Hjelp?

Diskuter teknikker, photoshop, tegnebrett eller andre ting som har med illustrasjoner, grafisk design og webdesign å gjøre.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Hjelp?

Legg innav FXdal » tor 26 jun, 2008

Hei...

Noen her som kan gi meg noen gode ideer om hvordan jeg kan få meg en job. Jeg jobber med 3d modellering og da hovedsakelig organisk modelering, mennesker, monstere og denslags, jeg kan også lage bygninger og denslags, men min sterkeste side er karakter modellering.
jeg jobber også svert mye med 3d tegning.

Det jeg ikke er dreven på er hus , hjem , biler og denslagsting, rendring er heller ikke min sterkeste side. jeg kan modellere og lage alle slags maps som trengs og jeg kan rigge dem for animasjon.

For øyeblikket bor jeg i egypt og jobber som dykker, men sliter med å få endene til å møtes her. Som dere sikkert skjønner er det ikke så mye arbeidsledighets trygd å hente her ;) så om noen har noen gode råd om hvordan jeg kan få meg noe freelance arbeid så hadde jeg vert veldig takenemmelig.
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Brukeravatar

Howii
Sted: Oslo

Legg innav Howii » man 01 sep, 2008

dette er kanskje obvious og teit svar men: jeg ville hvertfall satt sammen en poftfolio og en modelingreel for å vise frem hva du kan :)

snekra sammen en nettside og muligens, thats a start! men hadde vært morro å hørt fra de som faktisk har fått seg jobb (både fast og freelance) hva som var "utslagsgivende" :P ... om det var via bekjentskap, hørt om via via eller blitt kjent/fått om høre via skole osv

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tir 02 sep, 2008

Første spørsmålet jeg stiller meg er igrunn om du er villig til å flytte?

Du er nok mer enn god nok til å kunne få deg en jobb. Kanskje spesielt innenfor spillbransjen, men de fleste vil nok ha deg på huset.
Allthough jeg har en Lightwave-kompis fra Grimstad som drev og freelanca for et spillfirma en gang i tiden, men det er vel noe sånt som 10 år siden nå..

Brukeravatar

Pietas
Sted: London

Legg innav Pietas » tir 02 sep, 2008

Må nok skuffe deg med å si at det kan bli vanskelig (SA IKKE UMULIG!). De fleste som engasjerer freelancere velger folk i sin egen by slik at de kan jobbe i firmaet eller ha ukentlig kontakt. komme innom og se på og slikt.
Hvis du jobber fra Egypt så jobber du på det internasjonale markedet og du vil konkurere med alle fra hele verden. Klart du har språket da.
Vil anbefale deg å tenke globalt for å bruke det til din fordel. Sjekk verden over.
Du kan også prøve å selge ting til f.eks. Turbosquid. vet at de også har letet etter folk som hurtig kan modellere etter etterspørsel.

Så lykke til. Sikker på at du finner noe raskere enn du tror

Brukeravatar

RuneV
Sted: NO
Kontakt:

Legg innav RuneV » tir 02 sep, 2008

Tror det viktigste er å ikke stoppe helt opp mens en leter. Bør fortsette å konstant produsere og lære mens du er "out there" og leter.

Kan være vansklig å gå rett inn i en full stilling uten erfaring hvis man ikke har masse kontakter. Det beste er nok å satse på å gjøre et års internship, ellernoe i den duren. Bra sted å skaffe seg et lite nettverk.
Ikke særlig godt betalt, men de betaler somregel nok til husleie og litt mat.
(bedre enn skole mao.) :he:

Edit: Ser naa at du har erfaring. Hvis det er noen aar, saa er det vel egentlig oppussing paa showreelen som gjelder. :]

Gå tilbake til «2D diskusjoner og spørsmål»