Solidworks

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
deciBel

Solidworks

Legg innav deciBel » tir 04 mar, 2008

Noen som kan gi meg tips på bra nettsider med tutorials for SolidWorks?
Jeg har brukt vår kjære venn Google men kan ikke si jeg ble videre imponert.

...Eller kanskje noen her har peiling? Jeg skulle så gjerne hatt LITT starthjelp på et par ting....Har jobbet masse med 3DS Max før, så jeg sliter litt med å vende meg til SolidWorks sin "workflow".

Trådstarter
deciBel

Legg innav deciBel » tor 06 mar, 2008

Jeg skal designe en rammekonstruksjon av 30x2 mm rundstål etter en fysisk gjenstand (Prototype) som jeg har mål fra.

Resultatet jeg ønsker er å kunne få utarbeidet da en tegning med "cutlist" som jeg kan sende til en mekanisk verksted, for så å få allt ferdig kuttet, og klart til sveising.

...jeg antar at jeg må lage alle streker med "line" tool, og så modifisere dette til å vises som structure steel,... men åssen gjør man det?

Brukeravatar

Esekiel
Sted: Kongsberg/Hønefoss

Legg innav Esekiel » tir 12 aug, 2008

jeg vet at dette er en ganske gammel tråd, men poster litt i den for det.
Du gir meg ikke veldig mye informasjon på hvordan det skal være, har du en skisse eller lignende?

Du må bare begynne med et plane som du da lager to circle scethes på (en på 30mm og en på 28mm, siden stålet er 2mm tykt) Deretter må du ekstrudere dette ut i ønsket lengde, slik fortsetter du til du har fått alle sylindrene du trenger.

Mest sansynlig må du bruke flere teknikker en dette, men hvis du har en skisse kan jeg nok gi deg flere tips en dette.
Tenkte jeg skulle prøve å få noen av dere her på msn, slik at vi kan dele kommentarer, og få/gi fortløpende hjelp, så er bare å legge meg til.
<----------
Hvor mange ganger må man smoothe en firkant for å få en perfekt sphere?

Trådstarter
deciBel

Legg innav deciBel » man 24 nov, 2008

Hallais...

En tråd blir vel aldri for "gammel" på nett :p

Jeg har fått laget noen test-tegninger, men det blir lissom aldri til at jeg blir no særlig fornøyd :p Kan jo hende det har med mine Solidworks skillz å gjøre...

Men tenkte liksom litt sånn som i denne duren :
Rammekonstruksjon

Brukeravatar

8D
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav 8D » tir 25 nov, 2008

Å solidworks er det lenge siden jeg har jobbet med. 3dmax og solidworks er 2helt forskelig programmer.

Bilder av hva du prøver på hadde vært best.

-Vet du at du kan bruke en plan til å bestemme banen til den extruderte planen?
-Husk at alt i en plan burde være definert(/Målsat) i x og y en gang ikke mer eller mindere.

Eller er det noe annet som er problemet?
Det fins ikke bare 3 men uendelige dimensjoner... and i got to do it all!!!

Trådstarter
deciBel

...Prøver å tegne en slik en...

Legg innav deciBel » tir 25 nov, 2008

...Prøver å tegne en slik en...som dette.. En Crosskart

Brukeravatar

8D
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav 8D » tir 25 nov, 2008

ja, det er ingen let jobb det. burde kanskje begjne på noe mindere og jobbe deg opp. ta en del(/skritt) om gangen.

Solidworks er først og fremmst en teknisk program. Programet krever at alt skal være målsatt i minste detalj. (men det mulig å skru av dette men da er vitsen med solidworks lit borte)

Er det ikke noen greie tutorials under help? jeg lærte det lille jeg kan på ingeniørhøgskolen. ja kanskje du burde lete etter noen ingeniør- ev.skole Forum. Det virker som om tassel har postet flere gode sider.

Du burde komme med et konkret problem. så får du hjelp.
Det fins ikke bare 3 men uendelige dimensjoner... and i got to do it all!!!

Gå tilbake til «SolidWorks»