photoshop levels "brent ut omrAder"

Diskuter teknikker, photoshop, tegnebrett eller andre ting som har med illustrasjoner, grafisk design og webdesign å gjøre.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Hvit_Ravn
Sted: Jørpeland/Stavanger

photoshop levels "brent ut omrAder"

Legg innav Hvit_Ravn » fre 20 mar, 2009

se til bilde...

justerer man for mye pA "mid-tones" oppstAr det noe som ser ut som utbrente omrAder. jeg har fAtt for meg at det er omrAder med for lite "informasjon" i bildet, noen som vet hvordan man ungAr det?

NAr jeg bruker ordet "informasjon" tenker pA hvordan et bilde med lav gamma instilling forsatt har masse informasjon i bildet som kommer frem hvis man f.eks bruker levels til og gjOre bildet lysere..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Keep moving forward

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » fre 20 mar, 2009

Prøv heller exposure istedet for levels. Dra i Gamma og Exposure. Drar du i Offset vil du få lignende effekt du har på bildet ditt men du har full kontroll. Hvis du likevel vil bruke Levels kan du bruke "idroperne"/ "Sample in image". Velg det som skal være mørkest, så det som skal være lysest. Så velger du "gray point" (den i midten) til slutt. Klikk deg rundt med det grå så ser du bildet forandrer seg realtime.
For å få best mulig resultat kan du vurdere å rendre ut bildet i 16/ 32bit og så skru i PS. Håper det hjalp deg litt. :)
Visualization/ Animation
Aker Solutions

Brukeravatar

Trådstarter
Hvit_Ravn
Sted: Jørpeland/Stavanger

Legg innav Hvit_Ravn » fre 20 mar, 2009

hmm...jeg vet ikke om jeg prOver og lure meg selv ved men jeg skudde ihvertfall opp gammaen i vray fordi jeg tenkte at lysere skygger ga mer informasjon og etter litt lek i photoshop med den nye renderen har jeg fAtt et bedre resultat, men var det pga gamme justeringen eller bedre justering i photoshop...

prOvde det du sa med exposure men jeg fikk det ikke til og se bedre ut...
takk for tips ihvertfall..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Keep moving forward

Gå tilbake til «2D diskusjoner og spørsmål»