wacom

Diskuter teknikker, photoshop, tegnebrett eller andre ting som har med illustrasjoner, grafisk design og webdesign å gjøre.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

dboydesign
Moderator
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dboydesign » man 11 mai, 2009

Har nettop kjøpt meg en Wacom Intuos 4 på foto/video ved datakjeden i Oslo, det var 100 lappen billigere en komplett og trur du kan klare å få det bitte litt billigere noen andre steder.

Det koster ikke 4-5K, du finner til 3395.- Kjøper du derimot A4 koster det 4495. A3 er dobbelt så dyrt som A4 :)

Dette er mitt første wacom brett og har absolutt ingen ting å klage på, programmer bare knapper og display som viser hva du har programmert de til.

Du trenger ikke noe større en A5, men dette er smak og behag. Noen føler for A6/A5 andre A4/A3.

De andre wacomen har jeg ingen erfaring med, du sikkert male fint med de å, men det er nok en del features der du mangler men om det er nok til å merke det vet jeg ikke ( så lenge du ikker er en tidligere aktiv user av tablets). Sikkert noe med pressure levels og tilt funksjoner som dCept nevner :)
3D/VFX Artist
Storyline Studios AS
Storyline Studios

personal:
WEBSITE

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » man 11 mai, 2009

Bare for å nevne det så er a5-wide ca like stort som et liggende A4 ark. Veldig praktisk nå som de fleste sitter med widescreenskjermer. Har ett selv og synes størrelsen er ganske perfekt.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » tir 08 sep, 2009

initious 4 a5 er konge på alle mulige måter for meg. anbefalt!

Gå tilbake til «2D diskusjoner og spørsmål»