skoler i 2d??

Diskuter teknikker, photoshop, tegnebrett eller andre ting som har med illustrasjoner, grafisk design og webdesign å gjøre.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
pernille

skoler i 2d??

Legg innav pernille » søn 18 jan, 2009

Hei jeg er ei jente som prøver ihverdig om å finne en skole som har NOE med 2d i seg i det hele tatt, som ikke bare driver emd spill osv i 3d, og som ikke er privat.. I og med at Noroff visstnok skal være dårlig. Og Volda virker som en utroolig liten plass, og den norske kreative fagskole har jeg ikke hørt noe om. Bortsett fra at den er privat.. Noen som vil hjelpe meg?=)

eunaas
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav eunaas » søn 18 jan, 2009

Det er vel generelt lite offentlige skoler som satser på kreative linjer.

Men vi har da Westerdals. http://www.westerdals.no/ Dette nok en av de privatskolene i Norge med bedre rykte. Har ikke gått der selv. Men hørt svært mye bra om skolen. Og vet at skolen har et svært godt renome i bransjen. Vil du virkelig satse grafisk så ville jeg satset alt på Westerdals. Husk at de har en opptaksprøve der også, ikke bare en bankgiro, som de fleste andre privatskoler har.

eunaas
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav eunaas » søn 18 jan, 2009

Et spørsmål til alle der ute. Jeg ser at semesteravgiften på Westerdals er på 26000kr, det vil si ca 52 000kr for et år. Noroff og Idefagskolen koster ca det dobble.
-Hvorfor? Er Westerdals støttet i større grad statlig?

Brukeravatar

kbotnen
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav kbotnen » man 19 jan, 2009

Syns det virker litt lettvindt å avfeie med

- Liten plass (Volda)
- Dårlig (Noroff)
- Ikke hørt om (NKF)

Håper du har satt deg litt inn i de tre alternativene selv om det ikke virker helt sånn m.t.p begrunnelsene dine for å velge de bort.

-K-

Gå tilbake til «2D diskusjoner og spørsmål»