3d viewer

Vis egne arbeider! Tegning, Grafisk design, illustrasjon, web design, Game Art og Concept Art.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Kelemvor
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » fre 09 des, 2011

Takket være en del slit med same-origin-policy så fant jeg ut at det var best å sette opp en server selv som jeg kan kjøre applikasjonen på. Grunnet mye knot med det så har jeg ikke kommer så langt i selve prototypingen, men noe er oppe og går i hvert fall.

Det er ingen login og alle har tilgang til alle modellene (det gjelder sletting også), så ikke legg ut ting for å beholde de der. Databasen blir nok resatt innimellom også. :)

Borsett fra det så er det bare å teste ut. For tiden er det kun collada-filer som går, og materialet stemmer ikke med det som er blit lagt på.

ThreeDee

TODO:
- Innlogg med OmniAuth (enten egen konto eller via twitter/fb/google)
- OBJ
- Dele parts over modeller (f.eks. base til modellene, gulv osv)
- Scale, rotate og translate på parts
- Kamera pos of rot
- Lights (legge til flere, pos, type og rot)
- Legge til egne materialer
- Legge til egne teksturer
- Bakgrunnsfarge

Kommer ikke på noe mer i farten, men kom gjerne med innspill

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » fre 09 des, 2011

Kult!!

Blr vel litt som denne da?
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

3DJørgen
Sted: Bergen, Norway
Kontakt:

Legg innav 3DJørgen » fre 09 des, 2011

Hos meg er det bare grått der bildet skal være.. Mangler jeg en plugin eller noe? Kjører Firefox 8.0.1..
“Think of me like Yoda, but instead of being little and green I wear suits and I'm awesome. I'm your bro—I'm Broda!”

3D Designer/Compositor hos Goontech. Medeier i Henchman & Goon AS.
http://goontech.no/ - http://henchmangoon.com/

Brukeravatar

Stiansch
Kontakt:

Legg innav Stiansch » fre 09 des, 2011

3DJørgen skrev:Hos meg er det bare grått der bildet skal være.. Mangler jeg en plugin eller noe? Kjører Firefox 8.0.1..

Bare grått her også gitt :\

Brukeravatar

Trådstarter
Kelemvor
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » fre 09 des, 2011

Hvis det er grått så fungerer det. Ting er bare plassert feil. :)

Brukeravatar

3DJørgen
Sted: Bergen, Norway
Kontakt:

Legg innav 3DJørgen » lør 10 des, 2011

Aha. Skjønte det nå :) Veldig stilig. Hadde vært tøft om du fikk til så man kan endre størrelsen på objektet i avspillingsvinduet. Eller zoom om du vil. Gleder meg til å se hva mer det blir ut av det her!
“Think of me like Yoda, but instead of being little and green I wear suits and I'm awesome. I'm your bro—I'm Broda!”

3D Designer/Compositor hos Goontech. Medeier i Henchman & Goon AS.

http://goontech.no/ - http://henchmangoon.com/

Brukeravatar

Trådstarter
Kelemvor
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » tir 13 des, 2011

Nå har jeg lagt til innlogging via tredjepart, eller, hvis man er mistroende (eller ikke har noen av de tjenesene), så kan man lage egen konto.

Skal gå over de tjenestene og strupe permissions så langt jeg kan, for jeg trenger kun login-api, og ikke noe annen informasjon.

Modeller man registrerer da er tilgjengelig for alle, men kun den som har laget den har tilgang til å endre på den.

Har også fått en litt bedre url på siden: http://www.threedee.whitespacemedia.no/

Brukeravatar

Trådstarter
Kelemvor
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » tir 13 des, 2011

Nettopp oppdatert redigering av modellen slik at man får en bedre feedback på hvilken endring man gjør.

Det er bare å teste hvis dere vil.

Det neste jeg tenker å legge til er lys.

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » ons 14 des, 2011

jeg savner litt det at man kan bruke musepekeren litt.. at vi kan stoppe rotasjonen eller rotare bare littegranne opp og ned for å kunne se en smule fra en annen vinkel :)
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

Trådstarter
Kelemvor
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » ons 14 des, 2011

Det kommer, det kommer. Jeg føler at det viktigste nå er å få på plass modellene med lys og eventuelle teksturer hvis man vil overskrive disse.

Planen er etterhvert at man skal kunne velge hvordan kontrollene skal være. Tastatur, mus, kun automatisk rotering, stopp rotering ved hover, zoom, pan, pan kun i høyden, osv.

Har dere noen idéer er det bare å slenge de ut. Tenkte jeg skulle prøve å få på plass lys i løpet av kvelden, men kjenner jeg meg selv rett så tenker jeg for mye før implementering og da rekker jeg ikke å bli ferdig. :)

edit: Det er forresten veldig motiverende å få tilbakemeldinger. Da vet jeg i hvert fall at noen følger med. :D

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » ons 14 des, 2011

Jeg kunne godt tenkt meg å teste en av mine egene modeller på dette for å se om greia kan fungere til den funksjonen jeg selv ønsker, ha på forsiden av portofolion min..

men er mye som er unødvendig å ha for meg

Zooming ser på jeg som unødvendig, jeg føler det blir litt for mye utifra funksjonen jeg tenker da. Samme med pan.

jeg tenker veldig enkelt, du åpner en portofolio. Et sted på siden er det et slikt vindu med ditt beste arbeid. (character)

den roterer sakte rundt. Du kan stoppe roteringen. Rotere modellen littegranne opp og ned for å få en smule annen synsvinkel (ikke for mye.)

og du kan starte rotasjonen igjen opp til en viss hastighet. :)

så da trenger vi normal channel, spec, diffuse, glow (emission) og opacity.. pluss de funksjonene jeg snakker.. og kanskje en mulighet til å forandre bakgrunnen med en slags ramp eller uten ramp.

+en utrolig enkel måte å kunne plassere dette inn hvor du ønsker i din portofolio (med litt kunnskap om hjemmeside mekking)

dette er seff bare sett fra utifra det jeg syntes denne kan fungere utrolig bra som :)
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

Brukeravatar

Trådstarter
Kelemvor
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » ons 14 des, 2011

Når det gjelder kontroller så er dette noe man skal kunne kontrollere på modell-nivå. Mao så kan du ha to forskjellige modeller med forskjellige kontrollmetoder/restriksjoner.

Når det gjelder å enkelt kunne sette det inn hvor enn du ønsker så er det delvis implementert allerede, men jeg ser at jeg har glemt å åpne den for publikum.

Prinsippet er enkelt:
URL til modell: http://www.threedee.whitespacemedia.no/models/1
URL til iframe: http://www.threedee.whitespacemedia.no/models/1/iframe
URL til iframe med spesifikke dimensjoner: http://www.threedee.whitespacemedia.no/ ... height=200

Enklere blir det ikke (tror jeg). Når man legger på '/iframe' så forsvinner all layout, så alt som er igjen er modellen (og et lite watermark som jeg kanskje skal fjerne).

Jeg skal oppdatere og dytte ut fungerende versjon i kveld på iframe.
Etterhvert kan det hende jeg legger inn noe mulighet for blokkering slik at den som eier modellen kan bestemme hvilke domener som får lov til å hente iframe, men jeg har ikke bestemt noe ennå.

Takk for god tilbakemelding! Det er bare å teste opplasting av modeller nå hvis du vil, men ting er ikke feature complete ennå.

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » tor 15 des, 2011

Vet ikke tid jeg selv får tid til å prøve dette, stressende dager for tiden og har lite tid på fritiden til å holde på med 3d stasj.. og jeg er lat :D

men en dag!

Gå tilbake til «2D Galleri»