Einar's skisse/tegne tråd

Vis egne arbeider! Tegning, Grafisk design, illustrasjon, web design, Game Art og Concept Art.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » man 20 feb, 2012

takk for feedback =)

Mener du portrettskissa stian? ja den er i zbrush.

Her er en update:

(click for highrez)
Vedlegg
detail.jpg
(364.59 kiB) Lastet ned 390 ganger
horseman_EM_1500.jpg
(243 kiB) Lastet ned 390 ganger
Sist redigert av EinarM den man 20 feb, 2012, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

Misfortune
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » man 20 feb, 2012

Looks good.

Sett noe på denne eller? Han er skikkelig flink.

http://www.youtube.com/watch?v=JakrN0nX ... re=related

Brukeravatar

Trådstarter
EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Kontakt:

Legg innav EinarM » man 20 feb, 2012

Feng er skikkelig god han ja. Så den for en god stund siden. Synes du bildene likner for mye? Det var ikke intensjonen :)

Brukeravatar

Misfortune
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » man 20 feb, 2012

Bare litt.

Brukeravatar

FXdal
Kontakt:

Legg innav FXdal » man 20 feb, 2012

Feng er skikkelig god han ja. Så den for en god stund siden. Synes du bildene likner for mye? Det var ikke intensjonen

Jeg tror ikke det er for likt på noen måte, Det er jo egentlig bare en stil som har blitt mye brukt de siste årene. Tror nok du finner ganske mage bilder som ligner på hans også uten at det er kopi på noen som helst slags måte.

Eneste kritkk jeg kan komme med er at det hadde kanskje vært lit tøft å godt over et par steder med en hard edged brush for å fremheve noen fokus punkter. Det er også noe med forbeina som skurrer litt om du tenker på hvor baine roteres og hvor muskelen eventelt ligger i forhold.
Men dette er bare småpirk. ;)
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Brukeravatar

LuvMachine
Kontakt:

Legg innav LuvMachine » tir 21 feb, 2012

Kay, på tide gi en skikkelig review av Horseman-bildet ditt, Einar. For det er en del ting som skurrer her, og du kjenner meg, jeg gir deg min ærlige mening ;P

Så, som Misfortune nevner så har den litt av samme mood som Fengs bilde der, men det er ikke et problem i seg selv, det er kun mood-feel, og den er god. Det som ikke funker, for min del iallefall, er at det er ingenting ved bildet som sier WOW, sweeeeet! Det er faktisk litt kjedelig.

1: Først og fremst, det er så altfor obvious at hestene og de bakre rytterne er copy pasta rundt.

2: Selve komposisjon og posering. Til å være et bilde som skal vise begynnelsen på en epic fight, så er det lite som tilsvarer det. Alle rytterne ser helt like ut, og ser ned i bakken. De alle sitter i samme posisjon/positur. Mtp at vanishing point ligger i lyspunktet der, burde det vært mer perspektiv distortion på rytterne. De kommer alle inn fra samme vinkel, so to say.

Selve hovedryttern. Han er rett og slett kjedelig. Det er ikke noe "liv" i han, bare sitter der :P Posen hans funker dårlig, beinet dangler nesten rett ned, sverd-armen funker, men selve sverdet burdet fulgt mer perspektivet, vridd litt på det. Det er for simpelt gjort slik det er, da du har tegna sverdet i front og bare rotert den dit. Armen som holder reima ser bare teit ut. Jeg ser ingen grunn til at den armen skulle ligget der den ligger nå, om han kommer i full gallopp mot festningen der. Armen burde ligget høyere, og ikke være så "limp" som den er. Er som om han ikke holder seg fast i det hele tatt. Hestene kunne fått litt variasjon i facial features og. Åpne en munn eller to av de. Just, sumthin.

Og sist med Hovedryttern, så syns jeg han skulle fått i det minste EN facial feature, if not only hints of it. Det at det er helt mørkt i trynet, gir viewer lite feel for karkakteren. Så, enten no streaks som øynene til hestene, eller en delvis åpen, skrikende munn man kan se hint av, kunne gjort seg. Sist men ikke minst, så burde hesten til ledern være litt større, mer muskuløs enn de andres. Thats just the way it is. The leaders ALLWAYS got the more badass mounts ;D
Tror du kunne hatt godt av litt mer research på heste-anatomi (som jeg kan lite av sjæl, så skal ikke gå i dybden der..).

3: Om dette da er tenkt som et epic fight bilde, eller starten thereof, så er det lite som tilsvarer det i bildet slik det er. Hvor er forsvarslinja til den distante byen? Er det ett angrep? Er det hjemkomst til byen? Yeah..?

Og med det, critique complete. Er vel en par andre småting, men det som er nevnt nå, er hva som gjør at dette bildet kunne godt fra "Okay, ser allright ut", til "Ohhh, lookin sssssweet!".
Sikkert noen som vil gi meg pepper her for å være for kritisk, men screw that. Dette er nå min mening, og det legger jeg ikke skjul på :D
"There are very few personal problems that cannot be solved by a suitable application of high explosives."
http://failfactory.weebly.com/index.html

Brukeravatar

Trådstarter
EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Kontakt:

Legg innav EinarM » tir 21 feb, 2012

Takk for detaljert feedback Knut. Skulle ønske du hadde kommet med den før bildet var på det ferdige stadiet men, anyways. Feedback/review hjelper alltid. Jeg er forsåvidt enig og uenig i en del ting. Tror det kommer av at vi mulig har forskjellige syn på enkelte teknikker, fantasi, fortellermåter ect.

LuvMachine skrev:1: Først og fremst, det er så altfor obvious at hestene og de bakre rytterne er copy pasta rundt.

Hehe, de er ikke copy paste, ta en nærmere titt =) Alle er tegnet en og en, jeg ville skape noe creepy med at de alle er nesten like.

Når du sier epic battle så er ikke det formålet her. Dette er en innvandering. Trodde byen så litt fredlig ut med sin lyse valør og elva som renner forbi, men kanskje ikke? :P

bildet er til neste gnomon comp : horseman of the apocalypse

Brukeravatar

SveinKF
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » tir 21 feb, 2012

Med tanke på poseringer og komposisjon så vet jeg fortsatt ikke om de stopper opp eller om de galopperer fremover. Hesten til "Horseman" ser enten ut som den bråstopper eller går bakover. Ser også en feil me at både høyre bakben og framben er oppe på samme tiden. Dette er fysisk umulig pga balanse.

Enig i det Knut sier om at bildet ikke forteller så mye. Alt jeg får utav det nå er at de er på vei en plass og det regner meteorer. Får veldig lite følelse at de skal angripe en by. Klarer ikke relatere meg til det som skjer. Det ser også ut som de ikke stormer direkte mot byen.

Du har en linje fra hoven til hesten ut til tuppen av sverdet. "Horseman" ser bakover mot venstre av bildet. Dette er ting som får meg til å fokusere mye på alt som skjer til venstre i bildet. Hvis det skal være en innvandringen så burde du kanskje vise noe av byen som kan relatere til at det er en fredelig by. Skipshavn med uskyldige arbeidere. Mennesker i handel på markedsplassen i byen. Mennesker som gjør dagligdagse ting. En by som ser ut som det lever folk inn i. Dette hadde vært en veldig fin kontrast mellom de skumle dødelige rytterene mot de fredelige uskyldige menneskene (som snart skal dø). Da kan vi som mennesker relatere oss til de å få følelser utav å se på dette bildet.

Du har vel sagt deg ferdig med dette bildet, men bildet kunne blitt mye bedre med elementer som fortelte historien på en mer klar måte.

Brukeravatar

Trådstarter
EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Kontakt:

Legg innav EinarM » tir 21 feb, 2012

Mye bra feedback her =) Skal se om jeg får tid til å gjøre noen inngrep før deadline på konkurransen. Takker =)

Brukeravatar

Trådstarter
EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Kontakt:

Legg innav EinarM » ons 07 mar, 2012

en kjapp 3 lanscapes skisse
Vedlegg
- 3_landscapes_01.jpg
(51.17 kiB) Lastet ned 230 ganger

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » tor 08 mar, 2012

Einar Einar Einar .. Jeg er så glad at du fortsetter å øve deg :D Utrolig digg å se fremgangen din.. Jeg elsker at vi får ta en del i utviklinga di :) Tegning er ikke helt mitt område, jeg har ikke så mye kritikk, men jeg følger med :p

Fortsett.. ! :D
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

Trådstarter
EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Kontakt:

Legg innav EinarM » søn 18 mar, 2012

Starte på en mattepaint i dag, den er for øyeblikket uten noen foto, kun blocking og planlegging.
Platen er fra en konkurranse på cgchannel. Tema er å skape en "king kong" verden.

Ellers har jeg tegnet mye tradisjonellt i det siste. Skaffa meg en liten handy sketchbook og enkle kulepenner. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke skaffet det tidligere. Det kan bli litt tiltak å dra opp en a4 blokk og penal hele tiden. Anyways, det funker veldig bra mtp effektivitet. Nå skisser jeg litt hver dag. Og med kulepenner så lærer man seg å planlegge og tegne mer korrekt.
Ikke at det er noe nytt, men det anbefales.

"btw: det ble andreplass på det horsemen bildet, 15 nye dvd's"
Vedlegg
MP_01.jpg
(47.24 kiB) Lastet ned 196 ganger
plate.jpg
(52.89 kiB) Lastet ned 196 ganger

Brukeravatar

Trådstarter
EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Kontakt:

Legg innav EinarM » tir 17 apr, 2012

Denne har ligget i fred siden sist. Det er litt vanskelig å bestemme seg for konseptet. Hva synes dere?
Vedlegg
kong.jpg
(41.48 kiB) Lastet ned 155 ganger

Brukeravatar

SandboxMakebelieve
Kontakt:

Legg innav SandboxMakebelieve » tir 17 apr, 2012

Likte begge de to siste as... Det føles som 2 forskjellige steder på samme fjellet...

Om jeg må velge ett av de som jeg liker best så blir det det siste, fordi det blir mer interessant da det umiddelbart introduserer et slags story element (Bor det noen i denne "hulen"?)

Digger vannfallene i det fjerne!

Brukeravatar

3DJørgen
Sted: Bergen, Norway
Kontakt:

Legg innav 3DJørgen » ons 18 apr, 2012

Har du ikke vunnet alle gnomon dvd'ene snart? :P

Jeg liger konseptet på det nederste bildet bedre, men komposisjonen på det øverste fungerer bedre i mine øyne. Føler den linjen som bakken i forgrunnen lager kanskje blir litt rett og kjedelig. Og den steinen som stikker opp rett til høyre for elven blander seg litt med det området i bakgrunnen der, som gjør at avstandsfølelsen blir litt brutt. Plantene som er rett over elven i forgrunnen føles også litt rare. Men de skal kanskje være refleksjoner av plantene i huletaket? Jeg liker også fossene i bakgrunnen veldig godt. Kommer til å bli et drit stilig bilde.
“Think of me like Yoda, but instead of being little and green I wear suits and I'm awesome. I'm your bro—I'm Broda!”

3D Designer/Compositor hos Goontech. Medeier i Henchman & Goon AS.
http://goontech.no/ - http://henchmangoon.com/

Gå tilbake til «2D Galleri»