3D Real-Time Visualisering sp.mål.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
Fatnector

3D Real-Time Visualisering sp.mål.

Legg innav Fatnector » ons 28 jan, 2009

Hei.

Har begynt å se litt på 3D Real-Time visualisering å funnet ut at det er et utall forskjellige programmer får dette.
Er det noen som har vært borti dette tidligere å kunne gitt meg en pekepinn på software, fremgangs måte og eventuelt annet nyttig informasjon på området?
Mitt første plan får å bruke dette er til et interaktivt menysystem, altså en modell med flere moduler hvor du kan manuvrere deg fram til forskjellige deler av modellen, trykke på en modul å kjøre en animasjons video.

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » ons 28 jan, 2009

Admin edit: Posten er flyttet fra root og inn i generelt!

Brukeravatar

kbotnen
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav kbotnen » tor 29 jan, 2009

Unity, Shockwave, lwjgl/jme og Freespin3D (flash komponent) er noen aktuelle å søke på. Du har og quest3D som er en litt mer kostbar sak igjen. Det kommer litt an på hva du trenger av bells and whistles i programmet. For en ikke programmerer så har jeg sett endel ok greier med Unity og C4D.

-K-

Trådstarter
Fatnector

Legg innav Fatnector » fre 30 jan, 2009

Takk får respons Kbotnen:)
Har gjort noe reaserch på forskjellige programmer inkl. de du foreslo..
Kom over et program som heter Esperient Creator å må si det virker veldig lovende å til en pris av 500$ (ikke verst), er det noen som har noe kjennskap til dette programmet, lurer på om det er verdt å satse på?

Brukeravatar

kbotnen
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav kbotnen » fre 30 jan, 2009

Esperient Creator virket veldig spennende. Håper det kommer noe feedback på pros/cons på dette :) Spesielt filformat listen var imponerende :)

Eneste drawback jeg ser sånn med en gang er at det er windows olny, og mest sansynlig kun IE (grunnet activeX komponenten i web delivery biten). Men dette har kanskje ikke noe å si for ditt valg uansett :)

-K-

Gå tilbake til «Diskusjoner og spørsmål»