Nintendo DSi XL FTW

Vis egne arbeider! Tegning, Grafisk design, illustrasjon, web design, Game Art og Concept Art.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Nintendo DSi XL FTW

Legg innav Tormem » man 14 feb, 2011

Halla

Jeg har lenge snust på tablets, slates og tablet-PC'er til tegning. Det kommer veldig mye bra i år, fra de fleste store HW-produsentene. Noen har vært mer aktuelle enn andre, men ingen har kommet under 5000 kroner.

Tok toget til Ålesund i helgen og fikk et lite gjenmøte med Colors! til DS (gratis nedlasting til R4-chip), og tenkte den ikke var langt unna det jeg ville ønsket meg uavhengig av plattform. Minus med den vanlige DS Lite'n var for liten skjerm, manglende software og dårlig viewing angle.

Vel, alt det er fikset og vel så det i DSi XL-modellen. Jeg er såpass imponert over value/moneys (den koster ca 1600 i dag, faller ytterligere i pris når 3DS-modellen kommer i Mars) at jeg vil lage en egen gjennomgang av den når jeg får tid.

Noen andre som sitter på gjerdet angående rimelige, portable, men dugendes touch skjermer til skissing og enkle greier?

Under: Første tegning, ikke etterbehandlet (kunne trengtes, men for demo hensyn har jeg latt være)

Bilde

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » man 14 feb, 2011

Wow, ikke værst! Impulskjøperen i meg fikk lyst til å kjøpe men siden jeg ikke er så mye på farten står jeg over.
1399,- på CDON.com løp å kjøp!

Edit:

Btw, hvordan er tegneprogrammet? Mulig å bruke layers osv?
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Kontakt:

Legg innav Tormem » man 14 feb, 2011

Det er DRITSTRAMT. Altså, ingen undo, ingen layers, kun ett aktivt bilde av gangen, nådeløst. Først ble jeg sur og oppgitt, men etterhvert gjorde det at jeg tillot flere tilfeldigheter og ble nøyere i planlegging.

Personlig liker jeg gratisprogrammet Colors! bedre, men skaperne av Art Academy (som bildet over er malt i) har gjort en VELDIG god jobb i å emulere ekte maling. Colors! er litt snillere, og har en genial funksjon som lar deg laste arbeidsfilen inn på PC og automatisk retegne bildet ditt i høyere oppløsning for videre behandlig.

Jeg skal lage en video etterhvert, men har ikke tid nå om dagen.

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Kontakt:

Legg innav Tormem » ons 02 mar, 2011

Lager disse inne i mellom :)

Bilde

Gå tilbake til «2D Galleri»