten figur som står foran et svært slott, monster, reise f.eks). Det som utgjør et veldig bra bilde kan være noe vi kan forholde oss til eller at vi blir f.eks sympatiske til karakteren(e) i bildet. Det er bra å få publikum til å bry seg om det som skjer i bildet.

Håper dette setter noen ideer i hodet ditt. Du må bare fortsette å herje videre! Setter pris på at du deler alt med oss. :)

Gå tilbake til «Dagens skisse»