Oddruns skisser

Her kan du poste hva du vil av skisser, samma hvordan kvaliteten og utførelsen er. Jo flere skisser jo bedre.

Moderatorer: EinarM, Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
Oddrun
Sted: Narvik

Legg innav Oddrun » ons 06 jun, 2012

Thanks! Faber Castell Classic Colour fargeblyanter. Kan ikke viskes ;)

Brukeravatar

LuvMachine
Kontakt:

Legg innav LuvMachine » ons 06 jun, 2012

Damn. Kudos for det! :P
Jeg har en tendens til å bli "for glad" i sketchene mine til å gå det neste steget med fargelegging/shading når det kommer til papir. Det er litt scary, men man blir jo ikke bedre om man ikke "ødelegger" en par tegninger ^^

Nei, på tide å børste støvet av Col-Erase blyantene Luv! TRADITIONAL MEDIUMS FTW! Tror nok du ville likt de, om du ikke har disse fra før? Føler de gir en langt bedre feel og "shading-smoothness" enn andre blyanter jeg har brukt. Mtp hvor flink du er med blyantshading, så kan det hende du vil få en del mer ut av disse blyantene.
"There are very few personal problems that cannot be solved by a suitable application of high explosives."
http://failfactory.weebly.com/index.html

Trådstarter
Oddrun

Legg innav Oddrun » ons 06 jun, 2012

Hehe, takk! Jeg kjenner følelsen når man er godt fornøyd med ei skisse og liker det røffe uttrykket som det er. Men det er så deilig befriende å bare kaste seg ut i det og slå seg løs med farger. Hvis man legger mange tynne lag med forskjellige farger og kjører på med intensitet og styrke når man ser hva som fungerer, så går det som oftest veldig bra.

Jeg har faktisk aldri prøvd Col-Erase- blyanter før. Er veldig opptatt av at fargeblyantene er så intense og fargesterke som mulig. Det er Faber Castell god på. Hvis Col-Erase også er det så skal jeg definitivt sjekke de ut! Gleder meg til å se noen av skissene dine fargelagt. ;)

Brukeravatar

megaman
Sted: Sandefjord

Legg innav megaman » tir 12 feb, 2013

Oddrun skrev:Det herjes! Egen komp.

Bilde

Å herre min hatt!!
Freelancer

Trådstarter
Oddrun

Legg innav Oddrun » søn 24 feb, 2013

Endelig klarte jeg å presse inn noen timer med tegning, midt i alt skolearbeidet. Dette bildet startet som et lite studie i anatomi, men siden jeg ikke har tegnet på en stund ble jeg revet med, og det hele utviklet seg til å bli en øvelse i å raskt tegne vann, stein, mose, blader og alt mulig annet, innhyllet i min forkjærlighet for sterke farger. ;)

"Lost in thought"
Bilde

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » man 04 mar, 2013

Fantastisk bruk av farger. Jeg forelsker meg helt i de grønne tonene i og rundt vannet! Bra jobbet med muskulatur og definisjon! :)

However, jeg stusser på én ting, perspektiv. Nederste tredjedel av tegningen ser ut til å peke mot en langt lavere horisonte enn toppen.

Trådstarter
Oddrun

Legg innav Oddrun » ons 03 apr, 2013

En liten utfordring til meg selv: raske skisser av ansiktsuttrykk med samme karakter, i tegneserie- stil. Dette er en karakter jeg har kommet opp med selv; a real nut job. Han gav meg muligheten til å overdrive og eksperimentere. Mye som kan gjøres bedre her, men. Kom gjerne med forslag til flere ansiktsuttrykk (eller situasjoner). :)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar

Zipstick
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg innav Zipstick » ons 03 apr, 2013

Veldig manga preget villain. Gode poseringer!'

Lost in Thought = Blendende bra arbeid! :)
"I found my dream through visions of great mountains and in valleys fused with the moon.
I rest now on the pillow of prosperity."

Trådstarter
Oddrun

Legg innav Oddrun » tor 04 apr, 2013

Takk for det! :)
Manga- stilen sniker seg inn når jeg tegner noe cartoony, men jeg forsøker å tone det ned. Jeg syns en del manga- artister (mangaka) er gode til å overdrive ansiktsuttrykk og poseringer, og har latt meg inspirere av det. Det er så moro å eksperimentere. :D Det flagrende håret er bare der for å skape litt mer dramatikk til de ellers enkle skissene.

Trådstarter
Oddrun

Legg innav Oddrun » søn 19 mai, 2013

Faber- Castell Classic Colour Pencils på A3 tegnepapir.

En fishman villain fra Eiichiro Odas "One Piece".

"Arlong, all high and mighty in his Chair~"
Bilde

lourencohen

Legg innav lourencohen » tor 13 mar, 2014

I am also interested in 3D animation, not joined for any courses yet. I completed some online courses in animation, and doing some online works too. Now I want to join some crash course for animation which I get approved certificates. Can you suggest any?

Thanks
Lourene

danielodland

Legg innav danielodland » tor 13 mar, 2014

Hey Oddrun. Han "nut joben"; smart med de små irisene. Liker det.

Trådstarter
Oddrun

Ny tegning!

Legg innav Oddrun » ons 18 jun, 2014

I'm back! Jeg ser at jeg er for dårlig til å komme tilbakemelding på det dere skriver til meg, men det skal jeg fikse. Legger ut et av-og-på- bilde jeg har holdt på med i det siste, mellom alle eksamenene. Motivet er to badass karakterer fra Borderlands 2; Krieg og Tiny Tina. Skissen til bildet skulle egentlig forkastes fordi den manglet "paow", men jeg jobbet videre på den og endte opp med dette. Tegningen er i A3 og det har gått hardt ut over fargeblyantene, så etter at karakterene var ferdig tok jeg en liten shortcut; tok bilde av bildet med mobilen og tegnet bakgrunnen i Photoshop. Alt av svarte streker og outlines er gjort med vanlige fine liners. Jo, og så glemte jeg rett og slett av gnistene på dynamitten til Tiny Tina, så det tegnet jeg også på digitalt. Aw yiss. :cowboy:

Komprimeringen av bildet har gjort at man ikke ser alle detaljer som pupillen til Krieg og så videre, men det kan man se dersom man har konto hos DeviantArt. Jeg måtte huke av for mature content, så kun de med konto får lov til å se bildet... http://vitnir.deviantart.com/art/Playti ... -461584013
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Trådstarter
Oddrun

Legg innav Oddrun » ons 18 jun, 2014

danielodland skrev:Hey Oddrun. Han "nut joben"; smart med de små irisene. Liker det.

Takk, Daniel! Much appreciated. :wink:

Gå tilbake til «Dagens skisse»