SMB Lærer å tegne

Vis egne arbeider! Tegning, Grafisk design, illustrasjon, web design, Game Art og Concept Art.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
SandboxMakebelieve
Kontakt:

SMB Lærer å tegne

Legg innav SandboxMakebelieve » fre 13 jan, 2012

Poster bare alle 2D Arbeider her tenker jeg - Sketchbook style.

Begynner med noen forskjellige studies jeg har gjort de siste dagene. Sliter veldig med rendering og detailing. Spesielt i forhold til stein/fjell og den slags.. Noen som har noen gode tips / tuts på det området? Utover den selvfølgelig "tegn det masse så lærer du det?"

Bilde

Uploaded with ImageShack.us

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar

LuvMachine
Kontakt:

Legg innav LuvMachine » fre 13 jan, 2012

Nice nice. Begynner komme seg dette.
Utover det har jeg ikke spesielt mye tips til rendringa annet enn at du er allerede på vei der. Du har fått ned hovedkomponentene, fargetonene og alt som trengs for videre detaljering. Eneste er å bare bruke en time eller tre på noodleing :P
Litt custom brushes er jo alltids greit til ekstra details om tid er ett issue. Tegn noen steiner f.eks, og lag en custom brush av det. Kødd med brush innstillinger til du får ønsket resultat. Overlays av RL bilder kan også være greit. Bare husk å tegne over det, bruke det mer som en guide.
Sliter litt med rendringa selv. Er ikke bare bare det der. ^^

Denne kan jo muligens være til hjelp for deg;
http://www.thegnomonworkshop.com/store/ ... oncept-Art
"There are very few personal problems that cannot be solved by a suitable application of high explosives."
http://failfactory.weebly.com/index.html

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » fre 13 jan, 2012

Et generelt tips når du lærer å tegne er å ikke kopiere det du ser, men analysere det. Jeg har kopiert masse, og det hjelper egentlig veldig lite. Det er første i det siste etter jeg har konstruert volumene og virkelig tenkt på formen til objektene du tegner, at jeg begynner å lære av slike studier. Selvsagt, noen ganger er kopiering fint, men i nesten alle tilfeller vil skikkelig konstruksjon og analyse være langt mer nyttig.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Trådstarter
SandboxMakebelieve
Kontakt:

Legg innav SandboxMakebelieve » fre 13 jan, 2012

Takk for oppmuntringen Luv! Gode tips også, skal absolutt prøve!

Guilemo skrev:Et generelt tips når du lærer å tegne er å ikke kopiere det du ser, men analysere det. Jeg har kopiert masse, og det hjelper egentlig veldig lite. Det er første i det siste etter jeg har konstruert volumene og virkelig tenkt på formen til objektene du tegner, at jeg begynner å lære av slike studier. Selvsagt, noen ganger er kopiering fint, men i nesten alle tilfeller vil skikkelig konstruksjon og analyse være langt mer nyttig.

Aha.. Kan du forklare litt nærmere hva du mener med å konstruere og analysere? I praktisk forstand liksom? Hvordan ser/høres det ut?

Takk for bra tilbakemeldinger!

Brukeravatar

Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » fre 13 jan, 2012

Jeg skal se om jeg får tid til å lage et eksempel til deg i morgen :)
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » lør 14 jan, 2012

Konstruksjon betyr rett og slett at du konstruerer det du tegner med enkle volumer. Jeg tenkte opprinnelig å bruke en av tegnigene dine som eksempel, men bildene var tatt forfra, så det var lite dybde i de.

Finn de enkleste formene som bokser, sylindre, baller, osv for å representere avanserte volum. Om du kopierer vil det ser bra ut, men du lærer lite. Om du kopierer et hode og noen ber deg om å tegne det i en annen vinkel, sliter du. Konstruerer du det derimot, kan du rotere det så mye du vil, gitt at du forstår formene.

Du må unnskylde mine forferdelige tegninger her. Den siste uken har jeg vært på skolen til midnatt hver dag for å tegne, så jeg trenger noen dager hvile nå :p Uansett, eksempler.

Bilde

Om jeg kunne fortalt meg selv en ting da jeg begynte om tegning med det jeg vet i dag, så er det dette. Konstruer! Når du kan dette, føler du at du kan tegne «alt».

Så kort oppsummert: Om du kan konstruere kan du tegne ting fra alle mulige vinkler, og du vil lære MYE mer. Om du tar et semeter på Drawing Accademy, som jeg nevnte i en annen tråd, vil du lære dette MEGET godt.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

Trådstarter
SandboxMakebelieve
Kontakt:

Legg innav SandboxMakebelieve » lør 14 jan, 2012

Ahaaa... Jeg forstår! Det virker jo egentlig helt åpenbart at det er bedre enn å tegne etter, når du forklarer det sånn. Jeg skal gjøre en del av dette fremover!

Hjertelig!

@ Luv Machine - Fantatisk tutorial den du linket til. Har heldigvis subscription på Gnomon så jeg kan se alt på nettet. Genialt med brushes, ser for meg det vil være til stor hjelp i arbeidslivet i alle fall, om jeg kan pumpe ut konsepter så fort. :D/

danielodland

Legg innav danielodland » lør 14 jan, 2012

http://www.thegnomonworkshop.com/store/ ... -Sketching

Det Henning snakker om lenger oppe gås det gjennom i detalj på denne dvd'en.

Brukeravatar

Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » lør 14 jan, 2012

danielodland skrev:http://www.thegnomonworkshop.com/store/product/83/Dinosaur-Drawing%3A-Anatomy-and-Sketching

Det Henning snakker om lenger oppe gås det gjennom i detalj på denne dvd'en.

Denne er svært anbefalt. Jeg ville og skaffet en bok om konstruksjon og slikt.

Bridgeman. Sterkt anbefalt.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

LuvMachine
Kontakt:

Legg innav LuvMachine » lør 14 jan, 2012

Kommer med litt mer feedback senere, inntil da, så kan disse være greie ta en titt på, da de går mer inn i fundamentals av perspektiv tegning og form-gjengivelse ut i fra simple primitiver osv. Ettersom du har subscription, så utnytt det for alt det er verdt ^^

Scott Robertson sine tuts fant jeg veldig nyttig til å lære meg bedre konstruksjon-utvikling/tegning.
"Basic perspective form drawing" kan være en grei start trur jeg.
http://www.thegnomonworkshop.com/store/ ... -Robertson

Og du kjenner selvsagt til Feng Zhu. Men om du kjenner til disse Gnomon filmene hans, det vet jeg ikke :P
Ganske fine disse, og retter seg mer mot design, men også mye fundamentals når det kommer til slik konstruksjon som det så pent heter.
Samt veldig mye mer in-depth enn det han viser i Youtube vidsa.
http://www.thegnomonworkshop.com/store/ ... 3/Feng-Zhu

Bridgeman boka som Guilemo nevner er meget kjekk og ha.
Enjoy ^^
"There are very few personal problems that cannot be solved by a suitable application of high explosives."

http://failfactory.weebly.com/index.html

Gå tilbake til «2D Galleri»