Digitale tegnebrett

Diskuter teknikker, photoshop, tegnebrett eller andre ting som har med illustrasjoner, grafisk design og webdesign å gjøre.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » fre 27 jun, 2008

Jeg har en a4 wacom intous 3, det er et suverent tegnebrett og de forskjellige pen splittene som følger med gjør at du kan få meget forskjellige resultat. det var først etter at jeg skaffet meg tegnebrett at jeg fikk noe resultat i det hele tatt.
om noen er interessert kan dere se mine 2d tegninger på
johnblunt.deviantart.com
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » fre 27 jun, 2008

Litt offtopic og sikkert fantastisk dumt spørsmål, men jeg fikk for en liten stund siden A5 wide SE brettet med airbrush, men hvordan setter jeg opp f.eks. PS til bruk med de forskjellige pennene og splittene?
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Saphire

Legg innav Saphire » tor 10 jul, 2008

hmm, jeg har lurt på å handle inn tablet. Jeg tror jeg har blitt forelska i Mudbox, og der har faktisk penn ganske mye å si (trykkfølsomheten) man slipper å heele tiden stille inn på hvor sterkt trykk man skal ha på museføringene. Jeg vet ikke om det er sånn i ZBrush men jeg håper. Jeg er egentlig veldig interessert i å kjøpe brukt (viss ikke noen har veldig negative innvendinger om dette?) så om noen har et de aldri bruker eller skal selle så er jeg her :wink:

Chrispo

Legg innav Chrispo » ons 23 des, 2009

Vurderer å kjøpe meg tegnebrett snart (hvis jeg ikke får til jul :P)
Men kan veldig lite om dette... kommer til å bruke det både i detailing på 3d modeller (z-brush) og til å tegne/retusjere med (photoshop)

Leste att man burde velge størrelse ut i fra hvor stort man faktisk tegner for hånd og ut i fra skjermstørrelse... så har vel kommet frem til at a5 ville påasse for meg, men jeg leste også ett sted at det for blit kluss om ikke skjermen og tegnebrettet har samme størrelse forhold... sitter på en 23,6tommer full-hd skjerm...

Så er det noen som kan komme med noen tips til hva jeg eventuelt burde kjøpe? helst ikke så mye over 1000lappen :P

Brukeravatar

NastyMix
Sted: moss

Legg innav NastyMix » ons 23 des, 2009

ikke så mye over 1000?!Lykke til!!!!

Jeg har en wacom intuos a5 wide, noe som gjør vist nok at brettet er litt bredere enn skjermen (men det kan du faktisk konfigurere om du vil). Jeg selv har ikke hatt noe problemer med det, har så vidt lagt merke til når en annen sa det til meg. Det klusset du refererer til er, hvis du tegner en rett sirkel på fri hånd, så blilr den tegnet bitte-litt oval på skjermen, men siden man ser på skjermen mens man tegner, blir det bare vanesak å stille hånden etter. Tenker ikke over det når jeg druker brettet

Jeg betalte et sted mellom 3500-4000 for den (husker ikke helt), men aldri angret på å ha brukt de pengene! Den er verdt hvert eneste øre!!!

Jeg anbefaler å gå for wacom, brukt eller ny. Har mistet min i bakken, fraktet den med meg fra sted til sted og brettet har aldri vist noe som helst tegn på problemer!!!

http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.as ... lid=123825
Sist redigert av NastyMix den ons 23 des, 2009, redigert 1 gang totalt.
"Det er sannsynlig at noe usannsynlig vil skje."

Chrispo

Legg innav Chrispo » ons 23 des, 2009

Vil ikke bruke så mye penger på det ettersom at jeg foreløpig ikke har så stor tegneinteresse... Og vet ikke om jeg vil få det heller:P

Men uansett takk for raskt svar :)

Har tenkt litt på dette egentlig http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=138705

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Kontakt:

Legg innav EinarM » ons 23 des, 2009

aldri testet det der. men hadde en bamboo før jeg kjøpte initious 4 A5.
Det brettet uklasserte bamboo x5! minst. Bli med på dagens skisse og 2d WIP. Kanskje det hjelper på interessen =) der vil du få hjelp, tips og veiledning. Scan inn tegninger via ark, ta bilde eller tegn digitalt =)

Gå tilbake til «2D diskusjoner og spørsmål»