Noen testbilder

Vis egne arbeider! Tegning, Grafisk design, illustrasjon, web design, Game Art og Concept Art.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Ezben
Innlegg: 621
Registrert: man 03 mar, 2008
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » fre 18 sep, 2009

Hadde vært drit tøft å se dette i en animasjon, feks ta et lite klipp og skippe noen frames (for å ikke bruker for mye tid på dette).
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Innlegg: 885
Registrert: fre 02 nov, 2007
Sted: Olso
Kontakt:

Takk alle sammen!

Legg innav Tormem » fre 18 sep, 2009

@ Svein: Takk!
@ Vola: Angra faktisk litt på at jeg ikke timelapsa denne, jeg trenger det selv for å bli raskere.
@ Mis: Cyberpunk ftw!
@ Ezben: Jeg har en morph liggende mellom to ansiktsuttrykk (annen test), det ble ikke særlig bra.

Endelig resultat vil være rask fading fra ett ansiktsuttrykk til et annet, timet til events.

Tusen takk for tilbakemeldingene, at dere digger det er en stor grunn til at jeg velger å satse videre på dette! Vi jobber med en slags demo for å se om vi i det hele tatt greier det vi sikter på, og om det blir fett i det hele tatt. Kommer tilbake med flere løsdeler etterhvert som vi utvikler.

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Innlegg: 885
Registrert: fre 02 nov, 2007
Sted: Olso
Kontakt:

Bygninger test

Legg innav Tormem » lør 26 sep, 2009

Forsøker meg på en omgivelsestest, skjønner jeg trenger mer trening her. Prøver å blande blob brush i illustrator med vanlige vektorlinjer, det gikk ikke så bra.

Noen som har linker til gode tutorials på grunnleggende compositing? Skjønner ikke helt hvordan jeg skal bruke avstander o.l.

Legger ved originalbilde også. Monorailen, røret og de lite troverdige skyskraperene er 3d, mannen med sjalet er et annet bilde.

Til neste gang: Høyere oppløsning på bilde og 3d render, gjøre outlines først og satse mer på live fill-funksjonen.
Vedlegg
FutureBy2.jpg
(314.89 kiB) Lastet ned 866 ganger
FutureBy1.jpg
(323.89 kiB) Lastet ned 866 ganger

Brukeravatar

SveinKF
Innlegg: 1128
Registrert: søn 28 sep, 2008
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » lør 26 sep, 2009

Likte godt testen - virker kult å tegne noe sånt over et annet bilde.
Kunne blitt ganske kult bilde med flere detaljer som vinduer og lys rondtom på byen. Blir spennende å se hvordan neste bilde blir. :)

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Innlegg: 885
Registrert: fre 02 nov, 2007
Sted: Olso
Kontakt:

Rocket Science

Legg innav Tormem » tir 29 sep, 2009

Det rusler videre. Ser ut til at jeg har bestemt teknikk, nå er det bare å låse brushene i standardstørrelser og øve, øve, øve.

Litt ut av trening på 3d, så raketten tok flere timer :p

Kommer med farger snart, nå må jeg tegne bursdagskort.
Vedlegg
RocketScience_01.jpg
(336.75 kiB) Lastet ned 809 ganger
RocketScience_02.jpg
(243.2 kiB) Lastet ned 809 ganger

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Innlegg: 885
Registrert: fre 02 nov, 2007
Sted: Olso
Kontakt:

Opprinnelig bilde

Legg innav Tormem » tir 29 sep, 2009

Her er forresten bildet jeg tegner fra.
Vedlegg
RocketScience_03.jpg
(304.27 kiB) Lastet ned 801 ganger

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Innlegg: 885
Registrert: fre 02 nov, 2007
Sted: Olso
Kontakt:

Versjon i Farger

Legg innav Tormem » lør 03 okt, 2009

Slenger opp fargeversjonen også.
Vedlegg
Rocket Science Farger.jpg
(330.84 kiB) Lastet ned 709 ganger

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Innlegg: 885
Registrert: fre 02 nov, 2007
Sted: Olso
Kontakt:

Test av posting

Legg innav Tormem » lør 14 nov, 2009

Det går videre, jeg lurer på hvor mye jeg kan gjøre med kun Maya og Toon render, men karakterer må fortsatt males. Bare for å holde det ved like, her er Skeletor med Bachelor. En venn av meg hadde skjelettet på stua.

Bilde

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Innlegg: 885
Registrert: fre 02 nov, 2007
Sted: Olso
Kontakt:

Wires

Legg innav Tormem » tir 24 nov, 2009

Og her er et resultat av Maya Toon så langt. Tre shadere, to linjetyper.

Bilde

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Innlegg: 2164
Registrert: man 10 mar, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » ons 25 nov, 2009

kult. likte stilen på bachlor skeleton

Brukeravatar

megaman
Innlegg: 278
Registrert: man 10 nov, 2008
Sted: Sandefjord

Legg innav megaman » tir 01 des, 2009

Vanvittig kul arbeidsteknikk og stil. Totalt diggbart!!
Freelancer

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Innlegg: 885
Registrert: fre 02 nov, 2007
Sted: Olso
Kontakt:

Noen flere arbeider

Legg innav Tormem » man 01 mar, 2010

Hei

Jeg har ikke nevnt det før, men det endelige målet for disse bildene og testingen jeg foretar meg er et spill ved navnet SUM, som avhengig av finansiering planlegges ferdig i utkanten av året/tidlig neste år. Vi kommer til å opprette en arbeidsblogg med all informasjon tilgjengelig. Til da, her er noen bilder til. Alle er behandlet med samme teknikk som i resten av tråden, med litt mer vekt på 3D. Jeg dropper mest sannsynlig toon shades i Maya totalt.

I tillegg kan interesserte lese mer om spillet og planene våre i søknaden til et stipend vi søker på, lavoppløslig pdf her


Eksempel på uttrykk i ferdig device. GUI er hastejobb, vi har ikke bestemt grafisk retning på dette. Dette er en dialogscene.

Bilde

Del to av introduksjonen, close up pan ned langs en vegg, ender med to figurer foran skjermene (lager innholdet til skjermene separat, ikke med her)

Bilde

Del en av introen til demo-scenen vår, tekster øverst, deretter parallax-pan nedover byen (funker bra! :) ) NB: lav jpg kvalitet. Det er forresten operaen i Bjørvika nederst der!

Bilde

Laget en prop av en tennisball, noen dioder, plast og et batteri. Form og lys beholdes til endelig compo

Bilde

Overmalt og justert blanding av 3d og foto. Liker raster-mønsteret, hva synes dere?

Bilde

Brukeravatar

Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » man 01 mar, 2010

konge tore! keep em coming :)
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.
_________________

Brukeravatar

Misfortune
Innlegg: 2171
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » man 01 mar, 2010

Man! Elsker stilen din! =D>

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Innlegg: 2164
Registrert: man 10 mar, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » man 01 mar, 2010

stilen blir bare kulere ;)


Gå tilbake til «2D Galleri»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron