Matte-painting med selveste Lars Monsen.

Vis egne arbeider! Tegning, Grafisk design, illustrasjon, web design, Game Art og Concept Art.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
hobbs
Sted: Stavanger
Kontakt:

Matte-painting med selveste Lars Monsen.

Legg innav hobbs » tor 28 jan, 2010

Bilde

Mitt første matte-painting. Skal også nevnes at jeg måtte lære meg Photoshop underveis, for det kunne jeg ikke.. :P

Ellers er det 3dsMax som er brukt til 3D-biten..
fo sho'

Brukeravatar

NastyMix
Sted: moss

Legg innav NastyMix » tor 28 jan, 2010

jeg må si at hvis du måtte lære deg photoshop her, så er det veldig bra arbeid :)

til neste gang, tenk på to ting:

*skygger skal være ca i samme retning siden det er bare en lyskilde ute på dagstid- solen! I scenen din her ser ut som du har 4 (synes spessielt på kråka som får solen fra den motsatte retningen enn fjellene eller trærna)

*uansett om scenen er tåkete, det som er nærmest (kråka her f. eks.) skal være skarpere/mere kontrast/lys enn bakgrunnen, siden det er nærmest. ellers blir bildet flat, uten dybde, med utvasket farger og lys.

Enkelte steder på dette dildet har du fortsatt sorte kanter etter utklipp på noen av elementene og det minste treet i midterste planet til høyre er for utvisket i kantene så det mister formen...blir i ett med snøen

sorry hvis jeg er slem nå, men prøver bare å gi deg litt tips til neste gang :)
"Det er sannsynlig at noe usannsynlig vil skje."

Brukeravatar

filmelskeren
Sted: Skien
Kontakt:

Legg innav filmelskeren » fre 29 jan, 2010

En bra start det her, men syntes du burde ha droppa tåka, da får vi se mer av bildet;)

Brukeravatar

SveinKF
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » fre 29 jan, 2010

Alt ser veldig blendet ut å vanskelig å fokusere på noe. Kanskje tåken er for mye å bør tones ned eller plasseres mer strategisk i forhold til hva som skal "vises" å "skjules"

Hvis du øker kontrasten, kanskje litt vignette, fjerner litt av tåken og prøver å skille litt elementer med mer kontrast i lys osv.

Bilde

Trådstarter
hobbs
Sted: Stavanger
Kontakt:

Legg innav hobbs » fre 29 jan, 2010

Takk for gode råd og tilbakemeldinger..!
Skjønner hva dere mener, har sett at det er en del som blandes sammen og at det er vanskelig å fokusere på noe i bildet.

Tror jeg ble litt opphengt i skissen jeg lagde, for den hadde enda mer tåke enn dette igjen..

Skal jobbe videre, skal tross alt lage kortfilm gjennom skolen nå så trenger å kunne lage fine bakgrunner osv..:)

Takk igjen!
fo sho'

Gå tilbake til «2D Galleri»