Heimeside

Diskuter teknikker, photoshop, tegnebrett eller andre ting som har med illustrasjoner, grafisk design og webdesign å gjøre.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Kva domenenamn er best?

wwww.morkstudio.com
7
41%
www.studiomork.com
2
12%
www.haddaldesign.com
1
6%
www.JohnMork.com
7
41%

Stemmer totalt: 17

Brukeravatar

Trådstarter
johnhm
Sted: Haddal, Kråkeslottet

Heimeside

Legg innav johnhm » søn 29 jun, 2008

Hei, hei...

Tenkte det var på tide å lage meg ei eiga internettside med bilder og cv osv.

Håper på å få litt layout-tilbakemeldingar + domenenamn-tilbakemeldingar...

Domenenenamn:

Har tenkt over litt forskjellige domenenamn. Kva er lurt? at det innheld namnet mitt, kva eg driv med, eller kanskje ein kombinasjon?

wwww.morkstudio.com

www.studiomork.com

www.haddaldesign.com (morkdesign er opptatt)

www.JohnMork.com

www.JohnHaddalMork.com

La inn ein liten avstemning også eg, men kom gjerne med andre forslag

LayOut:

Er ikkje avanserte greiene enda, kun dreamweaver-produksjon, men neste år skal eg lære meg flash, så då for det verte ei meir pro side.

Kritikk er veldig velkommen, for eg føler eg har gått meg litt bilnd på dette designet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-JohnMork-

Brukeravatar

Kelemvor
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » søn 29 jun, 2008

Litt offtopic her, men en hjmmeside blir absolutt ikke mer pro kun fordi man lager den i flash.. Derimot utelukker man brukere som ikke har flash installert..

Det eneste bra med flash er det at man beholder samme utseendet uansett hvilken nettleser man ser siden i..

Ontopic:
Jeg ville gått for morkdesign, men hvis dette er til et firma, så burde du gå for .no..

Brukeravatar

kbotnen
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav kbotnen » søn 29 jun, 2008

Er enig med Kelemvor her. Flash gjør ikke automagisk siden din mer profesjonell. Bruk det med måte, legg til en dæsj sunn fornuft og Flash kan bidra til å gi siden det lille ekstra :)

Jeg ville hatt etternavnet mitt med i navnet på siden, samt et .no domene dersom du har enkeltmannsforetak (er selvstendig dagdrivende). Du må ha et org.nr for å få .no domene.

Hva med mork3D, eller noe som gjenspeiler at du faktisk driver med 3D. Du er mest på viz biten ikke sant? hus, båt, hytte på prærien osv? Design så tenker jeg automatisk drodling av roser i indesgin og lignende, ikke viz.

-K-

Brukeravatar

Trådstarter
johnhm
Sted: Haddal, Kråkeslottet

Legg innav johnhm » søn 29 jun, 2008

Takker for svar!

Det er sant. For kanskje vere litt meir pro bildeviser o.l. i flash da.:)

Gode argument de har... Har ikkje einmannsføretak enno, men bør vell opprette det også.

Hva med mork3D, eller noe som gjenspeiler at du faktisk driver med 3D. Du er mest på viz biten ikke sant? hus, båt, hytte på prærien osv? Design så tenker jeg automatisk drodling av roser i indesgin og lignende, ikke viz.

Ja, sant det, har ikkje tenkt på det slik før.

Problemet er at eg vil framstå som ein som designer tinga eg lagar, ikkje berre vizualisere dei, da er ikkje mork3d heilt dekkande, men igjen kan eg vell kanskje vektlegge det i innhaldet.

Mork3D var et godt alternativ :)

Takker!
Fleire comments anyone?
-JohnMork-

Brukeravatar

Kelemvor
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » søn 29 jun, 2008

Vil ikke akkurat si at man får mer pro bildeviser i flash heller.. Strø på en dash javascript så kan du ende opp med noe sånt som dette:
SmoothGallery

Det krever såklart at brukeren har javascript aktivert, men det er flere som har det enn de som har flash, og hvis man ikke har javascript så faller fortsatt funksjonaliteten pent tilbake med litt vettug koding..

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » søn 29 jun, 2008

En annen utrolig kjip ting med standard Flash er at søkemotor-bot'ene ikke kan indexere det som er i flashfila. Så for en firmaside så betyr det mindre besøkende og færre potensielle kunder fordi siden din ikke kommer opp hos Google o.l.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

kbotnen
Kontakt:

Legg innav kbotnen » søn 29 jun, 2008

Som sagt. Bruk flash med måte. Men det er ikke til å komme utenom at Flash kan gi det lille ekstra til siden din. Men aldri baser navigasjon på siden din til flash. Det er partypooper etter min mening.

Siden du har en relativt nisjepreget side kan du gjøre endel forhånds antagelser om de som er potensielle brukere av siden din. Og en av de er at de vet hvordan de aktiverer Flash. Om de ikke vet det så spørst det egentlig om de har noe reel interesse av innholdet på siden din / evt de tjenestene du kan tilby. Dette er hvertfall ting du er tjent med å tenke igjennom på forhånd før du utelukker bestemte typer teknologier fra siden din eller ikke.

Men er du smart gjør du en deteksjon om brukeren har Flash eller ikke. Så kan du falle tilbake på "javascript gallery" dersom brukeren ikke har Flash aktivert.

Men personlig mener jeg at å vise frem at du faktisk behersker Flash som et middel for visuell kommunikasjon kan være positivt. Kanskje ønsker kundene noe tilsvarende på sin hjemmeside f.eks?

Ja takk begge deler... :)

-K-

InKraBid
Sted: Stavanger
Kontakt:

Legg innav InKraBid » tor 31 jul, 2008

For å kritisere på designet, og ikke legge meg opp i flashdiskusjonen; syns du har veldig stor tekst og knapper, og lite rom inni knappene. Teksturen kan også være dobbelt så liten. -og kanskje lyssatt?
Syns heller ikke det matchet så bra med de tunge stålknappene sammen med tre texturen.
Prøver du å lage en kool lounge greie her, så må det være gjort mye mer "gentle".
" ..now, to unleash screaming temporal doom.."

Brukeravatar

kbotnen
Kontakt:

Legg innav kbotnen » tor 31 jul, 2008

Problemet er at eg vil framstå som ein som designer tinga eg lagar, ikkje berre vizualisere dei, da er ikkje mork3d heilt dekkande, men igjen kan eg vell kanskje vektlegge det i innhaldet.

Dette er ikkje eit problem, men ei utfordring :)

Ved å vise modellane dine i forskjellige stadier av livsløpet frå handteikna scanna skisse, 2D cad work, isometrisk shaded "render" til full pupp med Vray + ilb dls fbi og kgb så vil brukarane av sida di skjønne at du beherskar og gjer design delen. Du kan f.eks bruke idemyldrekart, tankebobler og andre virkemiddel for å visualisere dette (det ser fint ut oppe i haudet mitt hvertfall, men spørs om du skjønnar kva eg meinar, hehe).

Angåande sida di synes eg du tar en litt feil vinkling på den, for meg føles det som du lagar heimesida til Rise byggelag. Sidan du brukar datamaskiner og nye media i arbeidet ditt ville eg ha lagt meg på eit meir stilreint og moderne design. Det du har no er meir traust og godt en moderne og fancy. Vist du skjønnar kvar eg vil hen?

Ikkje at det eine er noko bedre en det andre, det kjem heilt an på kven du skal kome i møte og kva du vil fortelle dei :)

-K-

Gå tilbake til «2D diskusjoner og spørsmål»