Remi's DoodleThread

Vis egne arbeider! Tegning, Grafisk design, illustrasjon, web design, Game Art og Concept Art.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
The End
Sted: Oslo

Remi's DoodleThread

Legg innav The End » søn 07 feb, 2010

God ettermiddag, soldater!

Jeg har sett og lest på detta forumet ganske ofte i snart 2 år, og har nå endelig fått samlet mot til å lage min egen thread. (mest pga Einar sitt mas og tjaas (hihi)... en liten takk til Einar)

Planen er å legge ut litt concepts og forhåpentligvis se litt fremgang etterhvert, så all kritikk som fremmer sistnevnte vil bli tatt godt imot. Sier det like gjerne først som sist: Ikke vær redd for å pirke, om dere så føler for det.
Sist redigert av The End den man 08 feb, 2010, redigert 2 ganger totalt.
You got what everyone get... A lifetime.

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » søn 07 feb, 2010

Velkommen hit! Fint å få inn flere 2D personer også, blir moro å se hva du har å vise :)
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Trådstarter
The End

DooDle Part 1

Bilde
Bilde
Bilde

Trådstarter
The End

DooDle Part 2

Denne her er fortsatt WIP. skal prøve å rydde opp litt i eksplosionene og røyken samt lage en litt mer tilfredstillende bakgrunn :D
Bilde

Bilde

Lurer på om ikke jeg skal sette denne karakteren i en annen pose, og i en setting med bakgrunn osv.
Bilde

Trådstarter
The End

Also, Character-Concepts til ett prosjekt som blei scrappa. Biomancere manipulerer alt levende materiale til sin fordel og sin fiende's skrekk. Utskudd fra en sekt som verdsetter alt liv, populært brukt i krigføring under terror-kampanjer. I åpen strid vil en Biomancer fungere som en støtte-enhet med mange defansive og offansive funksjoner. En Biomancer kan bl.a øke adrenalin-nivået i en tropp, gjøre de ute av stand til å føle smerte, manipulere muskelmasse på godt og vondt men kan også strekke seg så langt som å sprenge fiender i en røyk av blod og beinsplinter.

Bilde

Dette er ett concept jeg gjorde første året på Noroff. Oppgaven var Character Design om jeg ikke husker feil.

Bilde
Sist redigert av The End den man 08 feb, 2010, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Kontakt:

Legg innav EinarM » søn 07 feb, 2010

nice stuff Remi =) mas og tjas? hehe. godt å endelig se du har arbeider oppe :)

Trådstarter
The End

Legg innav The End » man 08 feb, 2010

:loll: Hehe, Takker Einar. Bare tøyser litt ^^ Du har vel ikke nevnt det mer enn ett par ganger at jeg burde slenge meg med her. Hyggelig å bli referert hit uansett!

Brukeravatar

NastyMix
Sted: moss

Legg innav NastyMix » man 08 feb, 2010

Uuuuu!

Fint med et hue til som også tenker 2D. Du får nok se nesa mi i dine tråd en gang i blandt :D

Liker stilen din veldig godt og at du ikke sliter med å tegne organiske ting i bevegelse og perspektiv. Selv om karakterene dine ikke gjør så mye på enkelte av tegninger står de fortsatt ikke stille. Nice! :D
"Det er sannsynlig at noe usannsynlig vil skje."

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » man 08 feb, 2010

Kule bilder! Synes kanskje detaljnivået varier en del i samme bildet en del steder. For meg virker det litt rart, men ellers mye bra :)
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

NastyMix

Legg innav NastyMix » man 08 feb, 2010

detaljnivået varier en del i samme bildet en del steder

som regel når det gjelder en concept scetch, så er det ikke nødvendig med samme detaljnivå på hele tegningen, kunn det som er viktig for å beskrive en karakter. Det vil si hvis man ikke har så mye avgjørende design på føtter og sko, så holder det med moderat detaljnivå eller kanskje bare den ene foten og en risp av den andre, bare for å beskrive hvor de er.... Kunn den siste endelige design skal lages 100%

Trådstarter
The End

Legg innav The End » man 08 feb, 2010

Nastymix: Takk for ros ;) Neser settes pris på skal du se ^^ har laget mye characters som generelt står alt for mye stille, og gått litt lei igrunn. Jobber en del med Poses for tida for å gjøre ting mer intressant, og prøver å sette Karakterer i en setting heller enn på en grå canvas (så langt det er hensiktsmessig seff O:) )

Tronotrond: Point taken angående detaljnivået. Prøver å sette detaljer på det som betyr mest i bildet som oftest, og heller definere de mindre viktige tingene akkurat så mye at fantasien til den som ser overtar. Tricksy Tricks igrunn. Noen ganger funker det, andre ganger ikke. Jobber med å redusere antall ganger det ikke funker xD Men som Nasty sier, når alt er 100% prøver en å pushe detaljer så langt det er mulig :D

Trådstarter
The End

Legg innav The End » tor 11 feb, 2010

Har hengt meg opp i ansikter nå for tida. De er så SYYKT morsomme å tegne i forhold til resten av kroppen!... med unntak av pupper, seff...

*Kremt*

Bilde

Jobber med ett prosjekt som innvolverer roboter nå, så bør vel lage noen robotz imårra så ikke jeg ikke blir skutt :O Trenger noen inspirasjons-rasjoner bare...

Brukeravatar

SveinKF
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » tor 11 feb, 2010

Halla! :)
Likte veldig godt det nyeste bildet ditt. Bra sminke å stilig karakter.
Det eneste som jeg ville ha forbedret var halsen og kanskje skuldrene litt.

Legger til en paintover for å vise hva jeg mener. Kanskje du er uenig med skuldrene, men halsen er litt rar nå. ^^

Bilde

Brukeravatar

NastyMix

Legg innav NastyMix » tor 11 feb, 2010

Trenger noen inspirasjons-rasjoner bare...

Hvis Remi fra naboklasse ennå ikke har tilbudt dere å se på "how to draw manga giant robots" boka si, så foreslår jeg at du går og spør. Den setter i gang tanken på hvordan du får inspirasjon fra alt du ser rundt deg til en robot.

Uansett, skal dere ha kritikk på roboting så spør Remi, tror han er en del opphengt i roboter og aliens og blir bare glad å hjelpe til :D
Sist redigert av NastyMix den tor 11 feb, 2010, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Kontakt:

Legg innav EinarM » tor 11 feb, 2010

veldig bra tegning remi. Syntes ikke paintoveren ble så mye bedre. halsen plaget ikke meg når man ser på stilen over hele tegningen.

Nastymix: ja, remi har litt dilla på det har jeg merka =) skal prøve å få litt kritikk derifra

Gå tilbake til «2D Galleri»