Edvard's SketchThread (NSFW)

Vis egne arbeider! Tegning, Grafisk design, illustrasjon, web design, Game Art og Concept Art.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Edvard
Kontakt:

Edvard's SketchThread (NSFW)

Legg innav Edvard » tir 05 jun, 2012

Thread is now NSFW: nude figures.

Hey hey hey! Har følgt med på mange av sketchbook threadene her og følte at det er på tide at jeg laget en thread også for skissene mine. Putter mye tid i karakter tegning, og studie av anatomi og farge/skyggelegging.

Bilde

Roboten ble tegnet på 2,5 timer, følte at jeg fikk gjort ganske mye under den tiden.

Bilde

Denne laget jeg da jeg fikk lyst til å tegne et sånt en sånn typisk monster-boss man ser i spill som Diablo, Warcraft, osv.

Bilde

Fire våpen designs der hver type skal være tydelig skilt visuelt sett.

Har flere tegninger å poste, men skal ungå å mose alt sammen i en post. :P
Sist redigert av Edvard den tor 07 jun, 2012, redigert 3 ganger totalt.

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » ons 06 jun, 2012

Nice! Digger stilen på roboten og monsteret. Monsteret kunne hatt et litt bedre grep rundt våpenet i høyrehanda, ser nesten ut som at pekefingeren er bak grepet. Herlig bruk av lys og skygge :)
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Trådstarter
Edvard
Kontakt:

Legg innav Edvard » ons 06 jun, 2012

Drakon skrev:Nice! Digger stilen på roboten og monsteret. Monsteret kunne hatt et litt bedre grep rundt våpenet i høyrehanda, ser nesten ut som at pekefingeren er bak grepet. Herlig bruk av lys og skygge :)

Takk, og ja du har rett i det med håndgrepet. Veldig klønete grep nå som du pekte det ut ser jeg. :P

Brukeravatar

Trådstarter
Edvard
Kontakt:

Legg innav Edvard » ons 06 jun, 2012

På tide å poste litt mer!

Bilde

Etter jeg startet med Taekwondo så ble jeg inspirert til å skisse en Steet Fighter'ish martial arts dude. Burde gjøre den ferdig en gang.

Bilde

"Viking Summer"... En artig skisse jeg tegnet for en stund siden. Den var tegnet uten noe spesiell struktur så shadinga er litt rotere og posen er egentlig ganske dårlig. :P

Bilde

Fantasy character design.

Bilde

Ansikt tegning øvelse, pretty much.

Brukeravatar

Crockett
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg innav Crockett » tor 07 jun, 2012

Nå har du jo ikke akkurat bedt om konstruktiv kritikk av bildene dine, men er likevel fristet til å si noe :)

Roboten: Helt rå, veldig god balanse og bruk av lys/skygge i bildet. Jeg mistenker imidlertid at bakkeskyggen ville vært noe annerledes når du velger å røpe hvor sola befinner seg på himmelen :)

Monsteret: Synes karakteren er utrolig kul og godt tegnet. Tror imidlertid at jeg ville vridd kniven han har i høyre hånd 180 grader bl.a. for å unngå at den forsvinner ut av bildet. Mistenker også det ville skapt en enda mer interessant pose.

Viking Summer: Snerten viking-babe, ikke noe å si på henne bortsett fra "nice work". Treet til høyre skaper imidlertid en alvorlig ubalanse i bildet. Hvis du hadde plassert henne litt mot venstre i bildet, så tror jeg at det kunne bli en utrolig god komposisjon dersom du lar henne se på ett eller annet laaaangt borte. Kanskje en "golden city" i horisonten ala Soria Moria

Håper det er ok at jeg ga noen små synspunkter. Ikke misforstå meg, du er utrolig talentfull :)

Brukeravatar

Trådstarter
Edvard
Kontakt:

Legg innav Edvard » tor 07 jun, 2012

Crockett skrev:Nå har du jo ikke akkurat bedt om konstruktiv kritikk av bildene dine, men er likevel fristet til å si noe :)

Roboten: Helt rå, veldig god balanse og bruk av lys/skygge i bildet. Jeg mistenker imidlertid at bakkeskyggen ville vært noe annerledes når du velger å røpe hvor sola befinner seg på himmelen :)

Monsteret: Synes karakteren er utrolig kul og godt tegnet. Tror imidlertid at jeg ville vridd kniven han har i høyre hånd 180 grader bl.a. for å unngå at den forsvinner ut av bildet. Mistenker også det ville skapt en enda mer interessant pose.

Viking Summer: Snerten viking-babe, ikke noe å si på henne bortsett fra "nice work". Treet til høyre skaper imidlertid en alvorlig ubalanse i bildet. Hvis du hadde plassert henne litt mot venstre i bildet, så tror jeg at det kunne bli en utrolig god komposisjon dersom du lar henne se på ett eller annet laaaangt borte. Kanskje en "golden city" i horisonten ala Soria Moria

Håper det er ok at jeg ga noen små synspunkter. Ikke misforstå meg, du er utrolig talentfull :)

Er enig med pretty much alt du sa der. Skal sørge for at ting jeg tegner fremover blir thumbnailet først så komposisjon og posering blir planlagt ordentlig, ikke improvisert underveis. Burde egentlig thumbnaile for sketcher også siden jeg ofte ender opp med å gjøre dem ferdig anyways.

Brukeravatar

Trådstarter
Edvard
Kontakt:

Legg innav Edvard » tor 07 jun, 2012

Enda mer sketches 'n stuff!

Bilde

Anatomi studie fra hukommelsen. Tok ca 5 timer, og hadde tatt time en til vis jeg gadd å gjøre ferdig den andre hånda og føttene. :P

Bilde

Noe cartoony for en gangs skyld!

Bilde

Environment med abstrakt shading. Vis du syns himmelen ikke henger sammen med environmenten så har du helt rett, skal se warped ut.

Bilde

En eldre shading øvelse av random objekter.

Bilde

Fantasy / sci-fi ansikter.

Brukeravatar

Trådstarter
Edvard
Kontakt:

Legg innav Edvard » ons 06 mar, 2013

På tide å poste litt nytt!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Denne er ca 90 % ferdig.

Bilde

progress bilde:
Bilde

Brukeravatar

LuvMachine
Kontakt:

Legg innav LuvMachine » ons 06 mar, 2013

:y:
"There are very few personal problems that cannot be solved by a suitable application of high explosives."
http://failfactory.weebly.com/index.html

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » tor 07 mar, 2013

Nice =) bra jobba! gått med litt tid på den siste?

Brukeravatar

Trådstarter
Edvard
Kontakt:

Legg innav Edvard » tor 07 mar, 2013

EinarM skrev:Nice =) bra jobba! gått med litt tid på den siste?

Jobbet på den i ca 25-30 timer så langt.

Brukeravatar

SandboxMakebelieve
Kontakt:

Legg innav SandboxMakebelieve » tor 07 mar, 2013

Fresh ! Flere tegnere :)

Mye pent !

Brukeravatar

Trådstarter
Edvard
Kontakt:

Legg innav Edvard » tor 21 mar, 2013

Et par nye skisser!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar

SandboxMakebelieve
Kontakt:

Legg innav SandboxMakebelieve » tor 21 mar, 2013

Stor fan av stein-studiene dine. Fine former og farger!

Den siste der er digg!

Brukeravatar

Trådstarter
Edvard
Kontakt:

Legg innav Edvard » man 25 mar, 2013

En rask landskaps-skisse. Tester ut nye teknikker.

Bilde

Gå tilbake til «2D Galleri»