Hvilket komposisjonsprogram bruker du?

Diskuter spesifikke programmer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Hvilket komposisjonsprogram bruker du?

After Effects
48
58%
Combustion
6
7%
Digital Fusion
14
17%
Shake
2
2%
Andre program
13
16%

Stemmer totalt: 83

Brukeravatar

gboom
Sted: london

Legg innav gboom » man 19 nov, 2007

Nei det er sant det, fortsatt litt misunnelig though :)

Brukeravatar

Trådstarter
Hjelvik

Legg innav Hjelvik » ons 28 mai, 2008

Noen som har vurderer å endre på sin pipeline, eventuelt vente på Phenomenon? Tenkte spesielt på de som bruker Shake :)
Maya | ZBrush | Photoshop | Nuke

Mardigras

Legg innav Mardigras » ons 23 jul, 2008

Brukte fusion igjennom hele Elias sesong 2, men har gått over til Nuke nå på Max Manus. Må si jeg liker Nuke mye bedre en Fusion. Først og fremst på grunn av ytelse og mulighet for Region rendering.

Brukeravatar

christerb
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » man 28 jul, 2008

Region rendering
:lov:

Brukeravatar

Trådstarter
Hjelvik

Legg innav Hjelvik » fre 08 aug, 2008

Er enig med deg Mardigras. Nuke er et fantastisk program, men bedre paint og roto, partikler og en bredere støtte for plugins (som sapphire) er sterkt ønskelig.

Foresten har den nye versjonen av Fusion nå region rendering.

Brukeravatar

Lebowski
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg innav Lebowski » tor 04 sep, 2008

Er det noen fordeler med å bruke Combustion når en først bruker Maya til forarbeidet, da begge kommer fra Autodesk? Er de på noen måte bedre integrert, og på den måten letter arbeidet med å få et prosjekt gjennom hele pipelinen? Eller bør en velge mer basert på features i forhold til hva en skal arbeide med og brukergrensesnitt/GUI?

Brukeravatar

Pietas
Sted: London

Legg innav Pietas » tor 04 sep, 2008

Autodesk kjøpte opp Maya i 2005. Før det var det eid av Alias. Har aldri brukt Combustion før, men jeg vil anta at det ikke har blitt lagt til noe særlig maya-combustion integrering. Har iallefall ikke lest om det. Hvis det skulle finnes et program som fungerer bedre sammen med det så er det nok max.
Alle etterbehandlings programmer er bygget opp rundt maya/max/XSI osv. så det vil nok ikke være noe problem uansett hvordan du kombinerer 3d programmer og etterbehandlingsprogrammene.

Brukeravatar

Lebowski
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg innav Lebowski » tor 04 sep, 2008

Autodesk kjøpte opp Maya i 2005. Før det var det eid av Alias. Har aldri brukt Combustion ...

Ok, takk for svar :) Greit å vite før en bestemmer seg hvilket program en skal lære seg.

Brukeravatar

Trådstarter
Hjelvik

Legg innav Hjelvik » fre 05 sep, 2008

Finn et program som fungerer for deg, men når det gjelder Combustion så er hører jeg det nesten bare blir brukt for paint arbeid i comp. Utviklingen av programmet er på langt nær så bra som Nuke, Toxik og Fusion.
Det har lenge gått rykter om å droppe Combustion til fordel for Toxik. Jeg vet ikke helt om det kommer til å skje, men hvis ikke så synes jeg utviklerne gjør en ganske dårlig jobb. Den nye versjonen er skrøpelig.

Brukeravatar

Pietas
Sted: London

Legg innav Pietas » fre 05 sep, 2008

MY GOD! FOR EN UTORLIG UPDATET DETTE ER!!
sry for skriking

Gå tilbake til «Compositing»