3d viewer

Vis egne arbeider! Tegning, Grafisk design, illustrasjon, web design, Game Art og Concept Art.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » fre 02 des, 2011

sender deg normalmap/spec senere, men der er diffuse og box ihvertfall
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.
_________________


pampers
Innlegg: 140
Registrert: fre 27 mar, 2009

Legg innav pampers » fre 02 des, 2011

cool shit!
ta også en titt på http://meshbin.com/ som er unity-basert :)

Brukeravatar

Mikademius
Innlegg: 1625
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » fre 02 des, 2011

cool stuff :D
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Trådstarter
Kelemvor
Innlegg: 1221
Registrert: man 19 jun, 2006
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » lør 03 des, 2011

Da har jeg fjernet mye unødvendig fra filen, så nå er den på 2.3 mb. :D

Brukeravatar

Trådstarter
Kelemvor
Innlegg: 1221
Registrert: man 19 jun, 2006
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » man 05 des, 2011

Har ikke fått testet den så veldig nøye, men her er en liten test:
http://kelemvor.net/tests/3d_model_maps/

Beklager dårlige kontroller for nå. :D

Brukeravatar

Misfortune
Innlegg: 2171
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » man 05 des, 2011

Sweet. Bra gjort.

Brukeravatar

Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » man 05 des, 2011

sweet thomas.. du er helten min.. =D>

mappet jeg mekka ser ut til å funke, bra normalmappet funker og ser ut som diffusen funker, men det ligger et slags overlay med checkermap ? :P

ser også ut som Y aksen er feil vei, noe man egentlig kan endre på i normalmappet..
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.



So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

_________________

Brukeravatar

Trådstarter
Kelemvor
Innlegg: 1221
Registrert: man 19 jun, 2006
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » man 05 des, 2011

Jeg la på en checker på specular for å teste litt. :)

Koordinatsystemet er basert på at Z er opp, så man må nok rotere modellene for at det skal bli rett.

Jeg lagde forresten en egen kube som jeg la teksturene dine på, for når jeg bruker kuben din så roterer den ikke i origo.

Hvis du har en litt mer komplisert modell du vil teste ut, så er det bare å slenge over.

Som det ble nevnt tidligere så er jo dette en mulighet for å få vist frem modellene sine på en mer interaktiv måte på nettet. Er det noen ved dette forumet som hadde takket ja til en slik tjeneste? Last opp modell, sett opp materialer også kan man hente det vha en iframe e.l.?

Brukeravatar

Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » man 05 des, 2011

Jeg hadde takka ja til ha noe slikt i portofolion min ihvertfall.

Muligheten til å ha en roterende modell i et for.eks 700hx300b stort bilde på høyresiden i portofolion min hadde vært helt awesome :)

Så for.eks på venstresiden har jeg vanlige thumbnails med annet arbeid, som kan forstørres opp til fullsize bilde med et enkelt trykk, men på andre siden går denne modellen sakte rundt og man kan justere smått på vinkelen i z selv.

For å vise det mest imponerende arbeidet først, og eventuelle arbeidsgivere kommer til å legge merke til det med en gang og trykke på den med en gang for å rotere litt :P

Enkle knapper over med contact osv. Noe slikt kunne jeg tenkt meg, bare en ide :P
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.



So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

_________________

Brukeravatar

Tormem
Innlegg: 885
Registrert: fre 02 nov, 2007
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » man 05 des, 2011

*host* gif, *host*

Bare fleiper, ser veldig spennende ut, det her!!

Brukeravatar

Trådstarter
Kelemvor
Innlegg: 1221
Registrert: man 19 jun, 2006
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » man 05 des, 2011

Hehe. Gif er jo en mulighet, men det krever da prerendrede bilder og ganske mye kode for å få satt opp. Jeg tror da heller en png-serie ville vært bedre mtp indexed/rgb og at du manuelt kan kontrollere animasjonen.

Jeg skal prototype en tjeneste på dette og se om det er mulig å bruke det til noe fornuftig.

Brukeravatar

Mikademius
Innlegg: 1625
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » man 05 des, 2011

Jeg vet at det er mulig aa bruke dette til noe fornuftig :)
Anbefaler at du fortsetter aa utvikle dette ;)
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » tir 06 des, 2011

hvor mange polys kjørte du ut boksen på?
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.



So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

_________________

Brukeravatar

Trådstarter
Kelemvor
Innlegg: 1221
Registrert: man 19 jun, 2006
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » tir 06 des, 2011

6.. :) Jeg slengte nettopp opp en boks med 26k polys, men det skjedde noe rart når jeg la på materialet. Skal se om det var jeg som dreit meg ut eller hva som skjedde.

Når jeg tok bort en subdiv og den kom på mellom 6-7k så gikk det fint.

Skal som sagt undersøke litt, men det virker som om 10k er rundt akseptabelt. :)

edit: "For compatibility reasons the number of vertices are limited to 65k (16-bits) per mesh which is quite low. Fortunately multiple meshes are supported and scenes or models with up to 500k triangles stay interactive in the browser."

Brukeravatar

Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » tir 06 des, 2011

det var nok du som dreit deg ut, :P tipper du fucka opp uv mappen! :D :D :D

jeg kan godt være testpersonen din for å få inn en low-poly modell i portofolion :P
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.



So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

_________________


Gå tilbake til «2D Galleri»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron