wacom lagg/right click

Diskuter teknikker, photoshop, tegnebrett eller andre ting som har med illustrasjoner, grafisk design og webdesign å gjøre.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Minimus
Sted: Trondheim

wacom lagg/right click

Legg innav Minimus » fre 08 mai, 2009

Ok nytt problem som jeg ikke klarer og løse. jeg sitter på en graphire 3 wacom tablet. jeg kjører den nyeste driveren og noe som iriterer meg syk der at vær gang jeg putter penna ned på plata så blir første strøket veldig læggat...noen forklar?

det eneste jeg har funnet ut er at vist jeg setter penna ned på plata og bare lar den stå der kommer det en ring rundt viseren, når jeg slipper da opp så funker det som en høyreklikk. jeg trur at vist jeg kunne deaktivere denne teite høyreklikk funksjonen så slipper jeg kanskje også de hakkene vær gang.

Håper dere forstår ^^
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere.

Brukeravatar

severin
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav severin » fre 08 mai, 2009

I vista finner du det under Kontrollpanel -> Maskinvare og lyd -> Penn- og inndataenheter. Der kan du slå på eller av de funksjonene du vil! :)
<a href="http://3dartist.no">3D Artist</a> - <a href="http://gimpville.no">Gimpville</a>

Brukeravatar

Trådstarter
Minimus

Legg innav Minimus » fre 08 mai, 2009

jeg kjører XP.
jeg har vært inne på Kontrollpanel - Egenskaper for penntegnebrett.

men det er ingenting som jeg kan skru av å på der inne. vertfall ikek osm jeg ser og det er ikke så mange instillinger :P

Jeg har lest at Intuos tegnetbrettene har en egen "check" for akkuratt dette. men ejg kjører graphire 3.

Brukeravatar

Trådstarter
Minimus

Legg innav Minimus » ons 20 mai, 2009

fortsatt ingen løsning på dette.

jeg tok no nylig og avistalerte driveren og instalerte en eldre en i et håp om at dette var en teit ny funksjon.

gleden spredde seg over ansiktet mitt når jeg så at problemet var borte etter instalasjonen. jeg tegnet referanse bildet mitt og skrudde av pc'n for natta.

jeg sto opp i dag for å modelere denne figuren i max. jeg gjorde det og var klar til å gå over til mudbox. jeg fisker fram brettet og gjør meg klar til å tegne....til min store forskrekkelse.....dritten har kommet tilbake...uten at jeg har værken skrud noen funksjoner av eller på. leit om jeg på reinstalere driveren vær gang etter jeg har restarta pc'n

Brukeravatar

Trådstarter
Minimus

Legg innav Minimus » fre 22 mai, 2009

Svar på problemet:

What you see is an effect of the Windows 'TabletPC Input' or pen inking system. This is part of XP TabletPC edition, Vista and some part of it is also enabled in XP with SP3. The effect is called 'Press and Hold to Rightclick'. In Vista you can disable this option the the 'TabletPC Input' control panel. For XP SP3 you can either use a registry editor and change the key
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Wisp\Pen\SysEventParameters]
"HoldMode"=dword:00000003

You can instead also disable the service 'TabletPC Input Service' or go to device manager and disable the WacomVirtualHID. This does not effect the normal tablet operation, but Windows will not activate the pen inking in this case.

Kilde: http://forum.wacom.eu/viewtopic.php?f=9 ... 4731#p4731

Gå tilbake til «2D diskusjoner og spørsmål»