Remi's DoodleThread

Vis egne arbeider! Tegning, Grafisk design, illustrasjon, web design, Game Art og Concept Art.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
The End
Sted: Oslo

Legg innav The End » tor 11 feb, 2010

Takk for paintover, Svein ;) Du har rett angående skuldrene!

Når det gjelder halsen er jeg litt redd for at ting skal bli for flatt for lys-settinga. En mellomting der trur jeg hadde gjort seg faktisk.

Nastymix: Vi fikk låne en bok av han på tirsdag, faktisk XD Skal skjerpe meg idag og gjøre noen concepts!
Sist redigert av The End den tor 11 feb, 2010, redigert 1 gang totalt.
You got what everyone get... A lifetime.

Brukeravatar

SveinKF
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » tor 11 feb, 2010

Tenkte mest på plasseringen av nakkemusklene. Jeg gjorde ikke så mye med shadingen, hehe. Men kanskje det er bare jeg som syntest det med nakkemusklene.

Og jeg heter Svein ikke Sverre. :P

Trådstarter
The End

Legg innav The End » tor 26 aug, 2010

Naj... skal vi poste litt igjen nå, kanskje? Blitt mye tegning siden forrige post, så en kan vel like gjerne legge opp litt sketch-compilations.

Bilde

ooog en til

Bilde

og da er scanner'n min ødelagt, så vi får vente med å slenge ut mer XD

RIP HP Scanjet 4300C... Only in death does duty end!

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Kontakt:

Legg innav EinarM » tor 26 aug, 2010

Virkelig sweet Remi =) Godt å se 0,3% av skisseblokka di på nett, hehe. Sleng opp mer ;)

Trådstarter
The End

Legg innav The End » fre 27 aug, 2010

Takker xD Ok, etter det her ligger vi vel på 0,6%. Som sagt så daua scanner'n, så dårligere kvalitet er resultatet.

Bilde

Bilde

svømmer fortsatt i papir her hjemme, så jeg må nok få litt fortgang i detta så jeg kan rydde de vekk!

Trådstarter
The End

Legg innav The End » lør 04 sep, 2010

Gjorde en entry til Exotique 6 nå. Gjenstår å se om den kommer inn, men jeg krysser nå iallefall fingrene :D

Bilde

Scenarioet er inspirert av "The Maiden of the southern forest", en historie om en kvinnelig sverdmester og innbygger av Yue under Kina's "Spring and Autumn" era. Bildet illustrerer heltinnen, også kjent som "Lady of Yue", som returnerer fra ett viktig oppdrag og mottar hyllest fra folket.
Sist redigert av The End den lør 04 sep, 2010, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

Minimus
Sted: Trondheim

Legg innav Minimus » lør 04 sep, 2010

RÅTT! ^^!

hvorfor er fingrene blura? kunne tengt meg å se noe crispy detaljer der:)
Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere.

Trådstarter
The End

Skulle være en faked Depth of Field. Fikk blanda følelser om den når jeg spurte om kritikk, men endte opp med å bruke'n XD

Om nok folk misliker det her kommer jeg nok til å føle ett kall om å legge til mer details.

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » lør 04 sep, 2010

Utrolig mange pene skisser. Har to ting å komme med på den siste:
-Få bort chromatic abberation-en. Kan funke bra om du er ute etter fotorealisme, men føler det ødelegger når det kommer til tegning, ettersom tegninger sjelden er ute etter total fotorealisme.

- Hånden er blurry, som minimus har nevnt. Det gir ikke så mye mening at akkurat hånden skal være ute av fokus med tanke på at den ikke er spesielt nært, eller langt borte fra kamera i forhold til alt annet.

Alt i alt digger jeg tegningene dine men dette er ting jeg ville sett på :)
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Trådstarter
The End

Takk for feedback, Guilemo!

Trodde jeg hadde fått gjort den Chro-abben subtil nok, men da må jeg nok gå inn å fikse litt til ^^
Sist redigert av The End den lør 04 sep, 2010, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » lør 04 sep, 2010

Så litt nærmere på tegningen nå. Ser ut som du har manuelt tegnet inn chrom-abb-en? Hvorfor ikke bare bruke lens correction filteret i Photoshop? :p
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Kontakt:

Legg innav EinarM » lør 04 sep, 2010

veldig kult Remi :) Denne ble fet. Hvis du har tid, ville jeg pusha grensene enda lenger. Jeg vil tro du har enda litt mer å gå på. Jeg ville gjort øyne/nese/munn enda mer "finish" for å poppe ansiktet mer frem. Jeg ser en liten antydning av at området i ansiktet virker litt flatt. Det er hvertfall litt av kritikken jeg har. all in all, imponerende stykke arbeid :)

Lite forslag
Bilde

Trådstarter
The End

Guilemo: Chromatic abberation er lagt til med lens correction ;)

Einar: Likte fargene litt bedre der ;) men jeg si ikke noen egentlig forskjell på ansiktet unntatt at det var satt litt mer i fokus med vignet'en der? skal gå over ansiktet en gang til, men jeg er redd for å overarbeide det XD
Sist redigert av The End den man 06 sep, 2010, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

Dunkejudas
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » lør 04 sep, 2010

Ah, kjempekule skisser og tøft bilde :)
Jeg liker figuren kjempegodt! Også synes jeg huset (og kløfta/fjellveggen/husveggen rett ved siden av det) til høyre for huet hennes gir massevis av stemning og historie til settingen :)

For min del er det ikke noe mangel på details (ikkeno' som ikke kommer med en Unsharp Mask på 70% anyway :)), men om du skal pusse litt mer på det så har jeg et par tanker :)

Jeg synes det hadde vært kult om lysene ble påvirket mer av foggen. Får litt følelsen av at lysene har tilnærmet lik intensitet uavhengig av avstanden nu... Også føler jeg fargene hadde blitt enda kulere om man hadde tinta hele bildet littegrann en retning. Bakgrunnen er litt desaturert for min smak nå :P

Men det var jo kjempeflott, da. Hadde jo vært en stor fjær i hatten om det kom med :)

Brukeravatar

NastyMix
Sted: moss

Legg innav NastyMix » lør 04 sep, 2010

Jeg føler at folk her komenterer om lyset men ingen gir en forklaring på hva som gjør det litt feil. Einar hadde et poeng her med å få ansiktet til å komme mere frem. For akkurat nå vil man så gjerne stoppe blikket på ansiktet hennes men den fortsetter å gli til høyre og litt ned. Blikket mitt stopper akkurat rundt hendene og det er ikke de du vil vise først.

Grunnen er,- lyskilden i bildet ditt kommer fra øverst venstre og ned, mens alt for mye i nedre høyre hjørnet er lyst opp i forholdet til lyskilden. Kløfta hennes er like mye lyst opp som hennes ansikt. Highlights er blendet. Det er for mye som skjer i bakgrunn som tar en del av oppmerksomhet samt hvite i bakgrunnen og hvite i highlightsene flater ut dybdet i bildet.
Her er en kjapp (husk en veldig rask en) overlay.

Bilde

Og ja...jeg beskjærte bildet :) Av to grunner egentlig. 1: for å få dama til å bli litt mere sentrert enn hun var. 2: Det håndtaket var bare ikke på samme detaljenivå som resten av bildet. Det var for lite og med en mikro-mini-bittelite feil i perspektiv etter min mening :)

Selve tegningen har jeg ikke annet å si enn :y:
"Det er sannsynlig at noe usannsynlig vil skje."

Gå tilbake til «2D Galleri»