Unity 2.5 coming soon!

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Unity 2.5 coming soon!

Legg innav Tronotrond » man 26 jan, 2009

http://unity3d.com/unity/coming-soon/unity-2.5

Har gledet meg til windows-versjon av denne pakka lenge. Virker knallbra! :)

Windows Editor Support

Unity 2.5 adds full support for Windows Vista and XP, with 100% feature parity and interoperability with Mac OS X. The Unity Editor has been rebuilt to look, feel, and function identically on both operating systems, each running the same underlying engine. The best part? Unity on either platform can build games for either platform -- cross-platform in the truest sense.

Improved Usability

Find the tools you need quickly and easily. The Play buttons are front and center, clearly visible and inviting you to play, test, and improve your work. And when you do, they light up, dimming the rest of the application, drawing your attention to the most important things in the play experience you're creating.

3ds Max Importing

Drag and drop your .max files right into the Editor, including support for all skeletal based animation, multiple UVs, and vertex colors. Autodesk 3ds Max now joins the existing support for Maya, Blender, and all other 3D applications that integrate with the latest FBX plugin on the Windows platform.

Tabbed Interface

We took cues from the best designed applications, and the rewritten editor has received dozens of improvements. The most visible change is the tabbed interface, where every part of the interface can be moved, undocked to a secondary monitor, and even stacked to achieve logical grouping.

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » man 26 jan, 2009

Har prøvd lignende før men dette ser mer lovende ut an noe annet.. !
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » man 26 jan, 2009

Jepp, jeg har holdt et øye med pakka her en stund og alt jeg har lest og hørt om den er at den overgår all konkurranse. F.eks. garage games editorer er ikke i nærheten av brukervennlighet.

Funcom har jo også kjøpt lisenser til Unity og skal visst bruke det på et av sine neste MMOs. Det sier vel litt om mulighetene her :)
Unity 2.1
Unity has evolved to be the perfect MMO and virtual world client, both in the browser and stand-alone. Stream in limitless landscapes as your users travel your universe, customize characters, and load infinite locations and virtual items on demand. When Funcom, makers of Anarchy Online and Age of Conan, decide to use Unity for their upcoming browser based MMO project, you know it has to be good.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

brokenpoly
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav brokenpoly » tor 29 jan, 2009

Har jobbet med Unity3d i 6 måneder nå og må si meg veeeeeldig fornøyd med spillmotoren her altså :) Makan til artistvennlig motor har jeg aldri sett, så jeg anbefaler alle som er interesserte i spillutvikling å sjekke den ut!

Ikke nok med at teknologien er overlegent det meste i det prissjiktet, men brukergruppa er veldig bra også. Lurer du på noe får du som regel svar innen et par timer.

Løp og kjøp! :)
"Fast, fat computers breed slow, lazy programmers."

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tor 29 jan, 2009

Jepps! Jeg skal absolutt kjøpe den så fort windowsversjonen er ute. Har et lite 3d-platformspill-prosjekt på trappene som hadde vært kult å prøvd å gjøre i Unity.

Har også fått en noen prosjektledere og ADer på jobb til å få øynene opp for det her. Får jeg litt trening i det står jeg nok også sterkere til å få kjøpt det inn på jobben :)
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX

Brukeravatar

Ezben

Legg innav Ezben » fre 30 jan, 2009

Mye må man ut med for windows versjonen då?

Brukeravatar

brokenpoly
Kontakt:

Legg innav brokenpoly » fre 30 jan, 2009

Mye må man ut med for windows versjonen då?

Tipper de beholder prisnivået de har for osx i dag:

Unity Indie €149.00/¥24000/$199.00

Unity Pro €1099.00/¥175000/$1499.00

Det er visstnok planer om å lage en eller annen student/educational lisens også, så tiden får vise!

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » fre 30 jan, 2009

Blir nok samme priser, ja. Står på siden deres at en lisens kan brukes både på Windows og Mac. Du kan også installere hver lisens på to maskiner. Praktisk :)

Brukeravatar

Ezben

Legg innav Ezben » fre 30 jan, 2009

Var jo nesten overkommelig pris det der.. 1 taste trykk på siden for å finne det ut selv så jeg. hehe

Men fant ikke noe forklaring på hva forskjellen på indie og pro var i farten noen av dere som vet det?

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » fre 30 jan, 2009

Full liste over forskjellene her
http://unity3d.com/unity/licenses

Jeg trodde egentlig indie-lisensen bare ikke var for kommersielt bruk, men den har jo faktisk ganske mange vesentlige begrensninger :/
Vel, nå som windowsversjonen kommer bør man jo iallfall få lov til å lage windowsapplikasjoner med indieversjonen vil jeg tro. Noe annet ville vel vært rart?

Brukeravatar

brokenpoly
Kontakt:

Legg innav brokenpoly » fre 30 jan, 2009

Men fant ikke noe forklaring på hva forskjellen på indie og pro var i farten noen av dere som vet det?

Fra unity3d sine websider :)

http://unity3d.com/unity/licenses

Edit: oops.. ble slått på målstreken der gitt ;)

Gå tilbake til «Diskusjoner og spørsmål»