Animere "Realtime"

Diskuter teknikker, photoshop, tegnebrett eller andre ting som har med illustrasjoner, grafisk design og webdesign å gjøre.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins


Trådstarter
unickars
Innlegg: 413
Registrert: tir 13 jun, 2006
Kontakt:

Animere "Realtime"

Legg innav unickars » ons 05 nov, 2008

Hei, er det mulig å animere over en hjemmelagd film?
Altså, hvis jeg filmer at : jeg leker at jeg svinger ei "luftkølle" i luften.
Så putte inn kølla som egentlig bare var luft, i 3dsmax?
Animere den inn liksom?
Bilde

Brukeravatar

larsem8
Innlegg: 1506
Registrert: ons 09 nov, 2005
Sted: Kristiansand

Legg innav larsem8 » ons 05 nov, 2008

Ja. Sånt gjøres hele tiden i film :)
Alle gode ting er 3D

Brukeravatar

Ezben
Innlegg: 621
Registrert: man 03 mar, 2008
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » ons 05 nov, 2008

lite tips, ta filmen inn i max på en plain or whatever og animer grovt det du skal og fin puss etter på, så rendrer du ut klippet uten bakgrunnen\filmen. Så bruker du et video redigerings program og fletter sammen det hele. Er ikke så vanskelig som det kansje virker.
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

Pietas
Innlegg: 1412
Registrert: søn 16 apr, 2006
Sted: London

Legg innav Pietas » tor 06 nov, 2008

Er ikke så vanskelig som det kansje virker.


hehe. det hørtes lettere ut en det er :)

Brukeravatar

Ezben
Innlegg: 621
Registrert: man 03 mar, 2008
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » tor 06 nov, 2008

Spørs jo hvor mye man legger i det da.
Å få det til er ikke så vanskelig, men å få det til å se bra ut er en annen ting. Men det kommer med øvelse.
Tror ikke unickars er like kritisk som EA Games er! :o :D/ :loll:
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

larsem8
Innlegg: 1506
Registrert: ons 09 nov, 2005
Sted: Kristiansand

Legg innav larsem8 » tor 06 nov, 2008

Er kameraet i bevegelse blir det jo litt mer komplisert enn om det står i ro også
Alle gode ting er 3D

Brukeravatar

Pietas
Innlegg: 1412
Registrert: søn 16 apr, 2006
Sted: London

Legg innav Pietas » tor 06 nov, 2008

Det er en vanskelig ting å gjøre om man er kritisk eller ikke. Først så må du få en track. Å få en 3d track er umulig, så du må bruke fusion/shake/nuke for å få en 2d track på hånda. Evnt kan du prøve å roto det mot en bakplate i 3dsmax. men det er ikke lett det heller.
Så må du rotoscope ut hånda, kropp og alle andre objekter som kommer til å gå forran kølla så du får en matte slik at du kan få deler av bakplaten forran igjen i comp.
Hånda og armen kommer til å bli et hlvte. I et slag så blir det så mye bevegelse at det blir neste umulig å rotoe ut. I tillegg så er du nødt til å blure det slående objektet like mye, ellers kommer det til å se fryktelig rart ut.

Er kameraet i bevegelse blir det jo litt mer komplisert enn om det står i ro også


amen.

Hvis du vil ha bevegelse i kamera, prøv å hold det til et minimum.


zzzspawn
Innlegg: 35
Registrert: tir 30 sep, 2008
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav zzzspawn » lør 24 jan, 2009

hvis man har filmet med bevegelse på kameraet, kan man da prøve å simulere kamerabevegelsen inne i 3d programmet? :P

jeg vet jo at det er mulig, men tror dere at det hadde vært vanskelig og fått det til rett? :D
_________________________________________

why walk if you can fly!

.\oO/
.../\
..|..|
...||

<0o>->


Gå tilbake til «2D diskusjoner og spørsmål»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron