GPU & UNBIASED RENDER ENGINES

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Innlegg: 3987
Registrert: man 26 sep, 2005
Sted: Oslo
Kontakt:

GPU & UNBIASED RENDER ENGINES

Legg innav tassel » tor 18 mar, 2010

GPU & UNBIASED RENDER ENGINES

Prøver og få til en liten oversikt over de forskjellige GPU/Unbiased rendermotorene som kommer i bøtter og spann for tiden, så kom gjerne med flere om dere har noen :D
Skal få ryddet litt mer opp i tråden etterhvert som det blir flere.


HOLOMATIX - RENDITION
http://www.holomatix.com/products/rendition/about/


RANDOM CONTROL - ARION
http://www.randomcontrol.com/arion


MENTAL IMAGES - IRAY
http://www.mentalimages.com/index.php?id=634


REFRACTIVE SOFTWARE - OCTANE RENDER
http://www.refractivesoftware.com/
http://www.vimeo.com/10155587


LUXRENDER (Open Source)
http://www.luxrender.net/
http://www.vimeo.com/10048897

Brukeravatar

Kelemvor
Innlegg: 1221
Registrert: man 19 jun, 2006
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » tor 18 mar, 2010

Next Limit Maxwell Renderer
http://www.maxwellrender.com/

Og forresten heter det unbiased, og ikke unibased. (Selv om unibased høres fryktelig tøft ut.. 8-) )

Edit: Og der la jeg merke til at du sa gpu & unbiased, og jeg er ikke helt sikker på at Maxwell faller under det..

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Innlegg: 3987
Registrert: man 26 sep, 2005
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » tor 18 mar, 2010

Hehe... Ja, jeg har funnet et nytt ord tydeligvis :wink:

Vel, det er vel kanskje like greit og legge VrayRT, Fryrender og Maxwell, Kerkythea, Indigo osv. innunder samme kategori??

Brukeravatar

havards
Innlegg: 211
Registrert: ons 13 des, 2006

Legg innav havards » tor 18 mar, 2010

Aldri hørt om unibased render engines som du skriver 2 ganger her, du tenker sikker på unbiased :p Og unbiased betyr, slik jeg har forstått det, at utregningene i renderen er så naturtro som mulig, de følger f.eks maxwells ligninger, og ikke forenkler utregningene slik en del rendermotorer gjør.
De render altså fysisk riktig og opp i mot i realtime, tradeoff'en er jo lav oppløsning og heftig noise, men alikevell artig sammenlignet med gamle scanline som sliter seg gjennom flere minutter for å få samme resultat : D

Bias in rendering
Maxwell matte-action!

edit: kelemvor beat me to it :)
02:14 Misfortune • hun skjuler så jævlig mye i smutthølet
http://folk.ntnu.no/havardsc/site/wordpress/

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Innlegg: 3987
Registrert: man 26 sep, 2005
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » tor 18 mar, 2010

Aldri hørt om unibased render engines som du skriver 2 ganger her, du tenker sikker på unbiased


Har fikset opp i dette ordet :wink:
Er ikke lett og være en overtrøtt hardt arbeidende småbarnsfar :D

Brukeravatar

Kelemvor
Innlegg: 1221
Registrert: man 19 jun, 2006
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » tor 18 mar, 2010

Er ikke lett og være en overtrøtt hardt arbeidende småbarnsfar


Kjenner igjen den.. :)

Brukeravatar

evengi
Innlegg: 106
Registrert: ons 04 jun, 2008
Sted: Spydeberg
Kontakt:

Legg innav evengi » man 07 feb, 2011

En dag vil jeg forhåpentligvis forstå det der.
www.evengi.no


Gå tilbake til «Diskusjoner og spørsmål»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron